پارامونت بالاخره برای ساختن «تورسو» به ديويد فينچر چراغ سبز نشان داد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       يکشنبه 28 خرداد 1391 - 6:11         

                       

ديويد فينچر


پارامونت بالاخره برای ساختن «تورسو» به ديويد فينچر چراغ سبز نشان داد

سینمای ما - ديويد فينچر با كارگرداني نسخه سينمايي «تورسو»، بالاخره سوژه مورد علاقه‌اش را جلوي دوربين مي‌برد. كمپاني پارامونت براي توليد فيلم «تورسو» به اين فيلم‌ساز جوان و ماجراجو چراغ سبز داد. فينچر از سال 2005 تا به حال قصد كارگرداني نسخه سينمايي «تورسو» را داشته و طي اين مدت، كمپاني پارامونت به دلايل مختلف سرمايه لازم را براي توليد آن در اختيار اين كارگردان قرار نمي‌داد.
«تورسو» يك نوول گرافيكي است كه توسط برايان مايكل بنديس و مارك آندريكو نوشته شده است. آنها عقيده دارند در كتاب خود قصه واقعي آليوت نس پليس و كارآگاه سرسخت نيويوركي را در دوران پس از دستگيري و نابودي آل كاپون تعريف كرده‌اند. اين تيم دو نفره حتي فيلمنامه‌اي هم بر اساس قصه كتاب خود نوشتند. فيلمنامه آنها قرار بود در اصل توسط شركت مستقل فيلم‌سازي ديمنشن پيكچرز تهيه شود ولي خيلي زود مسئولين پارامونت امتياز برگردان سينمايي آن را خريداري كردند. در همان زمان، فينچر فيلم‌نامه‌ خودش را براي فيلم نوشت و در آن از بخش‌هايي از فيلم‌نامه بنديس و آندريكو استفاده كرد.
هنوز معلوم نيست كليد فيلمبرداري «تورسو» چه زماني مي‌خورد. پارمونت و فينچر اين روزها مشغول انتخاب بازيگر نقش اليوت نس هستند.
قصه فعاليت‌هاي اليوت نس قبل از اين بارها به صورت فيلم و مجموعه تلويزيوني درآمده است. رابرت استاك در اواخر دهه پنجاه ميلادي با بازي در نقش اين پليس ماجراجو و سرسخت به صورت يك بازيگر مطرح در آمد. برايان دي پالما در سال 1987 با ساخت «تسخير ناپذيران» يك بار ديگر قصه زندگي اليوت نس را به روي پرده سينما منتقل كرد. كوين كاستنز در اين فيلم در نقش نس ظاهر شد و رابرت دنيرو هم در نقش آل كاپون يكي از بهترين بازي‌هاي سينمايي خود را ارايه كرد. موفقيت خوب مالي فيلم در گيشه نمايش باعث شد تا ساخت دنباله‌اي بر آن مطرح شود ولي طي سال‌هاي بعد اين اتفاق رخ نداد.
فينچر كه از علاقمندان رابرت استاك و فيلم «تسخير ناپذيران» است، سالهاست كه مي‌خواهد «تورسو» را كارگرداني كند.
خالق فيلم‌هاي «هفت»، «بازي» و «باشگاه مشت زني» سال گذشته براي «مورد عجيب بنجامين با تن» نامزد دريافت اسكار شد. فيلم كه تا به حال در آمريكا 127 ميليون دلار فروش كرده، نظر مثبت منتقدان سينمايي را نيز به خودش جلب كرد. گفته مي‌شود موقعيت مالي و انتقادي اين فيلم باعث شد تا كمپاني پارمونت حاضر شود كارگرداني پروژه «تورسو» را به وي بسپارد.

منبع: خبرگزاري فارس



به روز شده در : پنجشنبه 20 فروردين 1388 - 5:26

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

سعید
پنجشنبه 20 فروردين 1388 - 14:23
-1
موافقم مخالفم
 
پارامونت بالاخره برای ساختن «تورسو» به ديويد فينچر چراغ سبز نشان داد

استاد مسلم سینما که هر یک از فیلمهایش به خودی خود یک مدرسه ی سینمایی است.

منتظر شاهکار بعدی استاد هستم.

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com