«ماما میا!» رکورد بریتانیایی «تایتانیک» را شکست :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       دوشنبه 28 فروردين 1391 - 5:4         

                       

ماما میا!


«ماما میا!» رکورد بریتانیایی «تایتانیک» را شکست

سینمای ما - فیلم موزیکال «ماما میا!» با بازی مریل استریپ و پیرس برازنان با 105/3 میلیون دلار (69/066 میلیون پوند) رکورد «تایتانیک» را شکست و پرفروشترین تاریخ سینمای بریتانیا شد.
اسکرین دیلی اعلام کرد تا پیش از این رکورد بیشترین فروش یک فیلم در بازار بریتانیا با 69/025 میلیون پوند در اختیار «تایتانیک» جیمز کامرون بود که 10 سال پیش حاصل شد.
«ماما میا!» بر مبنای یک موزیکال بریتانیایی به همین نام ساخته شده که سال 1999 بر اساس ترانه‌های گروه سوئدی ABBA به صحنه رفت. داستان درباره دختری جوان است که قرار است ازدواج کند و تصمیم می‌گیرد پدر خود را که هرگز ندیده پیدا کند.
کالین فیرث، استلان اسکارسگارد، جولی واترز و آماندا سیفرید دیگر بازیگران «ماما میا!» هستند که با بودجه 52 میلیون دلاری ساخته شده است. فروش این فیلم در آمریکای شمالی 143/7 میلیون دلار و فروش جهانی آن با احتساب بازار آمریکا به 571/7 میلیون دلار رسیده است.
این فیلم در عین حال در 15 کشور اتریش، آلمان، هلند، نیوزیلند، یونان، مجارستان، نروژ، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئیس، قبرس، ایسلند، اسلوونی و سوئد پرفروشترین فیلم سال شده است.
«ماما میا» در دو رشته بهترین فیلم کمدی یا موزیکال و بهترین بازیگر زن کمدی یا موزیکال (استریپ) نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب است.

منبع: خبرگزاری مهر



به روز شده در : جمعه 29 آذر 1387 - 13:40

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com