آنگ لی رئیس داوران جشنواره ونیز شد و جکی چان آغازکننده جشنواره هنگ کنگ+ پوسترهای انیمیشن دریم‌ورکز :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       سه‌شنبه 3 مرداد 1391 - 0:46         

       

آنگ لی


آنگ لی رئیس داوران جشنواره ونیز شد و جکی چان آغازکننده جشنواره هنگ کنگ+ پوسترهای انیمیشن دریم‌ورکز

سینمای ما - فیلمساز تایوانی برنده اسکار به عنوان رئیس هیئت داوران بخش بین‌الملل شصت و ششمین جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد که 11 تا 21 شهریور 88 برگزار می‌شود.
اسکرین دیلی اعلام کرد این تصمیم از سوی مارکو مولر مدیر هنری جشنواره ونیز اتخاذ شد و پائولو باراتا رئیس دوسالانه ونیز با آن موافقت کرد.
لی 54 ساله تاکنون دو بار برنده شیر طلایی جشنواره ونیز شده است. او اولین بار سال 2005 با «کوهستان بروکبک» جایزه اصلی ونیز را برد و سال 2007 نیز فیلم جنجالی «هوس، احتیاط» دومین شیر طلایی ونیز را برای وی به همراه آورد.
او در تایوان به دنیا آمد و سال 1978 برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در دانشگاه ایلینویز در مقطع کارشناسی رشته هنرهای زیبا دانش‌آموخته شد. لی سپس در دانشگاه نیویورک ثبت‌نام کرد و در رشته تولید فیلم موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شد.
از دیگر فیلم‌های لی می‌توان به «بخور بنوش مرد زن»، «حس و حساسیت»، «سواری با شیطان» و «هالک» اشاره کرد. او برای «کوهستان بروکبک» جایزه اسکار بهترین کارگردان را نیز دریافت کرد و سال 2001 با فیلم «ببر خیزکرده، اژدهای پنهان» نامزد جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان بود.
لی اکنون کمدی «وودستاک جذاب» را در مرحله پس از تولید دارد که درباره تابستان پرآشوب سال 1969 و کنسرت معروف «وودستاک» است. شصت و ششمین جشنواره فیلم ونیز دوم تا 12 سپتامبر (11 تا 21 شهریور) برگزار می‌شود.
جان لسه‌تر کارگردان فیلم‌های انیمیشن «اسباب‌بازی» و «خودروها» جایزه شیر طلایی یک عمر دستاورد این دوره جشنواره ونیز را دریافت می‌کند. ویم وندرس فیلمساز آلمانی در دوره قبلی جشنواره ریاست هیئت داوران را به عهده داشت.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ هم 22 مارس (دوم فروردین 88) با نمایش دو فیلم «حادثه شینجوکو» درک یی با بازی جکی چان و «شب و مه» آن هوی آغاز می‌شود.
ورایتی اعلام کرد فیلم چینی‌زبان «حادثه شینجوکو» با بودجه‌ای 25 میلیون دلاری ساخته شده و چان در آن نقش یک مهاجر چینی را دارد که به ژاپن می‌گریزد و به عنوان یک آدمکش حرفه‌ای برای تبهکاران مشغول کار می‌شود.
شش فیلم «خاکستر زمان» وونگ کار - وای، «دبلیو» الیور استون، «خیلی وقت است دوستت دارم» فیلیپ کلودل با بازی کریستین اسکات تامس، «تک‌تیرانداز» دین لم، «دستمال زرد» ساخته یودایان پراساد با بازی ویلیام هرت و ماریو بلو و انیمیشن سه‌بعدی «هیولاها در برابر بیگانگان» استودیو دریم ورکس برای نمایش در بخش گالا (نخستین نمایش)‌ جشنواره انتخاب شده‌اند.
فیلم‌های JVCD با بازی ژان کلود وان دم، فیلم نامزد اسکار «عقده بادر ماینهوف» اولی ادل از آلمان و فیلم «چاندی چوک به چین» تولید مشترک هند و آمریکا نیز در بخش گالا (نمایش) پخش می‌شود.
سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم هنگ کنگ 13 آوریل (24 فروردین) با فیلم چینی «24 شهر» ساخته جیا ژانگ که با بازی جون چن به پایان می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

در زیر می‌توانید پوسترهای انیمیشن عجیب و غریب دریم ورکز را اینجا ببینید.



       
       
به روز شده در : شنبه 10 اسفند 1387 - 0:34

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com