جان وو تایتانیک چینی‌اش را به آب می‌اندازد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       دوشنبه 28 فروردين 1391 - 5:4         

                       

جان وو


جان وو تایتانیک چینی‌اش را به آب می‌اندازد

سینمای ما - فیلمساز هنگ کنگی پس از دو فیلم موفق «رد کلیف» و «رد کلیف 2» سال آینده تولید فیلم جدید خود را در چین آغاز می‌کند که درباره غرق شدن یک کشتی بخار است.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد رئیس چاینا فیلم بزرگترین شرکت تولید و توزیع فیلم در چین با تایید این خبر از ارائه جزئیات بیشتر پروژه جدید وو خودداری کرد.
این فیلم فعلا «کشتی بخار اقیانوس آرام» نام دارد و درباره غرق شدن یک کشتی بخار است که سال 1949 در اواخر دوران جنگ داخلی در راه چین به تایوان غرق شد. از این پروژه به عنوان تایتانیک شرق یاد می‌شود و احتمالا نام آن به «1949» تغییر پیدا خواهد کرد. در این فیلم چانگ چن بازيگر چيني با سونگ هيوكيو ستاره سرشناس سينماي كره جنوبي همبازي می‌شود.
وو خبر پيش‌توليد اين فيلم را ماه مه گذشته در جريان برگزاري جشنواره بين‌المللي كن پخش کرد.
قرار بود فيلمبرداري ماه دسامبر آغاز شود، تا براي نمايش در دسامبر سال 2009 آماده شود. با توجه به تغيير زمان شروع فيلمبرداري فيلم، هنوز معلوم نيست سازندگانش آن را چه زماني روانه اكران عمومي مي‌كنند به گفته جان وو، يكي از دلايل تاخير در شروع فيلمبرداري، مسايل مربوط به جلوه‌هاي ويژه آن بوده است.
او مي‌گويد: "براي فيلم نيازمند تعداد زيادي تانكر و مخزن آب هستيم. كار فيلمبرداري روي سطح آب دريا و همچنين داخل استوديو، بسيار سخت و مشكل است. براي اين منظور ما يك تيم ورزيده از مسئولين جلوه‌هاي ويژه هاليوود را دعوت به كار كرديم. سونگ هيوكيو _كه براي بازي در اين فيلم، چندين ماه لهجه چيني را تمرين كرد_ در فيلم نقش يك بانوي مرفه اهل شانگهاي را دارد كه در طول سفر با كاراكتر چانگ چن (كه يكي از كارگران معمولي كشتي است) آشنا مي‌شود. آنها در شرايطي به يكديگر دل مي‌بندند كه خبر از سرنوشت تراژيك خودشان و كشتي ندارند."
«1949» با هزينه‌اي 40 ميليون دلاري توليد مي‌شود كه نصف هزينه توليد فيلم دو قسمتي موفق سال 2008 جان وو و به نام «صخره سرخ» است.
جان وو 62 ساله چهار دهه است در سینما فعالیت دارد و سازنده فیلم‌هایی چون «فردایی بهتر»، «قاتل»، «گلوله در سر»، «تیر شکسته» است. او در سطح بین‌المللی بیشتر با دو فیلم «تغییر چهره» و «ماموریت: غیرممکن 2» شهرت دارد.
وو سال 2008 پروژه پرهزینه «رد کلیف» را روی پرده داشت که با بودجه‌ای 80 میلیون دلاری ساخته شده و از آن به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای آسیا یاد می‌شود.
داستان این فیلم دو قسمتی در آخرین روزهای حکمرانی سلسله هان در سال 208 روی می‌دهد و درباره نبردهایی است که دوره سه امپراتوری و حکمرانی سه امپراتور در چین را به همراه داشت.
دو فیلم «رد کلیف» در خود چین بیش از 600 میلیون یوان (90 میلیون دلار) فروش داشت. این فیلم در 14 رشته نامزد دریافت جوایز فیلم هنگ کنگ است.

منبع: خبرگزاری مهر و فارس



به روز شده در : يکشنبه 25 اسفند 1387 - 16:3

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com