تاریخ اکران فیلم جدید کوپولا، هری پاتر و شرلوک هلمز اعلام شد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
   
       چهارشنبه 25 فروردين 1389 - 6:21         

                       

فرانسیس فورد کوپولا، آلدن ارنریش و وینسنت گالو در پشت صحنه فیلم «تترو»


تاریخ اکران فیلم جدید کوپولا، هری پاتر و شرلوک هلمز اعلام شد

سینمای ما - فیلم سینمایی «تترو» به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا 11 ژوئن (21 خرداد 1388) از طریق شرکت زوتروپ به طور محدود در آمریکای شمالی اکران می‌شود.
اسکرین دیلی اعلام کرد فیلم جدید کوپولا در بوئنوس آیرس و پاتاگونیا فیلمبرداری شده و اولین فیلمی است که او از سال 1974 و فیلم «مکالمه» تاکنون فیلمنامه اصلی آن را خودش نوشته است.
جدیدترین فیلم خالق سه‌گانه بسیار موفق «پدرخوانده» درباره بنی، یک مرد جوان ایتالیایی با نقش‌آفرینی آلدن ارنریش بازیگر تازه‌کار است که برای پیدا کردن برادر خود تترو که سال‌ها قبل خانواده را ترک کرده، به بوئنوس آیرس سفر می‌کند.
وینسنت گالو نقش تترو را بازی می‌کند و کلاوس ماریا براندائر، ماریبل وردو، کارمن مائورا، کارلو تتروچینی، فرانچسکا دی ساپیو دیگر بازیگران فیلم هستند. چند بازیگر سرشناس آرژانتینی نیز در «تترو» بازی کرده‌اند.
قرار بود خاویر باردم هم نقشی کوتاه در این فیلم داشته باشد که در بازنویسی فیلمنامه نقش او به مائورا داده شد. این فیلم با بودجه‌ای در حدود 15 میلیون دلار ساخته ‌شده و کوپولا آن را با فیلم‌های اروپایی دهه 1950 و 1960 مقایسه کرده و فرصتی برای ادامه اکتشافات شخصی خود در مقام یک کارگردان دانسته است.
فیلمساز 69 ساله که متولد ایالت میشیگان در آمریکاست، درباره این فیلم گفت: "خانواده‌ مبنای نگاه اصلی آدم‌ها به زندگی است. تصور می‌کنم اغلب افراد درگیر مسائل، تجربه‌ها و خاطرات خود از خانواده‌هایشان هستند و من هم مستثنی نیستم. هرچند «تترو» یک داستان خیالی است، اما من از چیزی استفاده کرده‌ام که خوب آن را می‌شناسم: زندگی خودم."
کوپولا در 1971 برای فیلم «پاتن» برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و در 1973 با «پدرخوانده» اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برد. او برای این فیلم در بخش بهترین کارگردانی نیز نامزد بود.
تهیه‌کننده و فیلمساز سرشناس در 1974 به عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «دیوار نوشته‌های آمریکایی» بار دیگر نامزد اسکار شد و در 1975 با «پدرخوانده: قسمت 2» جوایز اسکار بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد. او همان سال با «مکالمه» نیز نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و فیلمنامه غیراقتباسی بود.
کوپولا در 1980 نیز برای فیلم «اینک آخرالزمان» در سه بخش بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه اقتباسی برای دریافت جایزه رقابت کرد و سال 1991 با «پدرخوانده: قسمت 3» بار دیگر در بخش‌های بهترین فیلم و کارگردان نامزد اسکار شد.
«از صمیم قلب»، «حاشیه‌نشینان»، «ماهی پرجنب و جوش»، «کاتن کلاب»، «پگی سو ازدواج کرد»، «باغ‌های سنگ»، «تاکر: مرد و رویای او»، «دراکولای برام استوکر»، «جک» و «باران‌ساز» از دیگر فیلم‌های کوپولا است که آخرین بار سال 2007 فیلم «جوانی بدون جوانی» را روی پرده داشت.


