معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       يکشنبه 19 آذر 1391 - 5:16         


سرچشمه مردان ایکس: وولورین


معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

سینمای ما - حامد مظفری

درباره فیلم:
به نظر می‌رسد هیچ چیز نمی‌تواند حتی سر سوزنی در وولورین نفوذ کند! او نه تنها از نظر فیزیکی ظاهری عجیب پیدا کرده بلکه هیچ سلاحی بر وی کارگر نیست و قادر است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، هرگونه دردی را التیام بخشد! این موضوع یکی از اصلی‌ترین ایراداتی است که به ماهیت وجودی چنین پدیده‌ای وارد است. آخر چگونه امکان دارد که یک موجود زنده و حتی ماورایی از کامیونی در حال حرکت که در وضعیت انفجار قرار گرفته به سوی یک هلی‌کوپتر در حال پرواز یورش ببرد بدون اینکه پره‌های هلی‌کوپتر به وی آسیب برسانند؟! در جایی دیگر شاهد این هستیم که انفجاری عظیم در نزدیکی این ابرقهرمان رخ می‌دهد اما وی هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد. با این وضعیت تنها حدسی که می‌توان زد آن است که نویسندگان سناریو شالوده کار خویش را بر غیرقابل نفوذ بودن این موجود قرار داده‌اند و با این حساب ما هم نباید نگران خطراتی باشیم که وولورین را تهدید می‌کنند. او صرفا ماهیتی داستانی دارد و تنها برای توالی دنباله‌سازی است که به کار رفته است! «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» مجموعه‌ای از رویدادهای مختلف است که با در نظر گرفتن فاکتور زمان، رخ می‌دهند. در این فیلم مقدار بسیار اندکی دیالوگ وجود دارد که آن هم صرف تهدید، ارعاب، تجدید پیمان و در برخی موارد ضجه‌های ناشی از سوگواری و در نهایت شرح ماوقع بعضی از اتفاقات می‌گردد. در فیلم هیچ نکته‌ای که مربوط به طبیعت والای انسانی باشد به چشم نمی‌خورد، هیچ تمرکز شخصیتی ماورای آنچه در ظاهر کاراکترها می‌بینیم، وجود ندارد، درسی برای آموختن موجود نیست و حتی سرگرمی که قابل تجربه باشد هم به چشم نمی‌خورد! ضرب و شتم و درگیری، صحنه‌های پر زد و خورد و جلوه‌های ویژه بصری تنها عناصر به کار رفته در این فیلم هستند!!!


