میخالکف و کایگه جایزه کوروساوا را می‌گیرند :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       پنجشنبه 23 شهريور 1391 - 13:7         

                       

نیکیتا میخالکوف


میخالکف و کایگه جایزه کوروساوا را می‌گیرند

سینمای ما - نیکیتا میخالکف بازیگر و فیلمساز روس و چن کایگه کارگردان چینی جایزه آکیرا کوروساوا بیست و یکمین جشنواره فیلم توکیو را دریافت می‌کنند.
اسکرین دیلی اعلام کرد جایزه کوروساوا هر سال برای تقدیر از دستاوردها در زمینه کارگردانی فیلم اعطا می‌شود و جایزه‌ای نقدی به ارزش 50 هزار دلار با آن همراه است. میخالکف و کایگه جایزه خود را در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم توکیو دریافت می‌کنند.
میخالکف متولد 1945، دوران کاری خود را از اواخر دهه 1950 به عنوان یک بازیگر کودک آغاز کرد و در سال‌های پایانی دهه 1960 به کارگردانی روی آورد. از فیلم‌های اولیه او می‌توان به «دوستان نزد دشمنان، دشمنان نزد دوستان»، «برده عشق»، «قطعه‌ای ناتمام برای پیانو مکانیکی» و «ابلوموف» اشاره کرد. «نزدیک بهشت» یا «اورگا» میخالکف در 1993 در بخش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان نامزد اسکار شد.
او با «آفتاب‌سوخته» 1994 جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برد. پارسال نیز فیلم «12» میخالکف یکی از پنج نامزد جایزه بخش اسکار بهترین فیلم غیر‌انگلیسی‌زبان بود.
کایگه 56 ساله نیز یکی از چهره‌های نامدار «نسل پنجم» سینمای چین است. او در 1993 برای «وداع با محبوبم» جایزه نخل طلا جشنواره کن را از آن خود کرد و فیلم او در دو رشته نیز نامزد اسکار شد. کایگه با «زمین زرد»، اولین فیلم بلند خود در سال 1984 برنده یوزپلنگ نقره‌ای جشنواره فیلم لوکارنو شد. «تار زندگی»، «ماه اغواگر» و «امپراتور و آدمکش» از دیگر فیلم‌های کایگه است که فیلم «می لانفنگ» را درباره زندگی معروفترین ستاره مرد اپرا در چین آماده نمایش دارد.
جایزه آکیرا کوروساوا معمولا هر سال به دو نفر اعطا می‌شود و از برندگان قبلی این جایزه می‌توان از کن ایچیکاوا، میلوش فورمن، یوجی یامادا، کلینت ایستوود و استیون اسپیلبرگ نام برد.
بیست و یکمین جشنواره فیلم توکیو از 18 اکتبر (27 مهر) با حماسه تاریخی «رد کلیف» جان وو آغاز می‌شود و 26 اکتبر (پنجم آبان) با انیمیشن «وال ـ ای» به کارگردانی اندرو استنتن به پایان می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر



به روز شده در : شنبه 20 مهر 1387 - 21:24

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com