لارس فون‌تریه هم با نمایش «ضد مسیح» در جشنواره کن هو شد + عکس‌های عوامل فیلم :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       سه‌شنبه 12 شهريور 1392 - 12:38         


ویلم دافو در نمایی از فیلم سینمایی «ضد مسیح»


لارس فون‌تریه هم با نمایش «ضد مسیح» در جشنواره کن هو شد + عکس‌های عوامل فیلم

سینمای ما - نخستین نمایش «ضد مسیح» تازه‌ترین فیلم لارس فن‌تریه دانمارکی در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن با صدای خنده، هو، تشویق و جار و جنجال تماشاگران همراه بود.
رویترز اعلام کرد درام ترسناک و انگلیسی‌زبان «ضد مسیح» که دیروز یکشنبه در کن به نمایش درآمد، درباره زوجی است که برای رهایی از غم از دست دادن فرزند خود به کلبه‌ای در بیشه‌زار پناه می‌برند. ویلم دافو و شارلوت گینزبورگ در فیلم جدید فن تریر بازی می‌کنند.
«ضد مسیح» پس از نمایش دیروز خیلی زود به نقل محافل حاضران در شهر ساحلی کن تبدیل شد. رسانه‌ها و منتقدان حاضر در کن معمولا بلافاصله و حتی در زمان نمایش به فیلم‌ها واکنش نشان می‌دهند. اما آنچه در نخستین اکران فیلم فن‌تریه اتفاق افتاد، پیش از این کمتر در معتبرترین جشنواره سینمایی دنیا دیده شده بود.
حاضران در سالن سینمای نمایش‌دهنده «ضد مسیح» حتی به تصمیم فن‌تریه برای تقدیم کردن فیلمش به آندری تارکوفسکی فیلمساز مشهور دوران شوروی سابق اعتراض داشتند و در آخر نمایش هم صدای تشویق اندک مخاطبانی که فیلم را پسندیده بودند، در میان صدای هو و اعتراض بیشتر تماشاگران گم شد.
«ضد مسیح» با صحنه بسیار تکان‌دهنده و سیاه و سفید مرگ فرزند خانواده آغاز می‌شود و دفو در آن نقش مردی را بازی می‌کند که با همسرش تصمیم می‌گیرند فراموش کردن اندوه ناشی از این اتفاق به جنگلی دورافتاده پناه ببرند. آما آنجا زن ـ با بازی گینزبورگ ـ کنترل احساسات خود را از دست می‌دهد و خود و شوهرش را می‌آزارد.
واکنش‌هایی که نخستین بینندگان «ضد مسیح» فن‌تریه در سالن نمایش از خود نشان دادند یعنی اینکه برنده نخل طلای سال 2000 با «رقصنده در تاریکی» باید امروز منتظر شدیدترین برخوردها از سوی منتقدان و روزنامه‌نگاران حاضر در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن باشد.
یک منتقد آمریکایی پس از دیدن فیلم گفت که آن را "اهانت‌آمیز" می‌داند و معتقد است هیچ دلیلی برای حضور چنین اثری در میان 20 فیلم حاضر در بخش مسابقه کن 2009 وجود ندارد. فیلمساز 53 دانمارکی در یادداشتی که بر تولید «ضد مسیح» نوشته، آن را نوعی "درمان" برای افسردگی دو سال اخیر خود عنوان کرده است.
فن‌تریه اعلام کرده که به این فیلم بسیار علاقمند است و در یادداشتش آورده است: "هیچ بهانه و توجیهی برای «ضد مسیح» ندارم ... جز اینکه تمام باور من در آن متجلی شده است. این مهمترین فیلم تمام کارنامه هنری من است."
شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن 24 مه (سوم خرداد) با نمایش فیلم سینمایی «کوکو شانل و ایگور استراوینسکی» ساخته یان کونن به پایان می‌رسد.

عکس‌های عوامل فیلم را در حضور عکاسان می‌بینید:

منبع : خبرگزاري مهر



       
       
       
به روز شده در : دوشنبه 28 ارديبهشت 1388 - 17:33

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com