ران هوارد سر نمايش «فرشتگان و شیاطین» جنجال به پا كرد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
   
       سه‌شنبه 10 شهريور 1388 - 8:21         

                       

ران هوارد


ران هوارد سر نمايش «فرشتگان و شیاطین» جنجال به پا كرد

سينماي ما - ران هوارد ادعا کرد واتیکان از نفوذ خود برای ممانعت از فیلمبرداری صحنه‌هایی از تریلر مذهبی «فرشتگان و شیاطین» در شهر رم استفاده کرد.
اسوشیتدپرس اعلام کرد این فیلم با بازی تام هنکس پیش‌درآمد فیلم جنجالی «رمز داوینچی» است و بر مبنای کتابی پرفروش به همین نام نوشته دن براون ساخته شده است.
«فرشتگان و شیاطین» امروز دوشنبه اولین بار در دنیا در رم اکران می‌شود. هنکس در این فیلم بار دیگر به نقش رابرت لنگدون نمادشناس دانش‌آموخته هاروارد ظاهر شده است.
داستان فیلم جدید پیش از «رمز داوینچی» روی می‌دهد و این بار وقوع یک جنایت بار دیگر لنگدون را وامی‌دارد برای خنثی کردن توطئه‌ای برای منفجر کردن واتیکان در جلسه‌ای با حضور پاپ وارد عمل شود.
هوارد دیروز در یک نشست خبری مدعی شد با توجه به مخالفت واتیکان با «رمز داوینچی»، انتظار همکاری این نهاد مذهبی با فیلم دوم را نداشت، اما واتیکان از این حد نیز فراتر رفت و با وجود صدور مجوزهای لازم برای سازندگان فیلم از نفوذ خود برای ممانعت از فیلمبرداری در رم استفاده کرد.
به گفته این فیلمساز برنده اسکار، سازندگان «فرشتگان و شیاطین» حتی نتوانستند صحنه‌های مربوط به رم را در حالتی فیلمبرداری کنند که کلیساها در پسزمینه قرار دارند.
هوارد گفت: "وقتی برای فیلمبرداری به رم رفتیم، مقامات رسمی به ما گفتند واتیکان نمی‌تواند مانع کار ما بشود. همه چیز خوب پیش می‌رفت، تا اینکه چند روز پیش از آغاز فیلمبرداری در چند لوکیشن خاص، از گوشه و کنار شنیدیم واتیکان از نفوذ خود برای ممانعت از این کار استفاده کرده است."
قلمرو اسقف رم تابستان پارسال سازندگان «فرشتگان و شیاطین» را از فیلمبرداری در فضای داخلی دو کلیسا منع کرد. پدر مارکو فیبی سخنگوی قلمرو اسقف رم در این باره گفت: "وقتی فیلمی درباره قدیس‌ها یا درباره ارزش‌های هنری کلیسا است، ما بدون هیج تردید اجازه می‌دهیم، اما وقتی قصد دارد ارزش‌های مذهبی را زیر سوال ببرد، درهای ما به روی آن بسته است."
واتیکان سال 2006 نیز رمان و بعد فیلم «رمز داوینچی» را محکوم کرد. «رمز داوینچی» سال 2006 نخستین بار در جشنواره کن نمایش داده شد و با وجود انتقادها در جهان به فروش 750 میلیون دلار دست یافت.
در فیلم اول لنگدون به همراه یک رمزشناس فرانسوی با بازی اودری توتو درگیر جنایتی می‌شوند که به نوعی با آثار لئوناردو داوینچی و تلاش برای تغییر تاریخ مسیحیت ارتباط دارد و این مسئله مطرح می‌شود که حضرت مسیح (ع) و مریم مجدلیه ازدواج کردند و صاحب فرزند شدند.
«دور و دورتر»، «آپولو 13»، «باج» و «مرد سیندرلایی» از دیگر ساخته‌های هوارد 55 ساله است که سال 2002 برای «یک ذهن زیبا» برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردان شد.

منبع : خبرگزاري مهر



به روز شده در : دوشنبه 14 ارديبهشت 1388 - 15:30

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  




           

استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت پويشگران اطلاع رساني تهران ما  است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2007, cinemaema.com