دانيل دی-لوییس قرار است آبراهام لینکلن فیلم اسپیلبرگ شود :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       چهارشنبه 26 مهر 1391 - 3:10         

                       



دانيل دی-لوییس قرار است آبراهام لینکلن فیلم اسپیلبرگ شود

سینماي ما- دانیل دی- لوییس در فیلم زندگی‌نامه‌ای «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نقش شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا را بازی می‌کند. اسپیلبرگ و استیسی اسنایدر یکی از روسای شرکت دریم ورکس، روز جمعه خبر انتخاب دانیل دی- لوییس برای نقش اصلی «لینکلن» را اعلام کردند. کارگردان برنده اسکار اولین بار 9 سال پیش اعلام کرد قصد دارد فیلمی زندگی‌نامه‌ای درمورد آبراهام لینکلن بسازد و پنج سال پیش برای نقش اصلی این فیلم با لیام نیسن وارد مذاکره شد. نیسن تابستان امسال گفت دیگر علاقه‌ای به این نقش ندارد.
اسپیلبرگ در بیانیه خود با اشاره به اینکه پیش از این با دی- لوییس همکاری نکرده، نوشت: «همیشه از دانیل دی- لوییس به عنوان یکی از بهترین بازیگران سینما یاد شده؛ بازیگری که انگار به دوره سینمای صامت، عصر طلایی سینما یا حتی زمانی در آینده دور تعلق دارد. خوشحالم راه ما بالاخره با لینکلن یکی خواهد شد.»
این پروژه بر مبنای کتاب «گروه رقبا» نوشته دوریس کرنز گودوین ساخته می‌شود که سال 2005 منتشر شد. فیلمنامه را تونی کوشنر می‌نویسد. اسپیلبرگ «لینکلن» را کارگردانی و به همراه کاتلین کندی تهیه می‌کند.
داستان بر تقابل سیاسی لینکلن و مردان پرقدرت کابینه‌اش درمورد لغو برده‌داری و در سال‌های پایانی جنگ داخلی آمریکا متمرکز است. انتظار می‌رود فیلمبرداری پاییز سال آینده آغاز و برای نمایش در سه ماه چهارم سال 2012 آماده شود.
کوشنر پیش از این در فیلم «مونیخ» با اسپیلبرگ همکاری کرد که برای آن نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد. اسپیلبرگ از سال 2001 کار روی فیلمی با موضوع لینکلن را آغاز کرد و این زمانی بود که دریم‌ورکس حقوق اقتباس سینمایی از کتاب کرنز گودوین را خریداری کرد.
این کتاب آن زمان به طور آزمایشی «متحدکننده: نبوغ آبراهام لینکلن» نام داشت. کتاب «گروه رقبا» دوران ریاست جمهوری لینکلن در فاصله 1861 تا 1865 را مورد توجه قرار می‌دهد و بر سه عضو کابینه - ادوارد بیتس (وزیر دادگستری)، سالمن چیس (وزیر دارایی) و ویلیام اچ. سوارد (وزیر امور خارجه) که در انتخابات سال 1860 به مخالفت با لینکلن برخاستند - و توانایی لینکلن در مواجهه با تقابلات آشکار سیاسی و شخصی در دوران جنگ داخلی متمرکز است.

اسپیلبرگ ماه پیش اعلام کرد درام آینده‌گرایانه «روبوپوکالیپس» را برای دریم‌ورکس کارگردانی می‌کند. او گفت فیلمبرداری ژانویه 2012 آغاز می‌شود و این پروژه سال 2013 از طریق شرکت تاچستون متعلق به دیسنی روی پرده سینماها می‌رود.
تولید «لینکلن» باعث تغییر تاریخ فیلمبرداری «روبوپوکالیپس» نخواهد شد که داستانی تخیلی درباره شورش یک روبات علیه نژاد بشری است. اسپیلبرگ قرار است این دو پروژه را پشت سر هم فیلمبرداری کند.
اسپیلبرگ این روزها در لندن درام «اسب کارزار» با موضوع جنگ جهانی اول را کارگردانی می‌کند. دیسنی و دریم‌ورکس این فیلم را 28 دسامبر 2011 یک هفته پس از نمایش «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار»، فیلمی دیگر از اسپیلبرگ اکران می‌کنند.
فیلمساز 63 ساله آمریکایی برای «فهرست شیندلر» و «نجات سرباز رایان» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردان شده است.

«لینکلن» اولین فیلم دانیل دی- لوییس پس از موزیکال «9» خواهد بود که پارسال اکران شد. او در دهه گذشته تنها در سه فیلم دیگر - «خون بپا می‌شود»، «ترانه عاشقانه جک و رز» و «دار و دسته نیویورکی» - بازی کرده است.
بازیگر 53 ساله متولد لندن دو بار برای «پای چپ من» و «خون بپا می‌شود» برنده اسکار شده و برای «به نام پدر» و «دار و دسته نیویورکی» نیز نامزد اسکار بوده است. «آخرین بازمانده موهیکان‌ها»، «عصر معصومیت» و «مشتزن» از دیگر فیلم‌های دی- لوییس است.


منبع : ورایتی



به روز شده در : چهارشنبه 3 آذر 1389 - 15:19

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com