15 فیلم انیمیشن وارد رقابت اسکار شدند :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       جمعه 1 ارديبهشت 1391 - 4:18         

                       



«آلفا و امگا»، «گربه‌ها و سگ‌ها: انتقام کیتی گالور»، «من نفرت‌انگیز»، «رویاهای جینشا»، «ابلهان و فرشتگان»، «شعبده‌باز» و ...

15 فیلم انیمیشن وارد رقابت اسکار شدند

سينماي ما-  آکادمی علوم و هنرهای سینمایی 15 فیلم را برای حضور در بخش بهترین فیلم بلند انیمیشن اسکار هشتاد و سوم پذیرفت. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» و «مگامایند» هر تولید شرکت دریم ورکس و «داستان اسباب‌بازی 3» دیسنی-پیکسار از جمله فیلم‌های واجد شرایط برای حضور در این بخش هستند.

برابر با قوانین آکادمی، اگر حداقل 16 فیلم برای حضور در بخش اسکار فیلم بلند انیمیشن واجد شرایط شناخته شوند، آکادمی می‌تواند در نهایت پنج فیلم را نامزد اسکار کند، اما با بودن 15 رقیب تعداد نامزدها نهایت سه فیلم خواهد بود.

دیگر فیلم‌های فهرست کوتاه عبارتند از «آلفا و امگا»، «گربه‌ها و سگ‌ها: انتقام کیتی گالور»، «من نفرت‌انگیز»، «رویاهای جینشا»، «ابلهان و فرشتگان»، «شعبده‌باز»، «افسانه نگهبانان: جغدهای گاهول»، «My Dog Tulip»، «شرک برای همیشه»، «جنگ‌های تابستانی»، «ژولیده‌پولیده» و «تینکربل و نجات بزرگ پریان»

از فیلم‌های واجد شرایط «رویاهای جینشوا»، «شعبده‌باز» و «جنگ‌های تابستانی» هنوز شرایط آکادمی درمورد اکران در لس آنجلس و نمایش تجاری را ندارند. «ژولیده‌پولیده» دیسنی 24 نوامبر اکران می‌شود و سونی هم «شعبده‌باز» را 25 دسامبر روانه سینماها می‌کند.

فیلم زنده/انیمیشن «یوگی خرسه» برادران وارنر هم برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن ارائه شده بود، اما آکادمی این فیلم را واجد شرایط ندانست. برابر با قوانین «بیشتر شخصیت‌های اصلی باید انیمیشن باشند و استفاده از انیمیشن نباید کمتر از 75 درصد مدت زمان فیلم باشد.»

آکادمی طبق همین قانون «گربه‌ها و سگ‌ها: انتقام کیتی گالور» را که فیلمی زنده/انیمیشن است، انتخاب کرد. از سال 2001 که بخش اسکار فیلم بلند انیمیشن راه‌اندازی شد تنها دو بار - 2002 و 2009 - تعداد نامزدهای نهایی این بخش از سه به پنج فیلم رسیده است.

چند استودیو بیش از یک فیلم در فهرست کوتاه دارند. برادران وارنر با «افسانه نگهبانان: جغدهای گاهول» و «گربه‌ها و سگ‌ها: انتقام کیتی گالور» وارد رقابت شده است. دریم ورکس انیمیشن سه فیلم «شرک برای همیشه»، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» و «مگامایند» را دارد و دیسنی هم با «داستان اسباب‌بازی 3» و «ژولیده‌پولیده» به میدان آمده است.

اسامی نامزدهای هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار 25 ژانویه 2011 (پنجم بهمن) اعلام و مرام اعطاء جایزه 27 فوریه (هشتم اسفند) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.


منبع : ورایتی



به روز شده در : چهارشنبه 3 آذر 1389 - 15:13

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com