تایوانی‌ها جوایز اسکار چینی را درو کردند :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       جمعه 1 ارديبهشت 1391 - 6:32         

                       



برندگان جوایز اسب طلایی اعلام شد

تایوانی‌ها جوایز اسکار چینی را درو کردند

سینماي ما- دو فیلم هنری تایوانی جوایز اصلی چهل و هفتمین دوره جوایز اسب طلایی شدند که از آن به عنوان اسکار کشورهای چینی‌زبان یاد می‌شود. مراسم این دوره جوایز اسب طلایی روز شنبه در شمال تایوان برگزار شد و چانگ تسو- چی، کارگردان تحسین‌شده تایوانی با درام خانوادگی «وقتی عشق می‌آید» برای دومین بار جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

فیلم او که در 14 رشته نامزد دریافت جوایز اسب طلایی بود در بخش فنی نیز دو جایزه دیگر دریافت کرد. تسو- چی سال 2002 نیز با درام «بهترین دوران» برنده جایزه بهترین فیلم شد.

چانگ مونگ- هونگ دیگر فیلمساز تایوانی هم در کمال شگفتی برای فیلم «پرتره چهارم» جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد. او در این بخش رقبای قدرتمندی چون تسو- چی و تدی چان («محافظان و آدمکشان») را پیش رو داشت.

«پرتره چهارم» که به مضامینی چون کودک‌آزاری و فحشا می‌پردازد، همچنین برنده جوایز بهترین فیلم تایوانی سال و بهترین بازیگر زن نقش مکمل (هو لی از چین) شد.

فیلم کنگ‌فویی و بسیار پرفروش «محافظان و آدمکشان» که در 9 بخش بخت دریافت جایزه را داشت، تنها با یک جایزه بهترین چهره‌پردازی و طراحی لباس مراسم را ترک کرد. این در حالی است که منتقدان از فیلم تدی چان بسیار استقبال کرده‌اند.

ایتن جوان، خواننده پاپ تایوانی و مدل سابق برای بازی در فیلم گانگستری و پرفروش «مونگا» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. او برای دریافت جایزه این بخش سه بازیگر کهنه‌کار چینی را شکست داد. «مونگا» که به نمایندگی از تایوان در بخش فیلم خارجی اسکار 2011 حضور دارد، درباره جنگ گروه های تبهکار در منطقه وانهوا در تایپه سال های 1980 است.

جایزه بهترین بازیگر زن به لو لیپینگ برای فیلم «میمون شهری» اعطاء شد. این فیلم درباره یک مادر تنها و پرتلاش است که باید با پسر شورشی خود دست و پنجه نرم کند. تانگ وی و زو فان بازیگران چینی و سیلویا چانگ کارگردان و بازیگر تایوانی دیگر نامزدهای این بخش بودند.

وو پنگ-فون بازیگر تایوانی که بیشتر در تئاتر فعال است برای کمدی سیاه «هفت روز در بهشت» درباره آیین منحصر به فرد تدفین در تایوان، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل شد.

سامو هونگ طراح سرشناس هنگ کنگی برای فیلم «ایپ من 2» جایزه بهترین طراحی صحنه‌های حادثه‌ای را گرفت. او پارسال هم برای «ایپ من» جایزه این بخش را دریافت کرد. تو دو- چی برای «مونگا» برنده جایزه بهترین جلوه‌های صوتی شد و پسرش پاتریک تو جایزه بهترین فیلم کوتاه را برد تا برای اولین بار در تاریخ برگزاری جوایز اسب طلایی یک پدر و پسر همزمان برنده جایزه شوند.

بیش از 30 فیلم بخت دریافت جوایز چهل و هفتمین دوره جوایز اسب طلایی را داشتند که نحوه برگزاری آن مانند جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در آمریکاست، اما برندگان توسط یک هیئت داوری شبیه جشنواره کن انتخاب می‌شوند.

جوایز اسب طلایی به فیلم‌های چینی‌زبان از کشورهایی چون تایوان، مالزی، سنگاپور و چین شامل هنگ کنگ و ماکائو اعطاء می‌شود. زمانی این جوایز تنها به فیلم‌های تایوانی اهدا می‌شد، اما از دهه 1990 به بعد فیلم‌های خارج از تایوان نیز می‌توانند برای دریافت جوایز اسب طلایی رقابت کنند.

خبرگزاری فرانسه / 20 نوامبر




به روز شده در : چهارشنبه 3 آذر 1389 - 15:22

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

Missing argument 'pid' or 'id' in 'pagesetter_userapi_getPub'
اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com