كرك داگلاس به كوئنتين تارانتينو جایزه می‌دهد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       دوشنبه 14 فروردين 1391 - 10:37         

                       

كوئنتين تارانتينو


كرك داگلاس به كوئنتين تارانتينو جایزه می‌دهد

سینمای ما - كوئنيتن تارانتينو يك جايزه جديد سينمايي دريافت مي‌كند. اين جايزه از سوي جشنواره فيلم سانتا باربارا به اين فيلم ساز اهدا مي‌شود.
اين جايزه كه هر سال به خاطر فعاليت خوب و عالي در كار فيلم سازي به يك هنرمند داده مي‌شود، جايزه كرك داگلاس نام دارد. خود كرك داگلاس بازيگر كهنه كار سينما، در مراسم حضور خواهد يافت تا جايزه را به تارانتينو بدهد. وي روز 22 اكتبر در بالتيمور خواهد بود تادر مراسم ويژه جشنواره سانتارباربارا شركت كند. اين جايزه طي مراسم خاصي كه گروهي از اهالي سينما هم در آن حضور دارند، به تارانتينو داده مي‌شود.

جايزه كرك داگلاس در شرايطي در اين جشنواره به تارانتينو اهدا مي‌شود، كه وي پس از چند سال سكوت و كم خبري هفته قبل با تازه‌ترين ساخته سينمايي خود «لعنتي‌های بی‌آبرو» سر و صداي زيادي به راه انداخت.
اين درام جنگي در سه روز اول نمايش خود در سطح جهاني 65 ميليون دلار فروش كرد، كه 38 ميليون دلار آن اختصاص به فروش آمريكاي شمالي آن داشت.
كار قبلي اين فيلم ساز به نام «ضدمرگ» در نمايش عمومي خود در سال 2007، شكست سخت تجاري خورد و اين در حالي بود كه وي قبل از آن، فيلم دو قسمتي «بيل را بكش» را ساخته بود كه منتقدان و تماشاگران سينمايي استقبال نسبتا خوبی از آن كردند.

نام كوئنتين تارانتينو در پانزده سال اخير هميشه با جار و جنجال همراه بوده است. منتقدان سينمايي در ارتباط با فيلم‌هاي او به دسته مخالف و موافق تقسيم مي‌شوند كه سر سختانه از ديدگاه‌هاي خود در قبال اين فيلم ساز دفاع مي‌كنند.
مدافعان تارانتينو عقيده دارند وي با «سگ‌هاي انباري» و «قصه‌هاي عامه‌پسند»(پالپ فيكشن) انقلاب تازه‌اي در فن فيلم‌نامه‌نويسي و فيلم‌سازي به پا كرد.
اما مخالفان اين فيلم‌ساز مي‌گويند وي بيش از حد در رسانه‌هاي گروهي بزرگ شده و لياقت اين همه تحسين را ندارد. به اعتقاد اين گروه تارانتينو فيلم‌سازي بسيار معمولي است كه در اواسط دهه نود و به دليل نبودن فيلم خوب و مهمي در جشنواره بين‌المللي كن، توانست جايزه اصلي اين جشنواره را بگيرد و يك‌باره نام خود را در سطح وسيعي مطرح كند.
با آن كه هنوز هم جشنواره‌هاي بين‌المللي هر چند وقت يك بار از وي تقدير مي‌كنند ولي او اين روزها شهرت قبلي خود را ندارد.

جشنواره فيلم سانتا باربارا از چهارم تا چهاردهم فوريه بر پا مي‌شود اما جايزه كرك داگلاس در زماني زودتر از اين تاريخ به نفر برنده اهدا مي‌شود.

منبع : خبرگزاري فارس



به روز شده در : پنجشنبه 5 شهريور 1388 - 16:29

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com