پوستر فیلم رابرت دنیرو و آل پاچینو جنجالی شد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       دوشنبه 5 تير 1391 - 15:14         

       

قتل موجه


پوستر فیلم رابرت دنیرو و آل پاچینو جنجالی شد

سینمای ما - اعتراض عمومی به پوستر فیلم مشترك رابرت دنیرو و آل پاچینو در انگلیس ادامه دارد. پوستر «قتل موجه» كار جدید این دو بازیگر قدیمی سینما با جمله‌ای با این مضمون همراه است «زمانی كه آدم‌های منفی با شلیك گلوله كشته می‌شوند، هیچ اقدام غلطی صورت نگرفته است.».
این جمله به ظاهر ساده تبلیغاتی كه در ارتباط با خط اصلی قصه فیلم است، زمانی كه یك شهروند ۲۷ ساله در همین محل به اشتباه به جای یك بمب گذار تروریستی به ضرب گلوله پلیس به قتل رسید معنی دیگر پیدا كرد و باعث انتقاد شدید به سازنده و توزیع كنندگان فیلم شد.
پوسترهای فیلم از ایستگاه استاكول انگلیس جمع‌آوری شدند و مسئولین محل در توجیه اقدام خود گفتند: "ما می‌دانیم كه حضور پوستر در این محل كاملا غیرعمومی بوده است، با این وجود در شرایطی كه ما با آن روبرو هستیم، چنین پوستری می‌تواند باعث خلق مشكلاتی جدی شود."
این اتفاق در حالی می‌افتاد كه قبل از این هم گروهی از اهالی شهر لندن نسبت به پوستر و خود فیلم قتل موجه موضع گیری منفی كرده بودند. مخالفین فیلم می‌گویند پوستر آن تحریك كننده است و خشونت را باشكوه نشان می‌دهد و آن را توجیه می‌كند. این در حالی است كه شركت فیلمسازی لاینزگیت تهیه‌كننده فیلم در بیانیه‌ای رسمی اعلام كرده به هیچ وجه قصد دامن زدن به خشونت‌های اجتماعی را نداشته و كشتن آدم‌ها را به صورت چیزی قابل قبول و اخلاقی مطرح نكرده است.
«قتل موجه» چند ماه قبل اكران عمومی ناموفقی در آمریكا داشت و در آن برای اولین بار دنیرو و پاچینو نقش دو مأمور كار كشته پلیس را دارند كه سرگرم تحقیق درباره یك قاتل زنجیره‌ای هستند. این قاتل زنجیره‌ای كه زیرگوش پلیس كار خود را انجام می‌دهد، با بقیه قاتلین زنجیره‌ای فیلم‌های سینمایی یك فرق اساسی دارد و قربانیان او همه آدم‌های بدی هستند كه توانسته‌اند از چنگال عدالت فرار كنند. قاتل زنجیره‌ای با قتل‌های خود قانون و عدالت را در مورد این جنایتكاران اجرا می كنند.
اداره پلیس به كاراكتر دنیرو كه پلیس تند خوست و از عمل قاتل زنجیره‌ای دفاع می‌كند اشاره می‌كند و این در حالی است كه در پایان ماجرا معلوم می‌شود قاتل زنجیره‌ای قصه فیلم یک پلیس است.
منتقدان آمریكایی هم هنگام نمایش عمومی فیلم، به قصه و فیلمنامه آن ایراد گرفتند و این اتفاق در شرایطی رخ داد كه سازندگان فیلم فكر او ادعا می‌كردند كه فیلم‌شان قصه‌ای بدیع دارد.

منبع: خبرگزارى فارس



       
       
به روز شده در : شنبه 30 آذر 1387 - 15:25

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com