رقابت تنگاتنگ «جان کار‌تر» و «لوراکس دکتر سئوس» در گيشه سينماها :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       سه‌شنبه 1 فروردين 1391 - 4:31         

                       

جان کارتر ساخته اندرو استنتن


گزارش فیلم‌های پرفروش سینمای جهان در روز جمعه نوزدهم اسفند

رقابت تنگاتنگ «جان کار‌تر» و «لوراکس دکتر سئوس» در گيشه سينماها

سینمای ما- ارغوان اشتري: روز جمعه (نوزدهم اسفند ماه)، روزنمایش افتتاحیهٔ فیلم پر هزینه وافسانه –علمی «جان کار‌تر» ساخته اندرو استنتن بود که علی رغم تبلیغات فراوان نتوانست انتظارات را برآورده سازد وبا تفاوت ناچیزی در فروش از صدر نشین جدول پرفروش‌های هفتهٔ گذشته، انیمیشن «لوراکس دکتر سئوس» ساختهٔ کریس رنو و کایل بالدا و فیلمهایی دیگری چون فیلم هراس «خانهٔ ساکت» ساختهٔ کریس کنتیس و لورا لو و «هزاران کلمه» ساختهٔ برایان رابینز پیشی گرفت و بر صدر جدول نشست.

«جان کار‌تر» فروش متوسط 9.82 میلیون دلار داشت. اما از آنجایی که تنها یک روز از نمایش این فیلم می‌گذرد، پیش بینی فروش بین المللی آن زود است چراکه قرار است «جان کار‌تر» در روسیه و شرق آسیا هم به نمایش درآید. در نتیجه برای این فیلم مرثیه سرایی کمی زود به نظر می آید. ولی بعید به نظر می‌رسد، در تعطیلات آخر هفته این فیلم فروشی بیش از سی میلیون دلار داشته باشد. این مبلغ برای فیلمی پرهزینه و باتمهیدات تبلیغاتی هنگفت (که گفته می‌شود حدود دویست وپنجاه میلیون دلار بوده)، افتتاحیه ایی وحشتناک تلقی می‌شود. فروش «لوراکس دکتر سئوس» چهل و پنج درصد افت داشت و به 9.6 میلیو ن دلار رسید ودر مجموع، ظرف هشت روز نمایش به فروش کل 92.5 میلیو ن دلار دست یافت.

«پروژهٔ ایکس» به کارگردانی نیما نوری‌زاده، فیلمساز ایرانی تبار و‌زادهٔ شهر لندن، هم پنجاه درصد افت در جلب مخاطب داشت و فروش فیلم به کمتر از چهار میلیون دلار رسید. در مجموع این فیلم کمدی ظرف هشت روز نمایش 32.6 میلیون دلار فروش داشته است. فیلم هراس «خانه ساکت» ساختهٔ کریس کنتیس و لورا لو با فروش تقریبی 2.63 میلیون دلار مقام چهارم جدول را دارد که این میزان استقبال از فیلمی هراس چندان امیدوار کننده نیست.

«قانون شجاعت» ساختهٔ مایک مکوی و اسکات وو با فروش دو میلیون دلاری کماکان مقام پنجم جدول فیلمهای پرفروش را در روز جمعه داشت و فروش کل آن به پنجاه میلیون دلار رسید. فیلم کمدی و با تاخیر به نمایش درآمدهٔ «هزاران کلمه» به کارگردانی برایان رابینز با بازی ادی مورفی که در ۱۸۹۰ سالن سینما به نمایش عمومی درآمده به فروش1.92 میلیون دلاری دست یافته که افتتاحیهٔ خوبی برای یک فیلم کمدی به نظر نمی‌رسد.

منبع : سینمای ما



به روز شده در : يکشنبه 21 اسفند 1390 - 14:34

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com