نظرات منتقدان:
راجر ایبرت- «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» در نهایت به سوال کلیدی مربوط به منشا لوگان که به ایجاد پره‌هایی عریض و طولانی در بدنش تن در داده، پاسخ می‌دهد و با این پاسخ مخاطبی را که طی سه قسمت قبلی این مجموعه سینمایی و با دیدن فیزیک غیرمتعارف لوگان، پرسش‌های بیشماری برایش رخ داده بود و به این ترتیب در تعلیقی فراوان فرو رفته بود را اندکی آرام می‌کند. لوگان اکنون 175 سال سن دارد اما ظاهرا تغییرات فیزیکی او پس از اینکه به سن هیو جکمن می‌رسد، پایان می‌پذیرد!!! و نه ما و نه حتی خودش، نمی‌فهمیم که این دگردیسی چگونه رخ داده است؟! لوگان یک برادر ناتنی به نام ویکتور دارد. داستان فیلم حوالی سال 1840 میلادی و در مناطقی در شمال غربی کانادا آغاز می‌شود، زمان مربوط به آغاز ماجراهای فیلم کمی شوخ‌طبعانه انتخاب شده چرا که کانادا در 1867 شکل گرفته و مناطق شمالی آن هم در سال 1870!!! اما من و شمایی که به تماشای این فیلم رفته‌ایم که پژوهشگر علم تاریخ نیستیم. بنابراین بهتر آن است که ایراد تاریخی وارد نکنیم. به جز این سوال دیگری که به ذهن خطور می‌کند آن است که با توجه به آمریکایی بودن لوگان و برادرش، این کانادایی‌تبار بودن چگونه توجیه می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش هم می‌توان گفت، آنها اگرچه تباری کانادایی دارند، اما به عنوان نیروهای آمریکایی هم در جنگ‌های داخلی شرکت داشته‌اند و هم در جنگ‌های جهانی اول و دوم و از این لحاظ ایرادی بر آنها وارد نیست! در ویتنام لوگان توسط یک واحد سیاه و اسرارآمیز که تحت نظر یک تشکیلات زیرزمینی به مدیریت استریکر فعالیت می‌کند، جذب شده و استریکر از وی می‌خواهد بر روی طرح خلق یک موجود جهش‌پذیر که قدرت‌های تمام موجودات جهش‌پذیر دیگر را داشته باشد، کار کند. استریکر از لوگان می‌خواهد در راه انجام ماموریت از هر الگویی که به نظرش می‌رسد استفاده کند، در این میان پسربچه‌ای که چشمانش مانند پرتو لیزر می‌درخشند هم می‌تواند به عنوان نمونه به کار رود... شاید این ایده من کمی غیرمنصفانه باشد ولی به هر حال اینطور فکر می‌کنم که هیو جکمن یک بدشانس تمام عیار است. زیرا در شرایطی که همه به دنبال رستاخیر ابرقهرمان‌ها بودند، وی کاراکتری با عنوان وولورین را می‌آفریند که از نظر گیرایی و یا به عبارت بهتر جذبه تصویری برای من و بسیاری دیگر هیچ چیزی ندارد! وولورین بذله‌گو نیست، باهوش نیست و قوه درک بالایی هم ندارد. این کاراکتر در صحبت کردن هم هیچ خط مشی مشخصی ندارد و تنها سعی دارد لغاتی ابتدایی به مانند عشق، نفرت و انتقام را با عصبانیت بسیار در دایره واژگانش بگنجاند! «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» از نظر فیلمبرداری، نحوه روایت داستانی و همچنین استفاده درست از جلوه‌های ویژه، فیلم خوش‌ساختی به شمار می‌رود. گاوین هود کارگردان فیلم تلاش کرده با حفظ اصالت مجموعه، داستان قسمت جدید را روایت کند و همین عامل هم موجب شده که بسیاری از پسران جوان هوادار این مجموعه، از تماشای این قسمت هم راضی باشند... من پس از تماشای فیلم‌‌هایی نظیر «بتمن»، «اسپایدرمن»، «آیرون من» و «سوپرمن» به شدت تحت تاثیر قرار می‌گرفتم اما «مردان ایکس» هیچ جایی در حافظه من نخواهد داشت و هیچ‌گاه موقع پیاده رفتن در خیابان به این نمی‌اندیشم که اگر وولورین سر راهم سبز شد، چه واکنشی نشان دهم؟!

مت پیس- ...اگر به دنبال دیدن صحنه‌های دارای انفجارهای مهیب هستید، اگر دوست دارید حرکات محیرالعقول بدلکاران موتورسوار را ببینید و اگر به داد و فریاد و صحنه‌های پر زد و خورد علاقه زیادی دارید، حتما نسخه تازه «مردان ایکس» را ببینید. اما اگر می‌خواهید فیلمی را ببینید که رقیبی برای «شوالیه تاریکی» یا «آیرون من» باشد اصلا سراغ «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» نروید که بدجوری توی ذوق‌تان می‌خورد! اگر بیننده مجموعه «مردان ایکس» بوده باشید، حتما با تماشای قسمت‌های قبلی، این سوال به ذهن‌تان خطور کرده است که چگونه شده، موجودی مانند وولورین به وجود آمده است؟! قسمت جدید این مجموعه، داستان تغییر ظاهری لوگان پس از ورود وی به برنامه ایجاد جهش ایکس را بازگو می‌کند. فیلم می‌خواهد از این موضوع سخن بگوید که چرا وولورین پنجه‌هایی درخشان و تیز دارد اما در نهایت آنچه که برای تماشاگر باقی می‌ماند، مجموعه‌ای است از درگیری‌های سطحی، خونخواهی‌های بچگانه و پایانی کاملا غیر قابل پیش‌بینی و شاید هم لوث!!!

