از «ستاره» جوایز اسکار سینمای ایتالیا در جشنواره لوکارنو تقدیر می‌شود :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 3:38         

                       

تونی سرویلو


از «ستاره» جوایز اسکار سینمای ایتالیا در جشنواره لوکارنو تقدیر می‌شود

سینمای ما - فیلم سینمایی «ستاره» به کارگردانی پائولو سورنتینو در 16 رشته نامزد دریافت جوایز پنجاه و سومین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو شد که از آن به عنوان معادل ایتالیایی اسکار یاد می‌شود.
اسکرین دیلی اعلام کرد درام مافیایی «گومورا» به کارگردانی ماتیو گارونه و نماینده ایتالیا در اسکار 81 با نامزدی در 11 رشته دیگر فیلمی است که بیشترین بخت را برای دریافت جوایز دیوید دی دوناتلو امسال دارد.
هر دو فیلم در بیشتر بخش‌های اصلی شامل بهترین فیلم، کارگردان، تهیه‌کننده، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد مکمل، فیلمنامه و فیلمبرداری نامزد دریافت جایزه هستند.
فیلم سینمایی «ستاره» به کارگردانی پائولو سورنتینو پیشتاز جوایز اسکار سینمای ایتالیاست
تونی سرویلو که در هر دو فیلم نقش‌آفرینی می‌کند تنها برای حضور استادانه خود در فیلم «ستاره» به نقش نقش جولیو آندروتی سیاستمدار معروف ایتالیایی که هفت دوره نخست‌وزیر این کشور بود، نامزد دریافت جایزه است.
«ستاره» اولین بار ماه مه 2008 در بخش مسابقه جشنواره کن 61 به نمایش درآمد و جایزه هیئت داوران را از آن خود کرد. این فیلم در پنج رشته نامزد دریافت جوایز آکادمی فیلم اروپا EFA بود و در نهایت جایزه بهترین بازیگر مرد (سرویلو) را از آن خود کرد.
«گومورا» بر مبنای رمان پرفروش روبرتو ساویانو ساخته شده و درباره مافیای کامورا در ناپل است. این فیلم نیز اولین بار پارسال در جشنواره کن پخش شد و جایزه بزرگ هیئت داوران را برد.
«گومورا» سال 2008 به نمایندگی از ایتالیا برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان معرفی شد، اما از راه یافتن به فهرست نامزدهای نهایی بازماند. این فیلم در عین حال برنده پنج جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردان از جوایز آکادمی فیلم اروپا شد.
کمدی رومانتیک «دوست سابق» به کارگردانی فوستو بریتسی نیز در 10 رشته شامل بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه نامزد دریافت جوایز دیوید دی دوناتلو 2009 است. این فیلم درباره شش زوج است که رابطه آنها به هم خورده است.
«Si Puo Fare» به کارگردانی جولیو مانفردونیا در 9 رشته از جمله بهترین کارگردان و «تمام زندگی پیش رو» به کارگردانی پائولو ویرزی در پنج رشته شانس دریافت بالاترین جوایز سالانه سینمای ایتالیا را دارند. پوپی آواتی با فیلم «پدر جووانا» فهرست نامزدهای بخش بهترین کارگردان را کامل می‌کند.
«گران تورینو»، «کشتی‌گیر»، «وال - ای» و «میهمان» نامزدهای بخش بهترین فیلم خارج از اتحادیه اروپا هستند و نامزدهای بخش بهترین فیلم اتحادیه اروپا عبارتند از «درخت لیمو»، «کلاس»، «میلیونر زاغه‌نشین»، «والس با بشیر» و «کتابخوان».
برندگان پنجاه و سومین دوره جوایز دیوید دی دوناتلو روز هشتم مه (18 اردیبهشت) در مراسمی مشخص می‌شوند. پارسال تریلر «دختر کنار دریاچه» به کارگردانی آندره‌آ مولایولی در 10 رشته برنده این جوایز شد.

از بازیگر ایتالیایی فیلم «ستاره» در جشنواره لوکارنو تقدیر می‌شود. تونی سرویلو بازیگر فیلم‌های تحسین‌شده «ستاره» و «گومورا» جایزه برترین شصت و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو را دریافت می‌کند.
ورایتی اعلام کرد سرویلو پارسال در فیلم «ستاره» به کارگردانی پائولو سورنتینو به نقش جولیو آندروتی سیاستمدار معروف ایتالیایی که هفت دوره نخست‌وزیر این کشور بود، حضوری تماشایی داشت.
او برای بازی در این فیلم همین طور «گومورا» ساخته ماتیو گارونه جایزه بهترین بازیگر مرد بیست و یکمین دوره جوایز آکادمی فیلم اروپا را از آن خود کرد. این فیلم در 16 رشته نامزد دریافت دیوید دی دوناتلو معادل ایتالیایی جوایز اسکار است. سرویلو سال 2007 نیز برای بازی در فیلم «دختر کنار دریاچه» آندره‌آ مولایولی در جشنواره ونیز برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.
از این بازیگر 50 ساله متولد ناپل به عنوان یکی از بااستعدادترین بازیگران سینمای ایتالیا یاد می‌شود که توانایی حضور در نقش‌های مختلف را دارد.
سرویلو در یک دهه اخیر سه بار نامزد دریافت جوایز دیوید دی دوناتلو بوده و دو بار برنده شده است. از برندگان قبلی جایزه برتری جشنواره لوکارنو می‌توان به سوزان ساراندون، جان مالکوویچ و ویلم دافو اشاره کرد.
شصت و دومین دوره جشنواره فیلم لوکارنو پنجم تا 15 اوت (14تا 24 مرداد) در سوئیس برگزار می‌شود و امسال آخرین دوره فعالیت فردریک مایر در سمت مدیریت هنری جشنواره است.

منبع: خبرگزاری مهر



به روز شده در : شنبه 22 فروردين 1388 - 16:18

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com