جان وو با بالاآوردن بدهی پرفروش‌ترین فیلم چینی‌زبان را ساخت :: سينمای ما :: پايگاه خبری،تحليلی سينما:: سينمای جهان ::The Best Iranian Movie News & Information
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
   
       چهارشنبه 30 مرداد 1387 - 3:1         

               

صحنه‌ای از فیلم «صخره سرخ»


جان وو با بالاآوردن بدهی پرفروش‌ترین فیلم چینی‌زبان را ساخت

سینمای ما - جان وو کارگردان چینی گفت: من برای ساخت فیلم «صخره سرخ» این ریسک را کردم که هالیوود را ترک کرده و این فیلم حماسی تاریخی دو قسمتی را درباره سرزمین مادری‌ام بسازم.
به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال؛ این کارگردان چینی که فیلم های هالیوودی از قبیل «تغییر چهره» و «ماموریت غیر ممکن ۲» را کارگردانی کرده است، گفت: او مقدار زیادی از پول خودش را برای ساخت «صخره سرخ» سرمایه گذاری کرده است که به عنوان اولین فیلم چینی او در طی ۱۶ سال مورد توجه قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش جان وو که تاکنون چنین فیلم های پر مخاطبی همچون «قاتل» و «سرسخت» را کارگردانی کرده است، اعلام کرد: اگر این فیلم به عنوان یک فیلم موفقیت آمیز شناخته شود، من خواهم توانست بدهی‌هایم را پرداخت کنم.
فیلم «صخره سرخ» ساخته جان وو کارگردان چینی تاکنون به عنوان پر فروش ترین فیلم آسیایی شناخته شده است و توانسته رکورد فیلم های داخلی را بشکند. این فیلم حماسی که از آن به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم سینمای آسیا یاد می‌شود با 08/44 میلیون دلار عنوان پرفروشترین فیلم چینی‌زبان تاریخ سینمای این کشور را از آن خود کرده است. به گفته چاینا فیلم گروپ، توزیع‌کننده فیلم جدید جان وو، این فیلم با 08/44 میلیون دلار (302 میلیون یوان) رکورد قبلی را شکست که با 290 میلیون یوان در اختیار «نفرین گل طلایی» ژانگ ییمو بود.
«صخره سرخ» به دلار آمریکا پرفروشترین فیلم تاریخ سینمای چین است. رکورد قبلی را «تایتانیک» جیمز کامرون با 39 میلیون دلار (320 میلیون یوان) داشت. هرچند به نرخ برابری ارز فعلی فروش این فیلم 47 میلیون دلار است.
فیلم جان وو در عین حال با 64/3 میلیون دلار (25 میلیون یوان) رکورد فروش روز اول و با 74/15 میلیون دلار (100 میلیون یوان) رکورد فروش هفته اول در چین را جابجا کرد. این فیلم در دیگر کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی، سنگاپور، تایلند و مالزی نیز در مجموع 63 میلیون دلار فروخته است.
«صخره سرخ» که با اقتباس از یک رمان کلاسیک چینی به نام «رومانس سه امپراتوری» ساخته شده فیلمی با مدت زمان بیش از چهار ساعت است که در آسیا در دو قسمت پخش می‌شود. تونی لیونگ چیو وای، تاکشی کانشیرو، ژانگ فنگی، چانگ چن و لین چیلینگ در «ردکلیف» نقش‌آفرینی می‌کنند که با بودجه‌ای 80 میلیون دلاری ساخته شده است.
داستان فیلم در آخرین روزهای حکمرانی سلسله هان در سال 208 روی می‌دهد و درباره نبردهایی است که دوره سه امپراتوری و حکمرانی سه امپراتور در چین را به همراه داشت. وو این روزها در حال تدوین قسمت بعدی فیلم «صخره سرخ» است.
ونگ لی سخنگوی شرکت فیلمسازی چینی گفت: گروه پس از این رویداد بسیار دلگرم شده‌اند.
وی افزود: این فیلم حماسی-رمانتیک مورد توجه مخاطبانی از تمام گروه های سنی قرار گرفت و با تعطیلات تابستان که پیش رو داریم افراد بسیاری به سینما خواهند آمد. من معتقدم که این فیلم به زودی به پرفروش ترین فیلم آسیایی تبدیل خواهد شد.
در این فیلم ستاره هایی همچون تونی لیونگ هنرپیشه هونگ کونگی برنده جایزه ، لین چی-لینگ و زانگ فنجیی در آن هنرنمایی کردند.

منبع : خبرگزاری ایسکانیوز و مهر




به روز شده در : سه‌شنبه 22 مرداد 1387 - 21:50

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

mja_0000
پنجشنبه 24 مرداد 1387 - 2:29

یه فیلم خوب دیگه از جان وو .

با اینکه فیلم آخرش (Paycheck) اصلاً به دل نمی نشست و نسبت به بقیه فیلم هاش ضعیفتر بود اما این یکی مطمئناً فرق داره .

چند سال منتظر ساخته شدن این فیلم بودم . *

پ ن : همیشه که نمیشه منتظر فیلم های تیم برتون و مایکل مان و اسکوسیزی بود !

mja_0000
پنجشنبه 24 مرداد 1387 - 2:31

انگار یه "ر" جاموند !

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




           

استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2007, cinemaema.com