نگاهی به مجموعه تلویزیونی «متشکرم» در بخش تازه سینمای جهان :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       دوشنبه 2 مرداد 1391 - 14:56         

                       

متشکرم


نگاهی به مجموعه تلویزیونی «متشکرم» در بخش تازه سینمای جهان

يكي از همان عاشقانه‌هاي كره‌اي!
گردآوري و ترجمه: پوپه ميثاقي

سینمای ما - مجموعه تلويزيوني «متشكرم» در 16 قسمت 45 دقيقه‌اي و با نام اصلي «ما آنجا بوديم» در سال 2007 در كره جنوبي ساخته شد. ابتدا از شبكه MBC پخش شد كه به دليل استقبال بسيار زيادي كه از آن صورت گرفت و همين‌طور محبوبيت آن در ميان كشورهاي جنوب شرقي آسيا، كشورهاي انگليس، ايتاليا، اسپانيا و ژاپن هم اين مجموعه را خريداري كرده و در سطح وسيعي پخش نمودند. فيلمنامه اين مجموعه را فيلمنامه‌نويس زن كره‌اي لي كيانگ-هي نوشته و جي دانگ هم كارگرداني آن را بر عهده دارد.
داستان مجموعه درباره دكتري باتجربه و ماهر اما مغرور و خودراي به اسم مين كي-سو است كه جنگ هيوك نقش او را بازي مي‌كند. اين دكتر در بيمارستاني مشغول به كار است و به هيچكس اهميتي نمي‌دهد و دايم غرق در خاطراتش با نامزد مرده‌اش چاجي مين است. چاجي مين پيش از مرگش از دكتر خواسته است كه به خانواده دختري به اسم لي بوم كه بر اثر تزريق خون آلوده به ايدز دچار شده، سر زده و به آنها كمك كند. مادر اين دختر كه لي يانگ-شين نام دارد بسيار اميدوار، سرزنده، بشاش و مثبت‌انديش است. آشنايي دكتر با اين خانواده كوچك باعث تغييرات بزرگي در زندگي او مي‌شود كه اين مجموعه تلويزيوني به آنها مي‌پردازد.
لي كيانگ-هي (فيلمنامه‌نويس) مي‌گويد: "ساختار اوليه داستان را 3 سال در ذهن داشتم و هميشه به اين فكر مي‌كردم كه يك دختر 8 ساله كه بيماري مهلك ايدز مبتلاست چه حال و احوالي دارد؟". او كه هميشه به عنوان يك فيلمنامه‌نويس سختگير و وسواسي شهرت داشته، در نهايت تصميم گرفته تا داستان اين بيمار مبتلا به ايدز را با شخصيت‌پردازي يك دكتر به تصوير بكشد.
لي كيانگ-هي از جمله فيلمنامه‌نويس‌هاي كره‌اي ست كه در نگارش داستان‌هاي عاشقانه و ملودرام مهارت و تجربه خاصي دارد.از جمله موفق‌ترين كارهاي او مي‌توان به مجموعه‌هاي «متاسفم، دوستت دارم» و «عشق مرگبار» اشاره نمود كه هردو با استقبال گرم تماشاگران كره‌اي روبرو شده‌اند.
لي كيانگ-هي در مقام فيلمنامه‌نويس معتقد است كه براي نقش اين دكتر هيچ كس را مناسب‌تر و بهتر از از جنگ هيوگ سراغ ندارد. اين بازيگر سرشناس كره‌اي بعد از چند فيلم سريال به خدمت ارتش درآمد اما چندي نگذشت كه به دليل بي‌انضباطي اخراج شد و دوباره بازيگري را از سر گرفت. او بيشتر به عنوان بازيگر نقش‌هاي عاشقانه در مجموعه و فيلم‌هاي ملودرام شهرت دارد، اگرچه نقش او در درام خانوادگي «متشكرم» گاه به كمدي هم نزديك مي‌شود. جِنگ هيوگ درباره بازي در مجموعه تلويزيوني «متشكرم» مي‌گويد: "من در اين سريال نقش مردي مغرور و ازخودراضي را بازي مي‌كنم كه با ازدست دادن نامزدش به كشوري بسيار دور از زادگاهش پناه مي‌برد و در آنجا به كمك عشق زن ديگري نسبت به خود دوباره به زندگي اميدوار مي‌شود. در حال حاضر از اين‌كه ارتش را رها كردم بسيار خوشحالم و از جايگاهي كه با بازيگري به دست آورده‌ام راضي و خشنودم، چون چندي پيش وقتي تمرينات ارتش را مي‌ديدم از اينكه ديگر مجبور نيستم در ارتش باشم و تمرينات سنگين و طاقت‌فرسا را انجام دهم بسيار خوشحال شدم".