فیلم‌های‌ سینمایی «شرلوک هلمز» با بازی رابرت داونی جونیر و جود لاو 25 دسامبر 2009 و «هری پاتر و قدیسان مرگبار: قسمت 2» 15 ژوئیه 2011 به نمایش درمی‌آیند.
هالیوود ریپورتر اعلام کرد استودیو برادران وارنر پیش از این قصد داشت فیلم «شرلوک هلمز» به کارگردانی گای ریچی را 13 نوامبر 2008 به بازار بفرستد، اما تاریخ اکران این فیلم را به 25 دسامبر و روز کریسمس به تعویق انداخت.
مسئولان برادران وارنر این تصمیم را پس از آن اتخاذ کردند که ماه پیش استودیو سونی تاریخ نمایش فیلم پرهزینه «2012» ساخته رولند امریش را از 10 ژوئیه به 13 نوامبر تغییر داد.
دنباله «آلوین و سمورچه‌ها» و «شاهزاده و قورباغه» که اولی تلفیق فیلم انیمیشن و زنده و دومی یک انیمیشن دو بعدی است، دیگر فیلم‌هایی هستند که 25 دسامبر 2009 به سینماها می‌آیند.
«شرلوک هلمز» یک هفته پس از حماسه افسانه‌ای علمی و سه‌بعدی «آواتار» ساخته جیمز کامرون اکران می‌شود که اولین فیلم دراماتیک کامرون پس از فیلم رکوردشکن «تایتانیک» در سال 1997 است و امید زیادی به موفقیت تجاری آن می‌رود.
داونی جونیر در «شرلوک هلمز» نقش شرلوک هلمز کارآگاه معروف مجموعه داستان‌های سر آرتور کانن دویل را به عهده دارد و لاو به نقش دکتر واتسن ظاهر شده است. هلمز تاکنون در بیش از 200 فیلم و نمایش تلویزیونی به تصویر درآمده است.
استودیو برادران وارنر در عین حال 15 ژوئیه 2011 را به عنوان تاریخ نمایش «هری پاتر و قدیسان مرگبار: قسمت 2» انتخاب کرد. «هری پاتر و قدیسان مرگبار: قسمت 1» نیز قرار است 19 نوامبر 2010 اکران شود.
«هری پاتر و قدیسان مرگبار» که آخرین کتاب مجموعه موفق «هری پاتر» نوشته جی. کی. رولینگ است، ژوئیه 2007 به بازار آمد و با 784 صفحه حجیم‌ترین کتابی است که رولینگ تاکنون نوشته است.
این مسئله ساخت دو فیلم سینمایی بر مبنای کتاب «هری پاتر و قدیسان مرگبار» را برای برادران وارنر اجتناب‌ناپذیر کرد. این پروژه اکنون در مرحله فیلمبرداری اولیه است.
دو فیلم «هری پاتر و قدیسان مرگبار» را نیز دیوید ییتس فیلمساز بریتانیایی کارگردانی می‌کند که اکنون «هری پاتر و شاهزاده دورگه» بر مبنای ششمین کتاب رولینگ را آماده نمایش دارد.
«هری پاتر و شاهزاده دورگه» 17 ژوئیه و در فصل تابستان به سینماها می‌آید. «هری پاتر و محفل ققنوس» فیلم پنجم مجموعه را نیز ییتس کارگردانی کرد.
دو فیلم «هری پاتر و قدیسان مرگبار» پشت سر هم ساخته می‌شوند و فیلمنامه را استیو کلاوز فیلمنامه‌نویس همه فیلم‌های قبلی «پاتر» جز یک فیلم نوشته است. ستاره‌های فیلم ششم و در صدر آنها دانیل رادکلیف به نقش پسر جادوگر در فیلم هفتم نیز حضور دارند.
پنج فیلم اول پاتر در دنیا حدود 5/4 میلیارد دلار فروش داشتند. دو فیلم اول مجموعه شامل «هری پاتر و سنگ جادو» و «هری پاتر و تالار اسرار» را کریس کلمبوس و فیلم سوم «هری پاتر و زندانی آزکابان» را آلفونسو کوارون مکزیکی ساخت. فیلم چهارم «هری پاتر و جام آتش» را نیز مایک نیوئل فیلمساز بریتانیایی کارگردانی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر



به روز شده در : شنبه 10 اسفند 1387 - 0:54

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

بابك
يکشنبه 11 اسفند 1387 - 9:17
0
موافقم مخالفم
 
تاریخ اکران فیلم جدید کوپولا، هری پاتر و شرلوک هلمز اعلام شد

هيچكس نميتواند پا جا پاي جرمي برت بگذارد و شرلوك هولمز شود.

علی
دوشنبه 12 اسفند 1387 - 22:4
-4
موافقم مخالفم
 
تاریخ اکران فیلم جدید کوپولا، هری پاتر و شرلوک هلمز اعلام شد

ضمن موافقت با نظر بابک باید بگویم هیچ کس نمی تواند مانند جرمی برت فقید تمام خصوصیات و یچیدگی های شخصیتی شرلوک هلمز را به تصویر بکشد.درود بر جرمی برت

مازیار
پنجشنبه 15 اسفند 1387 - 21:20
2
موافقم مخالفم
 
تاریخ اکران فیلم جدید کوپولا، هری پاتر و شرلوک هلمز اعلام شد

من هم موافقم هیچ کس نمیتونه دوباره جمیز برت رو تکرار کنه

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       




           

استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2007, cinemaema.com