رابرت ردفورد اعلام کرد ساندنس را به خاورمیانه می‌برد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       پنجشنبه 9 شهريور 1391 - 22:45         

       

رابرت ردفورد


رابرت ردفورد اعلام کرد ساندنس را به خاورمیانه می‌برد

سینمای ما - رابرت ردفورد، بازیگر و کارگردان آمریکایی و موسس جشنواره ساندنس اعلام کرد مذاکراتی با ابوظبی برای برگزاری این جشنواره در خاورمیانه در جریان است.
ردفورد در نشست خبری افتتاح بیست و پنجمین دوره ساندنس گفت: "هدف ما از این کار، گسترش فرصت‌هایمان در منطقه خاورمیانه است."
وی اعلام کرد که هنوز برگزاری ساندنس در امارات متحده عربی قطعی نیست و ممکن است مذاکره‌ها به نتیجه نرسد، اما گفت: "ما احتمالا به این منطقه می‌رویم."
به نوشته نشریه اینترنتی ایندی‌وایر، اخبار گسترش برگزاری جشنواره ساندنس به آن سوی مرزهای آمریکا همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تاسیس جشنواره ساندنس به عنوان بزرگ‌ترین مرکز نمایش فیلم‌های مستقل در آمریکای شمالی منتشر شده بود و به همین دلیل ردفورد در برابر چنین پرسشی قرار گرفت.
بازیگر معتبر آمریکایی که معمولا برای افتتاح جشنواره خود به شهر کوچک پارک سیتی در ایالت یوتا می‌رود، در نشست خبری، درباره بحران اقتصادی آمریکا ابراز نگرانی کرد.
وی همچنین با ابراز خوشحالی نسبت به انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که دولت جدید در آمریکا به سرمایه‌گذاری در امور هنری علاقه و اهتمام بیشتری داشته باشد.
او یک بار دیگر به شدت از جرج بوش و سیاست‌هایش انتقاد کرد و گفت: "خوشحالم که می‌بینم دار و دسته‌ای که صداقت نداشتند، از دولت خارج می‌شوند."

همچنین شرکت سونی پیکچرز کلاسیکز حق پخش مستند تحسین شده تایسون در آمریکای شمالی را که در جشنواره ساندانس اکران شد را به دست آورد.
این مستند به کارگردانی جیمز توباک نخستین بار در جشنواره کن 2008 به نمایش درآمد و جایزه نوعی نگاه را به خود اختصاص داد. این فیلم در جشنواره ساندنس شاهد نخستین نمایش جهانی خود بود، از روز 24 آوریل در سینماهای آمریکای شمالی اکران می‌شود.
مایک تایسون، بوکسور جنجالی و قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان در این مستند داستان زندگی و ماجراهای خبرسازی را که از سر گذرانده است، روایت می‌کند.
توباک این پروژه خود را کاری بلند پروازانه در جهت نمایش یک چهره مشهور بین‌المللی دانست که حاصلش برای او و سایر همکارانش قانع کننده و رضایت‌بخش بوده است.
کمپانی سونی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: "تایسون یک فیلم مهم و یک سند فرهنگی باارزش است. توباک در این فیلم در اوج کار خود بوده و ما لحظه‌شماری می‌کنیم که فیلم را برای عموم مردم آمریکا به نمایش بگذاریم."
این مستند بلند را توباک با همکاری دیمون بینگام و هارلان ورنر تهیه کرده است.

منبع: پایگاه خبری فیلم کوتاه



       
       
به روز شده در : شنبه 28 دي 1387 - 1:10

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com