وي درباره نقش خود در اين مجموعه تلويزيوني مي‌افزايد: "در سريال «متشكرم» سعي كردم به آرامي و به تدريج تغيير اخلاق و رفتار يك پزشك با كمك عشق و مهرباني را نشان دهم. البته اغلب اتفاقات اين مجموعه در بيمارستان رُخ مي‌دهد اما در حقيقت اين مجموعه درباره بيماري نيست، بلكه سريالي عاشقانه براي بزگسالان است".
جِنگ هيوك ادامه مي‌دهد: "مردم هميشه فكر مي‌كنند كه يك پزشك بايد هميشه خونسرد و آرام باشد. من هنگام پذيرفتن اين نقش خيلي تلاش كردم تا بفهمم كه آيا يك پزشك بايد رفتاري آرام داشته باشد يا نه. يعني اين ويژگي لازمه كار هر پزشك است يا او مي‌تواند به گونه ديگري هم خود را نشان دهد؟ به هر حال در جريان بازي در اين مجموعه معني احساسات عاشقانه يك پزشك را كشف كردم".
جِنگ هيوك در سال 1976 در شهر پوسان كره جنوبي متولد شد . بيشتر به عنوان بازيگر-خواننده شهرت دارد. او پيش از سريال «متشكرم» در بيش از 20 فيلم و سريال بازي كرده و جوايز بسيار زيادي را هم به دست آورده است. هيوك براي بازي در كمدي «توفان‌زده» كه در سال 2004 به اكران درآمد، در آسياي شرقي بسيار محبوب شد. از ديگر فيلم‌هاي او مي‌توان به اين موارد اشاره نمود: «لطفا به من انگليسي ياد بده» ، «آتشفشان مرتفع»، «توالت عمومي» و «رقص اژدها».
گانگ هيو-جين كه در اين مجموعه نقش لي يانگ-شين را بازه كرده، در سال 1980 در سئول به دنيا آمد، و تا به حال در بيش از 10 فيلم و سريال بازي كرده است. بازيگران اصلي سريال «متشكرم» در كره جنوبي و كشورهاي همجوار محبوبيت زيادي دارند و بازي در اين سريال نيز براي آنها افتخاراتي را به همراه داشته است. جنگ هيوك براي بازي در اين سريال جايزه طلايي بازيگري در سريال‌هاي تلويزيوني را به دست آورد و گانگ هيو-جين نيز به عنوان بهترين بازيگر زن شناخته شده است. او پيش از اين در مجموعه‌ها و سريال‌هاي «عشق بدون آرزو»، «سلام معلم من»، «روزهاي عالي» و «خانواده عجيب و غريب من» بازي كرده است. از فيلم‌هاي گانگ هيو-جين نيز مي‌توان به «من اين را به همين شكل دوست دارم»، «سربازان بهشتي» و «يك روز با پسرم» اشاره كرد. نقش دختر 8 ساله مبتلا به ايدز را هم سئو شين-اي بازي كرده كه به خوبي از عهده اين نقش برآمده است.
در واقع داستان مجموعه تلويزيوني «متشكرم» قصد دارد تا شيوه برخورد انسان‌ها با يكديگر و چگونگي روبرو شدن آنها با مشكلات را در قالب يك درام خانوادگي نشان دهد، آدم‌هايي كه بد هستند و نه خوب و بي عيب و نقص. اين مجموعه تلويزيوني سعي كرده تا با تكيه مفاهيم انساني و به تصوير كشيدن مشكلات تعدادي از انسان‌ها مانند فوت و فقدان همسر، رويارويي با يك بيماري لاعلاج، مشكل ارتباط با ديگران و ... توجه مخاطبين را هرچه بيشتر به سوي خود جلب كند. اين سريال علاوه بر شبكه تهران از شبكه استاني در بيشتر مراكز استاني كشور نيز در حال پخش مي‌باشد.

منبع : سینمای ما



به روز شده در : پنجشنبه 1 مرداد 1388 - 20:37

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com