نکات حاشیه‌ای:
- گاوین هود که کارگردانی «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» را برعهده داشته، پیش از این، فیلم‌هایی خوب مانند «تسوتسی» و «تسلیم» را ساخته و علیرغم موفقیت نسبی آن دو فیلم، سعی کرده هیچ یک از المان‌های تحسین‌برانگیز دو فیلم قبلی خود را به قسمت جدید «مردان ایکس» وارد نکند و ارائه‌گر یک کار جدید و امتحان نشده باشد.

- برای اجرای صحنه‌های فانتزی و همچنین صحنه‌های اکشن موجود در فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» از یک گروه جلوه‌های ویژه 58 نفره و همچنین یک گروه بدل‌کاری 61 نفره استفاده شده است. چاد استالسکی که در کنار دیوید لیچ طراحی صحنه‌های اکشن میدانی این فیلم را برعهده داشته است، درباره کیفیت کارش چنین می‌گوید: "برای بالا بردن حس طبیعی صحنه‌ها می‌بایست بسیاری از صحنه‌ها به صورت واقعی فیلمبرداری شوند. ما هم با به خدمت گرفتن گروهی از زبده‌ترین بدل‌کاران، توانستیم حجم بالایی از طرح‌هایی که در ذهن داشتیم را به اجرا درآوریم!"

مشخصات فیلم:
کارگردان: گاوین هود
فیلمنامه: ديويد بنياف، دیوید آیر براساس طرحی از اسکیپ وودز، اسکات سیلور و جیمز واندربیت
مدیر فیلمبرداری: دونالد ام.مک آلپین، براد شیلد، لاری بلانفورد
تدوین: نیکلاس دی توث، مگان گیل
طراح صحنه: کارن مورفی، برایان ادموندز، مارک رابینز، هلن جارویس، مایکل دینر
موسیقی: ریچارد ویتفیلد، هری گِرِگسان ویلیامز
بازیگران: هیو جکمن، لیو شرایبر، دنی هیوستون، لین کالینز، رایان رینولدز، تیم پوکاک، تروی سیوان، تاهینا توزی، ویلیام آی.ام، تیلور کیچ، دومینیک موناگان
مدت: 107 دقیقه
محصول 2009 آمریکا
ژانر: اکشن، حادثه‌ای، علمی، تخیلی

داستان فیلم:
«سرچشمه مردان ایکس: وولورین» داستان وولورین/لوگان (با بازی هیو جکمن) را با تکیه بر گذشته سخت و رمانتیک او بیان می‌کند و به تشریح روابط وی با ویکتور کرید (لیو شرایبر) و همچنین ورود وی به برنامه ساخت اسلحه بدیُمن ایکس می‌پردازد. در شرح این دوره ضمن اینکه چندین افسانه دیگر از مردان ایکس نیز بروز می‌یابند، با وولورینی روبه رو هستیم که با جهش‌هایی کاملا جدید و بعضا آشنا مواجه می‌شود... وولورین که موجودی جهش‌یافته است به دنبال آن است که انتقام مرگ دختر محبوبش کایلا سیلورفاکس (با بازی لین کالینز ) را از ویکتور کرید که اخیرا به سابرتوث تغییر نام داده، بگیرد و در نهایت این خونخواهی به ایجاد یک جهش در برنامه اسلحه ایکس منجر می‌گردد...

برگرفته از: سایتهای یاهوموویز و آی.ام.دی.بی

منبع : سینمای ما



       
       
       
به روز شده در : جمعه 25 ارديبهشت 1388 - 1:0

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

DAVIDE JAVAN
شنبه 26 ارديبهشت 1388 - 21:53
2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

UR YHE BEST! KHEYLI MATLABE YEKI BUD.DASTETUN DARD NAKONE.BAZAM AZ INKARO BOKONIN

fardin
شنبه 26 ارديبهشت 1388 - 22:59
4
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

hanuzam ke hanuze in amrikayiaa vel kon xmen &safaraye setarei nistan albate har dafe un ghade actione jadid daran ke adam bazam tahrik mishe bebine. albate da in myun cinemaema ham ba rahh andakhtane bakhshe filme rooz ghoveye mohareko bishtar karde!

