ساختن فیلم‌هایی که بتوان به آن افتخار کرد واقعاً هیجان انگیز است. :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       جمعه 26 خرداد 1391 - 15:4         

                       



گفت‌و‌گو با جرج کلونی نامزد اسكار 2012 براي بازي در «فرزندان» و نويسندگي «نيمه مارس»

ساختن فیلم‌هایی که بتوان به آن افتخار کرد واقعاً هیجان انگیز است.

سينماي ما- ارغوان اشتري: سال ۲۰۱۱ جرج کلونی دو فیلم داشت: تریلر سیاسی «نيمه مارس» که بازیگر، کارگردان واز تهیه کنندگان فیلم بود و «فرزندان» ساختهٔ الکساندر پین. این عنوان آخری نامزد پنج جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر نقش نخست مرد برای جرج کلونی است. در رشتهٔ بهترین فیلمنامهٔ اقتباسی نیز نام جرج کلونی به اتفاق یار دیرینه‌اش گرانت هسلاو برای فیلمنامهٔ عید مارس به چشم می‌خورد.



رضایت بخش‌ترین جنبهٔ همکاری در «فرزندان» چه بود؟

-بیش از هر چیزی دلم می‌خواست با الکساندر پین همکاری کنم. زمانی که حدود دوسال پیش با او در شهر تورنتو ملاقات کردم، فیلمنامه را نخوانده بودم. الکساندر ازمن پرسید: می‌خواهی در این فیلم بازی کنی؟ ومن پاسخ مثبت دادم. فیلمنامه را برایم فرستاد، آن را خواندم و بسیار مورد توجه‌ام واقع شد. شبیه‌‌ همان تجربه ایی بود که با برادران کوئن در نخستین ملاقاتمان داشتم. آن‌ها به من پیشنهاد دادند و فیلمنامهٔ «ای برادر تو کجایی؟» رابرایم فرستادند. با خودم فکر کردم چقدر خوش شانسم!

«مت کینگ» شخصیتی بسیار معرکه و به لحاظ تغییر لحن و مسایلی از این د ست، اجراکردنش به شدت پیجیده است.
-همیشه درباره این موضوع بحث کرده‌ام، چنین موضوعاتی از قبیل مسالهٔ تغییر لحن به طور کلی به فیلمساز وفیلمنامه نویس مربوط می‌شود که اتفاقا در «فرزندان» هر دو یک نفر بودند. چون لحن الزاما چیزی نیست که بازیگر بتواند اجرایش کند. من سر صحنه هرآنچه در چنته دارم رو می‌کنم، این به کارگردان بر می‌گردد که کیفیت اجرای من را بتواند هماهنگ کند. فیلمساز تنها فردی است که واقعا بر لحن فیلم اثر می‌گذارد. بنابراین من کلاهم را برای مردی از سر بر می‌دارم که به خوبی توانست کمدی، درام و... را در این فیلم کنترل کند.

امسال برای شما شبیه سال ۲۰۰۵ و زمانی است که دوفیلم «سیریانا» و «شب بخیر و موفق باشید» را داشتید. این دو فیلم در فصل جوایز بسیار پر فروغ بودند. آیا این اتفاق برنامه ریزی شده است؟
-تقریبا دو سال پیش در فیلم الکساندر پین بازی کردم. پس این اتفاق هرگز از پیش تعیین شده نبود. می‌دانستیم «عید مارس» فیلمی است که می‌خواهیم پیش از آغاز فصل نخست انتخابات به نمایش دراوریم چون احساس می‌کردیم با شروع فصل انتخابات مردم از بحث سیاست خسته می‌شوند. دوست داشتیم عید مارس نخستین فیلمی باشد که به نمایش در می‌آید.

چگونه توانستید چنین بازیگران را کنارهم قرار دهید؟ آیا بخاطر فیلمنامه بود؟
-ببینید نمی‌توان چنین بازیگرانی را راضی کرد مگر آنکه فیلمنامه را واقعا ببپسندند. به همین سادگی است. به هرکس نقشی پیشنهاد شد که به نظر خودشان از عهده‌اش بر می‌امدند. بازیگرانی در این سطح را نمی‌شود در کنارهم جمع کرد باید خودشان نقش را بخواهند. قرار نبود دستمزد هنگفتی پرداخت شود. من و گرانت [هسلو، شریک تجاری و فیلمنامه نویس جرج کلونی،] درباره این مساله باهم صحبت کردیم. که تکنسینهای هواپیما بیشتر از تک تک ما در این فیلم دستمزد می‌گیرند. قرار نبود با ساختن این فیلم به ثروت برسیم. تلاش کردیم فیلمهایی بسازیم که دلمان می‌خواهد.

هنوز شیفتهٔ فیلم سازی هستید؟
- من عاشق فیلم سازی هستم. بیش از هر چیزی عاشق مرحلهٔ خلاقانهٔ یافتن یک سوژه، تبدیل کردنش به فیلمنامه، و به عینیت بخشیدن فیلمنامه هستم. ساختن فیلم‌هایی که بتوان به آن افتخار کرد واقعا هیجان انگیز است.

منبع : سينماي ما



به روز شده در : يکشنبه 7 اسفند 1390 - 17:16

_pgprintthis |_pgsendthis |

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com