انگلیسی‌ها شصت و یکمین جشنواره لوکارنو را افتتاح می‌کنند :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 3:38         

                       



انگلیسی‌ها شصت و یکمین جشنواره لوکارنو را افتتاح می‌کنند

سینمای ما - جشنواره فیلم لوکارنو 2008 از فردا چهارشنبه با نخستین نمایش اروپایی فیلم بریتانیایی «دیدار دوباره برایدزهد» ساخته جولین جارولد در پیاتزا گرانده شهر لوکارنو سوئیس آغاز می‌شود و تا 26 مرداد ادامه دارد. درام «دیدار دوباره برایدزهد» با بازی متیو گود، تامس موریسن و آنا میدلی اقتباسی از رمان اولین واو و درباره خاطرات سروان چارلز رایدر از دوران اقامت در قصر برایشید در دوران جنگ جهانی دوم است.
جز فیلم «دیدار دوباره برایدزهد» هشت فیلم دیگر نیز امسال برای اولین بار در میدان تاریخی و زیبای پیاتزا گرانده به نمایش درمی‌آیند که گنجایش حدود 7000 تماشاگر را دارد.
فیلم اسلشر و اتریشی «مرگ در سه روز: دنباله» به کارگردانی آندراس پروچاسکا، کمدی فرانسوی «دختر موناکو» ساخته آن فونتن، فیلم اپرایی «مرد ابدیت» ساخته جولین تمپل که در سیدنی فیلمبرداری شده، درام کوه‌نوردی «ضلع شمالی» به کارگردانی فیلیپ اشتولتس و «درس 21» اولین فیلم انگلیسی زبان الساندرو باریکو فیلمنامه‌نویس ایتالیایی با بازی نوا تیلور و جان هرت، از جمله فیلم‌هایی هستند که نخستین پخش جهانی خود را در لوکارنو تجربه می‌کنند.
دوره شصت و یکم جشنواره لوکارنو برخلاف پارسال که بیشتر با نمایش فیلم‌های آمریکایی همراه بود، بر فیلم‌های اروپایی جریان روز و فیلم‌های وابسته به ژانر تمرکز دارد.
فردریک مایر، مدیر هنری لوکارنو که امسال آخرین سال مدیریت او بر این جشنواره است، با کاستن از تعداد فیلم‌های بخش مسابقه و رساندن آن به 18 فیلم در دو بخش مسابقه جداگانه - بخش مسابقه بین‌الملل و بخش مسابقه فیلمسازان فعلی- تعریف تازه از برنامه‌های نمایش در پیاتزا گرانده، به انتقادات مطرح شده درمورد جشنواره پارسال پاسخ داده است.
امسال در میان فیلم‌های بخش پیاتزا گرانده تنها سه فیلم «تئوری اغتشاش» مارکوس سیگا، «خفه کردن» گلارک گرگ و «Outlander» هوارد مک‌کین آمریکایی هستند. دومین بخش مسابقه لوکارنو به نام بخش فیلمسازان فعلی آشکارا با نمایش فیلم‌های بسیار رادیکال و بیشتر تجربی همراه که نمونه آن فیلم کوتاه «سه مرد و یک برکه ماهی» ساخته لایلا پاکالنینا از لیتوانی و «سرزمین افسانه» رحیم ذبیحی تولید مشترک ایران و آلمان است.
بخش درهای باز جشنواره لوکارنو 2008 به سینمای آمریکای لاتین و فیلم‌هایی از آرژانتین، مکزیک، پرو و گواتمالا اختصاص دارد و یک بخش مرور آثار نیز برای نانی مورتی فیلمساز مطرح ایتالیایی درنظر گرفته شده است.
از دیگر کسانی که امسال در لوکارنو تقدیر می‌شوند می‌توان به آموش گیتای فیلمساز اسرائیلی اشاره کرد که جایزه یوزپلنگ افتخاری دریافت می‌کند. کریستین واچون تهیه‌کننده مستقل آمریکایی هم جایزه افتخاری ریموندو رزونیکو را می‌گیرد.
شش عضو هیئت داوران عبارتند از دنی لوی بازیگر و فیلمساز سوئیسی، ماساهیرو کوبایاشی ژاپنی که پارسال با فیلم «تولد دوباره» برنده جایزه یوزپلنگ طلایی بهترین فیلم جشنواره لوکارنو شد، برتا ناوارو تهیه‌کننده مکزیکی که عموما با گی‌یرمو دل تورو همکاری می‌کند، پائولو سورنتینو ایتالیایی که اخیرا برای فیلم طنزآمیز «ستاره» جایزه هیئت داوران جشنواره کن 61 را از آن خود کرد، گوران پاسکالیوویچ کارگردان صرب و رشیده براکنی بازیگر فرانسوی الجزایری‌تبار.
فیلم کوتاه داستانی «آرایشگر بغداد ساخته مسعود بخشی که به زبان عربی تولید شده، دیگر نماینده سینمای ایران در لوکارنو است که در بخش مسابقه یوزپلنگ‌های فردا پخش می‌شود. شصت و یکمین جشنواره فیلم لوکارنو 16 اوت (26 مرداد) با نخستین نمایش جهانی کمدی ایسلندی «زود برمی‌گردم» سولویگ آنسپاک به پایان می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر




به روز شده در : چهارشنبه 16 مرداد 1387 - 9:54

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com