استیو کلاوز پسرک جنگلی را می سازد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       جمعه 26 خرداد 1391 - 15:48         

                       



نویسندهٔ فیلمنامه‌های هری پا‌تر، «پسر جنگل» را به سینما می‌آورد

استیو کلاوز پسرک جنگلی را می سازد



سینمای ما- «استیو کلاوز» که فیلمنامهٔ سری فیلم‌های «هری‌پا‌تر» را به نگارش درآورد، فیلم سینمایی «پسر جنگل» را نویسندگی و کارگردانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجموعه داستان‌های معروف «پسر جنگل» که توسط کمپانی «والت دیزنی» به دنیای انیمیشن معرفی شد، این بار توسط «استیو کلاوز»، فیلمنامه‌نویس مجموعه فیلم‌های معروف «هری پا‌تر» به اثری سینمایی تبدیل می‌شود.
به گزارش کلایدر، «کلاوز» که کارگردانی این فیلم اکشن را نیز در دست دارد، مجموعه داستان‌های «رودیارد کیپلینگ» را مورد اقتباس قرار داده است.
«جیسون اسکات لی» قرار است در این فیلم نقش «موگلی» را ایفا کند. فیلمنامه‌نویس مجموعه پرفروش «هری پا‌تر» این پروژه را برای کمپانی «برادران وارنر» می‌سازد.
«هری پا‌تر و هدیه‌های مرگ» که آخرین قسمت از سری فیلم‌های هری پا‌تر بود، ‌ پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۱ سینمای جهان نام گرفت که با پیشی گرفتن از «ارباب حلقه‌ها؛ بازگشت پادشاه» عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را به خود اختصاص داد.
فروش چشم گیر «هری پا‌تر و هدیه‌های مرگ» موجب شد تا سری فیلم‌های «هری پا‌تر» با رسیدن به فروش هفت میلیارد دلار، اکنون پرفروش‌ترین فیلم چندگانه تاریخ سینمای جهان باشد که بالا‌تر از «جیمز باند» و «جنگ ستارگان» شش قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت‌های قبلی «هری پا‌تر» بودجه چشم گیر یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار هزینه شده است.
قسمت اول «هری پا‌تر و هدیه‌های مرگ» کمتر از یک ماه پس از اکران ۶۱۱ میلیون دلار در خارج از آمریکا فروش جهانی داشت و پرفروش‌ترین فیلم کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۱۰ نام گرفت.
قسمت دوم این فیلم نوامبر ۲۰۰۲ با عنوان «هری پا‌تر و تالار اسرار» به کارگردانی «کریس کلومبوس» با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری به سینمای جهان آمد و فروشی بالغ بر ۸۷۸ میلیون دلار به دست آورد و در جوایز بافتا جایزه بهترین فیلم کودک را کسب کرد.

سومین قسمت این فیلم در ژوئن ۲۰۰۴ با بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری با نام «هری پا‌تر و زندانی آزکابان» اکران شد و فروش جهانی ۷۹۵ میلیون دلار را به ثبت رساند. این فیلم به کارگردانی ا «آلفونسو کوارون» نامزد دو جایزه اسکار بود و در جوایز بافتا فیلم منتخب تماشاگران نام گرفت. «هری پا‌تر و جام آتش» چهارمین قسمت از این سری فیلم‌های پرطرفدار بود که به کارگردانی «مایک نویل» در نوامبر ۲۰۰۵ با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و فروش ۸۹۵ میلیون دلار را به دست آورد. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردان هنری بود.

پنجمین قسمت از این فیلم با نام «هری پا‌تر و محفل ققنوس» در جولای ۲۰۰۷ با بودجه ۱۵۰ میلیون دلار به کارگردانی «دیوید یتس» به روی پرده سینماهای جهان رفت و توانست فروش جهانی ۹۳۸ میلیون دلار را کسب کند. این فیلم در جوایز فیلم اروپا بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

آخرین قسمت از این فیلم جولای ۲۰۰۹ به کارگردانی «دیوید یتس» با نام «هری پا‌تر و هدیه‌های مرگ» با بودجه کلان ۲۵۰ میلیون دلار ساخته شد و فروش ۹۳۳ میلیون دلار را به همراه داشت. این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری شد.

منبع : ایسنا



به روز شده در : يکشنبه 10 ارديبهشت 1391 - 16:43

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com