دیوید کراننبرگ احتمالا کارگردان، دنزل واشنگتن احتمالا بازیگر :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
   
       پنجشنبه 4 تير 1388 - 8:57         

                       

دیوید کراننبرگ


دیوید کراننبرگ احتمالا کارگردان، دنزل واشنگتن احتمالا بازیگر

سینمای ما - فیلمساز کانادایی برای کارگردانی تریلر سیاسی «حلقه ماتاریس» بر مبنای رمان رابرت لادلام با مترو گلدوین مه‌یر در حال مذاکره است و احتمالا نقش اصلی را دنزل واشینگتن بازی می‌کند.
هالیوود ریپورتر اعلام کرد کتاب لادلام سال 1979 منتشر شد و درباره دو مامور اطلاعاتی رقیب، یکی آمریکایی و دیگری روس است. این دو برای پیدا کردن و شکست دادن اعضا یک گروه اسرارآمیز تبهکار موسوم به ماتاریس که به بالاترین سطوح دولت آمریکا رخنه کرده‌اند، با هم متحد می‌شوند.
لادلام سال 1997 دنباله این کتاب را با عنوان «شمارش معکوس ماتاریس» منتشر کرد. فیلمنامه را مایکل برانت و درک هاس نوشته‌اند. سه‌گانه سینمایی «بورن» نیز بر مبنای رمان‌های لادلام ساخته شد که فروش جهانی آن 945 میلیون دلار بود. «حلقه ماتاریس» اولین تجربه کراننبرگ در ساخت یک فیلم حادثه‌ای و پرهزینه و همکاری با بازیگران درجه یک است.
فیلمساز 65 ساله متولد تورنتو از یک استاد ژانر وحشت در دهه 1980 به مستقل‌سازی مولف در دهه 1990 تغییر پیدا کرد. او سال 2005 با فیلم نامزد اسکار «تاریخچه حشونت» و سال 2007 با فیلم تحسین‌شده «قول‌های شرقی» بار دیگر در مدار هالیوود قرار گرفت.
کراننبرگ از چهره‌های شاخص ژانر سینمایی «وحشت تن» است که ترس آدم‌ها از استحاله فیزیکی و آلوده شدن را مورد توجه قرار می‌دهد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «منطقه مرده»، «شباهت کامل»، «ناهار عریان»، «ام. باترفلای»، «تصادف» و «اگزیستنز» اشاره کرد.
نخستین تجربه اپرایی کراننبرگ که بر مبنای فیلم ترسناک و علمی «مگس» به کارگردانی خود او ساخته شده، از سپتامبر امسال در اپرای لس‌آنجلس به صحنه رفت.

منبع: خبرگزاری مهر



به روز شده در : چهارشنبه 17 مهر 1387 - 22:13

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




           

استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2007, cinemaema.com