خيانت در كما: «فرزندان» (اكساندر پين) :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       يکشنبه 20 اسفند 1391 - 15:49         

                       



خيانت در كما: «فرزندان» (اكساندر پين)


فرزندان (اكساندر پين)
The Descendants

خيانت در كما
هومن داودي

«فرزندان» و الكساندر پين از آن گروه فيلم‌ها و فيلم‌سازان هستند كه باعث شده‌اند/ مي‌شوند/ خواهند شد كه سينما زنده بماند. پين كه تا به حال 5 فيلم باند بيش‌تر نساخته پله‌پله جلو آمده و الان مي‌شود خيلي راحت او را متخصص بحران‌هاي ميان‌سالي مردانه لقب داد. علاوه بر اين رشتة تخصصي، پين متخصص ملودرام ساختن هم هست. هميشه در ملودرام مرز باريكي وجود دارد بين سانتي‌مانتاليسم و بلاهت و از آن طرف يبس بودن و بي‌احساسي. فيلم‌سازان زيادي هم از يكي از اين دو طرف افتاده‌اند. اما پين با «فرزندان» كه اوج سبك فيلم‌سازي‌اش است نشان مي‌دهد كه به‌راحتي مي‌تواند احساسات تماشاگرانش را در مشتش بگيرد و داستاني تكراري و حتي كليشه‌اي را چنان تعريف كند كه نفهمي زمان فيلم چه‌طور گذشته است.

بعد ديدن انبوهي از فيلم‌هاي ژانر جديدالتأسيس «خيانت» در جشنوارة فيلم فجر، ديدن اين شاهكار سينمايي دربارة خيانت براي نگارنده مثل يك پادزهر عمل كرد. پين با يكي‌دو تغيير هوشمندانه و بازآفريني نقاط اوج درام به سبك خودش، كاري كرده كارستان. او همسر خيانتكار مت كينگ (جرج كلوني) را فرستاده روي تخت بيمارستان و در كل فيلم او را در حالت كما و بدون ذره‌اي قدرت براي دفاع كردن از خود مي‌بينيم. از آن طرف خود شوهر هم وقتي به گذشته نگاه مي‌كند خودش را در حد يك شوهر يا پدر ايده‌آل نمي‌بيند. مجموعة شرايطي كه فيلم جلوي چشم ما مي‌چيند باعث مي‌شود قطعيتي را كه دربارة مفهوم خيانت داشتيم، يك‌سره فراموش كنيم و باور كنيم انسان امروزي پيچيده‌تر از آن است كه بتوان حكم‌هايي قطعي درباره‌اش داد.

يكي از جذابيت‌هاي هميشگي فيلم‌هاي پين شخصيت‌هاي‌شان فرعي جذاب‌شان است كه در «فرزندان» هم نمود دارد. مثلاً آن نوجوان بي‌خيال و بي‌ادبي كه همراه دختر مت وارد خانواده مي‌شود، عالي است. پدر غرغرو و قاطي همسر مت هم (كه با مشت مي‌زند توي صورت همان پسر بي‌خيال)، با بازي رابرت فارستر واقعاً تماشايي است.
...............................

خلاصه داستان: مت کینگ (George Clooney) وکیل موفقی است که در کنار همسر محبوب و اهل تفریح و فعالیت های اجتماعی اش، الیزابت (Patricia Hastie) و دو دختر سرزنده و شاد خود الکساندر ۱۷ ساله -با بازی Shailene Woodley – و اسکاتی ۱۰ ساله زندگی می کند. الیزابت او را متهم می کند که به دلیل ساعات کار طولانی خود، از نظر حسی از خانواده دور شده است. مت هم به این موضوع تن داده و خود را در نقش پدری پشتیبان و برای اوقات خاص می بیند،‌ اما پس از زخمی شدن شدید همسرش در مسابقه ی قایقرانی، نقش او تغییر می کند. در حالیکه الیزابت به کما رفته و در خوابی است که امکان دارد هرگز از آن بیدار نشود، مت سعی می کند با الکساندر ۱۷ ساله کله شق و مغرور صمیمی تر شود و موجبات آسایش اسکاتی را فراهم آورد. هنگامی که تصمیم نهایی برای جدا کردن دستگاه های کمکی از الیزابت گرفته می شود، مت مجبور است دشواری امر را به جان بخرد و دوستان و آشنایان در جریان قرار دهد. در نهایت، هنگامی که الکساندر به او اطلاع می دهد الیزابت به او خیانت می کرده و در فکر طلاق گرفتن بوده است، دنیای او از هم می پاشد.


کارگردان الکساندر پاین
تهیه‌کننده جیم بورک
جیم تبلور
بازیگران
جورج کلونی
شایلن وودلی
جودی گریر
مدت زمان ۱۱۵ دقیقه

منبع : سينماي ما



به روز شده در : جمعه 26 اسفند 1390 - 3:58

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com