ژان-لوک گدار: اسکار افتخاری هیچ اهمیتی برای من ندارد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       جمعه 1 ارديبهشت 1391 - 4:40         

                       



فیلمساز افسانه‌ای سینمای فرانسه در مراسم هیئت رئیسه آکادمی اسکار شرکت نکرد،

ژان-لوک گدار: اسکار افتخاری هیچ اهمیتی برای من ندارد

سينماي ما- فیلمساز افسانه‌ای سینمای فرانسه در مراسم هیئت رئیسه آکادمی اسکار شرکت نکرد، برای اینکه ویزای آمریکا ندارد و نمی‌خواهد هم داشته باشد. ژان-لوک گدار از همان ابتدا نمی‌خواست برای دریافت جایزه اسکار افتخاری شخصا در دومین مراسم سالانه جوایز هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شرکت کند.

آکادمی اسکار روز 13 نوامبر (22 آبان) در دومین مراسم سالانه جوایز هیئت رئیسه خود در هالیوود از چهار چهره سرشناس دنیای سینما از جمله گدار تقدیر کرد. همان طور که قبلا اعلام شد بود فیلمساز فرانسوی برای دریافت جایزه به آمریکا سفر نکرد.

گدار چند روز پیش از برگزاری این مراسم به NZZ.com، گفت: «من ویزای آمریکا ندارم و نمی‌خواهم داشته باشم. ضمنا نمی‌خواهم برای مدت طولانی سوار هواپیما بشم.»

او در پاسخ به این سئوال که جایزه اسکار افتخاری چه اهمیتی برایش دارد، گفت: «هیچ. اگر آکادمی دوست دارد این کار را انجام بدهد، اجازه بدهید انجام بدهد.»

کارگردان 79 ساله ادامه داد: «از خودم پرسیدم: آنها کدام یک از فیلم‌های من را دیده‌اند؟ اصلا با فیلم‌های من آشنا هستند؟ اسمش جایزه هیئت رئیسه است. یعنی قرار است آرنولد شوارتزنگر به من جایزه بدهد؟»

در مراسم روز شنبه، تام شرک رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی درباره گدار، گفت: «می‌خواهم بدانید این جایزه برای او بااهمیت است.»

هیئت رئیسه آکادمی در این مراسم سعی کرد از پرداختن به جنجال‌های مربوط به اعطای جایزه افتخاری به گدار طفره برود. بخش زیادی از این جنجال‌ها به خاطر انتقادهای او از هالیوود در سال‌های اخیر بود.

لین لیتمن با اشاره به اظهارنظرهای جنجالی گدار، گفت: «جای سئوال نیست که گدار در تمام دوران کاری خود رفتاری گستاخانه‌ داشته، اما او هیچ وقت از هنر خود برای تبلیغ تعصب استفاده نکرد.»

فیل رابینسن، نویسنده و کارگردان و عضو هیئت رئیسه نیز گفت: «صادقانه بگویم آقای گدار، شما حرف‌های بدی درباره هالیوود و اسکار زده‌اید، اما هیچ یک از این‌ها هیئت رئیسه آکادمی را از اعطاء بالاترین نشان ما بخاطر دستاورد هنری شما منصرف نکرد.»

اسکار افتخاری گدار قرار است در سوییس به او تحویل داده شود. او از چهره‌های شاخص موج نو سینمای فرانسه و سازنده فیلم‌هایی چون «از نفس افتاده»، «یک زن یک زن است»، «گذران زندگی»، «تحقیر»، «آلفاویل»، «تعطیلات آخر هفته»، «چینی» و «نام کوچک: کارمن» است.


منبع : هالیوود ریپورتر



به روز شده در : چهارشنبه 3 آذر 1389 - 15:12

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

Missing argument 'pid' or 'id' in 'pagesetter_userapi_getPub'
اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com