مایک نیکولز و بازسازی فیلمی از آکیرا کوروساوا :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       جمعه 24 شهريور 1391 - 4:21         

                       

مایک نیکولز


مایک نیکولز و بازسازی فیلمی از آکیرا کوروساوا

سینمای ما - کارگردان فیلم‌های «فارغ‌التحصیل» و «نزدیک‌تر» تریلر کارآگاهی «بالا و پایین» ساخته آکی‌را کوروساوا را برای میراماکس فیلمز بازسازی می‌کند.
ورایتی اعلام کرد فیلمنامه را دیوید ممت نوشته و اسکات رودین تهیه‌کننده این پروژه است که بازیگران آن هنوز مشخص نشده‌اند.
مارتین اسکورسیزی سال 1999 سفارش فیلمنامه «بالا و پایین» را به ممت داد و دو سال طول کشید تا رودین بتواند حقوق ساخت این فیلم را از آن خود کند. احتمالا اسکورسیزی در مقام مدیر تولید با این پروژه همکاری خواهد کرد.
فیلمساز صاحبنام ژاپنی تریلر کارآگاهی «بالا و پایین» را سال 1963 بر مبنای رمان «سَربَها از سلطان» نوشته اد مک‌بین ساخت. توشیرو میفونه در این فیلم نقش یک تاجر را دارد که وقتی فرزند راننده او به اشتباه ربوده می‌شود، شرافتمندانه پول هنگفتی را که گروگانگیرها تقاضا کرده‌اند می‌پردازد و زندگی خود را از دست می‌دهد.
تاکنون چند فیلم کوروساوا دستمایه فیلم‌های هالیوودی بوده که نمونه‌های معروف‌ آن «هفت سامورایی» («هفت مرد باشکوه» ساخته جان استرجس) و «راشومون» ("تجاوز" به کارگردانی مارتین ریت) است.
اسپیلبرگ در استودیو دریم ورکس بازسازی «زندگی» کوروساوا را دنبال می‌کند و شاید خودش روی صندلی کارگردانی بنشیند و شرکت واینستین نیز روی بازسازی دیگری از «هفت سامورایی» کار می‌کند.
«جنگ چارلی ویلسن» فیلم قبلی نیکولز با بازی تام هنکس و جولیا رابرتز یک نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای فیلیپ سیمور هافمن به همراه داشت. رودین نیز سال 2004 مدیر تولید فیلم «نزدیک‌تر» نیکولز با بازی رابرتز و کلایو اوون بود و سال 1991 فیلم «مراقبت هنری» با بازی هریسن فورد را برای او تهیه کرد.
نیکولز 77 ساله که متولد برلین آلمان است، چهار بار برای فیلم‌های «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟»، «فارغ‌التحصیل»، «سیلک وود» و «دختر کارمند» نامزد اسکار بهترین کارگردان بود و برای «فارغ‌التحصیل» با بازی داستین هافمن این جایزه را برد. او یکبار نیز در مقام تهیه‌کننده فیلم «بقایای روز» نامزد اسکار بود.
کوروساوا در شش دهه فعالیت سینمایی حدود 70 فیلم ساخت و جوایز مختلف دریافت کرد. جایزه شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز برای «راشومون» و شیر نقره‌ای این جشنواره برای «هفت سامورایی»، خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی از جشنواره برلین برای «دژ پنهان» و نخل طلا جشنواره کن برای فیلم «کاگه موشا» از جوایز مطرح اوست.
او در 1986 برای فیلم «آشوب» نامزد اسکار بهترین کارگردانی بود و سال 1990 یک اسکار افتخاری دریافت کرد. «اعماق اجتماع»، «سریر خون»، «یوجیمبو»، «سانجورو» و «ریش قرمز» از دیگر آثار این فیلمساز مطرح ژاپنی است که سال 1998 در 88 سالگی درگذشت.

منبع: خبرگزاری مهر



به روز شده در : جمعه 10 آبان 1387 - 20:13

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com