ردفورد پیش از اسپیلبرگ فیلم زندگی لینکلن را کلید می‌زند :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       يکشنبه 22 مرداد 1391 - 4:49         

                       


جدال غول‌های سینما

ردفورد پیش از اسپیلبرگ فیلم زندگی لینکلن را کلید می‌زند



برنامه استیون اسپیلبرگ برای ساختن فیلمی درباره زندگی آبراهام لینکلن با بازی لیام نیسن با اعلام خبر درگیری رابرت ردفورد با یک پروژه تقریبا مشابه به خطر افتاد.

به گزارش خبرنگار مهر، گاردین اعلام کرد ردفورد قصد دارد در فیلم تازه خود "همدست" ماجرای ترور رئیس جمهوری ایالات متحده به دست جان وایلکز بوث بازیگر آمریکایی به تصویر بکشد و داستان آن درباره مری سورات یکی از همدستان احتمالی بوث است. سورات در نهایت به اتهام مشارکت در ترور لینکلن محکوم و به دار آویخته شد.

فردریک آیکین از دیگر شخصیت‌های فیلم ردفورد است که وقتی دفاع از سورات را به عهده می‌گیرد، به این نتیجه می‌رسد که او بیگناه است. سورات مالک یک پانسیون در واشینگتن بود و به این متهم شد با مهیا کردن امکانات به بوث در ترور رئیس جمهوری آمریکا در سال 1865 کمک کرده است.

گفته می‌شود فیلمساز و بازیگر سرشناس آمریکایی و بنیانگذار جشنواره ساندنس قصد دارد پروژه "همدست" را با بازی احتمالی جیمز مک‌آووی بر اساس فیلمنامه‌ای از جیمز سالومون آمریکایی پائیز امسال کلید بزند؛ یعنی مدت‌ها پیش از آنکه اسپیلبرگ بتواند مقدمات تولید فیلم خود را با موضوع زندگی آبراهام لینکلن فراهم کند.

تاریخ هالیوود سرشار از پروژه‌هایی است که خبر تولید همزمان آنها با موضوع مشترک منتشر شده و در نهایت یکی از پروژه‌ها به شکست انجامیده است. مثلا برنامه پیرس براسنان بازیگر نقش جیمز باند برای تولید فیلمی زندگینامه‌ای درباره دیلان تامس سال گذشته با تولید و اکران فیلم "لبه عشق" به کارگردانی جان میبوری کاملا به هم ریخت.

وقتی هم دو پروژه مشابه تولید و اکران می‌شوند، یکی بیشتر قدر می‌بیند و دیگری تا حدودی نادیده گرفته می‌شود؛ توبی جونز برای بازی در نقش ترومن کاپوتی در فیلم "بدنام" داگلاس مگراث در سال 2006 تحسین شد، اما این فیلیپ سیمور هافمن بود که یکسال زودتر برای ایفای همین نقش در "کاپوتی" بنت میلر اسکار بهترین بازیگر را گرفت.



به روز شده در : پنجشنبه 29 مرداد 1388 - 19:45

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com