«گفتار پادشاه» بهترین فیلم مستقل بریتانیا شد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       جمعه 1 ارديبهشت 1391 - 4:10         

                       


«گفتار پادشاه» که در هشت رشته بخت دریافت جایزه را داشت، جوایز پنج بخش را از آن خود کرد

«گفتار پادشاه» بهترین فیلم مستقل بریتانیا شد

سينماي ما- فیلم سینمایی «گفتار پادشاه» به کارگردانی تام هوپر در صدر فهرست برندگان سیزدهمین دوره جوایز فیلم مستقل بریتانیا قرار گرفت. مراسم این دوره جوایز فیلم مستقل بریتانیا یکشنبه شب با اجرای جیمز نسبیت در لندن برگزار شد و «گفتار پادشاه» که در هشت رشته بخت دریافت جایزه را داشت، جوایز پنج بخش را از آن خود کرد.

این فیلم در بخش‌های بهترین فیلم، بازیگر مرد (کالین فیرث)، بازیگر زن مکمل (هلنا بونهم کارتر)، بازیگر مرد مکمل (جفری راش) و فیلمنامه (دیوید سیدلر) برنده جایزه شد. بونهم کارتر همچنین برای بازی در نقش الیزابت بوئز-لیون جایزه دستاورد بازیگری را به خانه برد. «گفتار پادشاه» درباره تلاش‌های یک گفتار‌درمان‌گر (راش) است که در سال‌های منتهی به جنگ جهانی دوم به جرج ششم پادشاه انگلستان (فیرث) کمک کرد بر لکنت زبان غلبه کند.

گارت ادواردز فیلمساز تازه‌کار برای فیلم افسانه علمی و کم‌هزینه «هیولاها» برنده جوایز بهترین کارگردان و دستاورد فنی شد. این فیلم که از این هفته در بریتانیا اکران می‌شود همچنین جایزه بهترین دستاورد تولید را برد.

کری مالیگان برای فیلم «هرگز ترکم مکن» که اقتباسی از رمان سال 2005 کازو ایشیگورو است، جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد و جایزه آینده‌دارترین هنرمند تازه‌کار به جون فراگات برای «بنام ما» رسید.

جایزه داگلاس هیکاکس بهترین کارگردان تازه‌کار به کلیو برنارد برای مستند «آلاچیق» اعطاء شد و جایزه ریندنس هم به «پسر بابل» محمد الدراجی کارگردان و فیلمنامه‌نویس رسید.

فیلم فرانسوی «یک پیشگو» ساخته ژاک اودیار برنده جایزه بهترین فیلم خارجی شد و «دشمنان مردم» به کارگردانی تت سامبات جایزه بهترین مستند را گرفت. این فیلم درباره جستجوی سامبات برای پیدا کردن اطلاعات درباره خانواده‌اش است که در دهه 1970 به دست خمرهای سرخ کشته شدند.

لیام نیسن بازیگر ایرلندی هم بخاطر نقش چشمگیر در دنیای سینما جایزه ورایتی را دریافت کرد. پارسال «ماه» به کارگردانی دانکن جونز برنده اصلی جوایز فیلم مستقل بریتانیا بود.


منبع : ورایتی - خبر آنلاين



به روز شده در : چهارشنبه 17 آذر 1389 - 20:15

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com