شهاب مطلبی
يکشنبه 27 ارديبهشت 1388 - 1:21
-1
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

فیلم rendition یا همون تسلیم رو دیدم،فیلم باحالیه . امیدوارم قسمت جدید ایکس من رو هم با تاثیرپذیری از اون ساخته باشه البته اینکه یکی از منتقدا میگه این فیلم قابل قیاس با ایرون من نیست یعنی با یه فیلم معمولی روبه رو هستیم.اما به هر حال واسه رفع کوتی بد نیست تا ببینیم قسمت جدید هری پاتر چه جور کاریه؟

بنیامین کشمیری
يکشنبه 27 ارديبهشت 1388 - 14:30
-5
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

هیو جکمنو دوست دارم اما متاسفانه از لیو شرایبر متنفرم.جالبه اینا تو این فیلم مکمل بازی می کنن!اینجور که گفتین جلوه های ویژه اش هم معرکه است این فیلم. فقط میتونم بگم باید دیدش

نادر علوی
دوشنبه 28 ارديبهشت 1388 - 15:6
3
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

درود به بروبچه های سینمای ما. مرسی که اینقده به روز هستین و به فیلمای روی پرده سینمای هالیوود اهمیت میدین. مطلب ایکسمن خیلی جالب بود به خصوص نقطه نظر مت پیس.

بهرام
دوشنبه 28 ارديبهشت 1388 - 17:32
2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

خیلی مطلب توووووپی بود. دمتون گرم.تیکه های راجر ایبرت رو هم خوب برگردون میکنین به خضوص اونجا که میگه ما که معلم تاریخ نیستیم!!!

ARSHYA
دوشنبه 28 ارديبهشت 1388 - 21:16
2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

UNJAEI KE EBERT BA ZEKRE TARIKH DASTANE FILMO BE CHALESH MIKESHE KHEYLI JALEBE BARAM

مارتیک-ایروان
سه‌شنبه 29 ارديبهشت 1388 - 0:52
4
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

عجب کارای شیکی میکنین شما. اصلا باورم نمی شد یه سایت ایرونی بتونه به این خوبی به روز مطلب بده. واقعا خسته نباشید. مطلب مردان ایکس خیلی خوب بود و از اون مهم تر به موقع گذاشتینش تو سایت.

معین
سه‌شنبه 29 ارديبهشت 1388 - 21:47
-5
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

جالب بود. خیلی جالب بود. نمیدونستم به این زودی راجع به این فیلم مطلب بذارین.خسته نباشید

asal
سه‌شنبه 29 ارديبهشت 1388 - 23:12
-3
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

che axsaye khub & va che tarjomeye ravuni...khosham umad. tu iran ke hame donbale bezan dar roei hastan shomaha darin karetuno khub anjam midin.khaste nabashid

sorinshop.com
شنبه 2 خرداد 1388 - 0:3
3
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

age dos dashtin in filmo zodtra a zhar jaye dige bebinin mitonin sari be anja bezaninn www.sorinshop.com

میثم
پنجشنبه 7 خرداد 1388 - 22:25
2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

شاید به نظر خیلیها خیلی فیلم سطحی باشه اما در هر حال از جلوه های ویژه فوق العاده اش که نمیشه گذشت!

Private.Ryan
چهارشنبه 20 خرداد 1388 - 18:27
3
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «سرچشمه مردان ایکس: وولورین» - حامد مظفری

ببخشید اگه لطف کونید اسم انگلیسی فیلم ها رو زیر عکس سر مطلب بندازید یا یک جایی که بدونیم اسم انگلیسیش چی میشه . با تشکر از زحمات شما

مرتضی کلانتر
پنجشنبه 3 فروردين 1391 - 22:15
-4
موافقم مخالفم
 
فیلم مردلن ایکس

ببخشید من از خرید فیلم مردان ایکس منسرف شدم

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com