فیلمسازان نام دار انیمیشن‌های محبوب ِ مان در سال‌های اخیر مشغول ساختن چه پروژه‌هایی هستند؟ :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       جمعه 26 خرداد 1391 - 20:44         

                       



اختصاصی سایت سینمای ما: در کمپانی‌های دیسنی و پیکسار چه می‌گذرد؟

فیلمسازان نام دار انیمیشن‌های محبوب ِ مان در سال‌های اخیر مشغول ساختن چه پروژه‌هایی هستند؟

سینمای ما-یاس قانعی: کمپانی والت دیسنی و پیکسار کمی پرده را عقب زدند تا ما با گوشه ایی از پروژه‌های آتی این دو کمپانی معظم آشنا شویم. زمان نمایش سه پروژهٔ جدید، نام تولید کنندگان، کارگردان‌ها و پیرنگ یک خطی از هرکدام از این انیمیشن‌ها را در اختیار داریم و دیگر هیچ. باقی اطلاعات را بر مبنای ایده‌های خود وخط وربطی بنا نهادیم که دنیای شگفت انگیز پیکسار در سال‌های اخیر برای ما رقم زده است. از حالا می‌دانیم که این انیمیشن‌ها برای تمام گروه سنی است و می‌دانیم که پر از تخیل، احساسات، شخصیت‌های تمام و کمال هستند. از حالا والدینِ کودکان وحتی نوجوانان یادداشت برداشته‌اند که این بار قرار است سروکارشان با دایناسور‌ها، آزتک‌ها و عملکردِ درونی مغز انسان باشد!

• دایناسور خوب

• زمان نمایش در آمریکا: سی‌ام ماه می‌۲۰۱۴
• کارگردان: باب پترسون (بالا/یافتن نیمو)
• تهیه کنندگان: جان والکر (باورنکردنی‌ها)
• خط داستان: چه می‌شد اگر خرده سیارکی که تا ابد زندگی در زمین را دستخوش تغییر کرد به این سیاره برخورد نمی‌کرد وهرگز نسل دایناسور‌ها منقرض نمی‌شد؟
-این بار پیکسار ما را به دریای آبی عمیق می‌برد و به سراغِ هیولاهایی درون قفسه‌‌هایمان واسباب بازی تمامی نسل‌ها. آن‌ها باید خزندگان وپرندگان آن دوران را برای ما روایت کنند. پیش بینی می‌شود که انیماتور‌ها از تخیلاتشان برای جان بخشیدن به دوران آن حیوانات وحشی از ظاهرشان گرفته تا شیو هٔ حرکت کردن و برخوردشان با هم استفاده نماید. انتظار توجه به پس زمینهٔ این دنیا هم بسیار زیاد است: در دوران آب وهو‌ای گرم وپیش از انکه قاره‌ها شکل بگیرند زمین چه ظاهری داشته است و موجودات آن دوران چه جور صدایی داشتند؟
انتظار علاقه مندان از این داینا سور‌ها زیاد است چراکه تاریخ نشان داده حضور دایناسور‌ها برپرده وسروصدایشان همواره منحصربه فرد بوده است. پس تجربه دیدن این انمیشین باید مفرح باشد. باب پترسن در ساختن «شرکت هیولا‌ها» هم همکاری داشت. زمانی که در آن دوران برای نخستین بار اعلام شد که کمپانی می‌خواهد فیلمی درباره هیولا‌ها بسازد هیچ کس تخیل و پیش بینی‌اش تا آن حدی پیش نرفت که شرکت هیولا‌ها از آب درآمد. در نتیجه ما نباید توقع اندکی از دنیای دایناسورهای کمپانی پیکسار داشته باشیم.


*پروژهٔ بی‌عنوان کمپانی پیکسار که شما را به درون مغز انسان می‌برد

*زمان نمایش در آمریکا: نوزدهم ژوئن ۲۰۱۵
*کارگردان: پیت داک‌تر (بالا و وال-ایی) و رانی دل کارمن (بالا)
*تهیه کنندگان: جوناس ریورا (بالا)
*موضوع: این انیمیشن خلاقانهٔ جدید، شما را به جایی می‌برد که همه می‌شناسند اما هیچ کس تاکنون آن را از نزدیک ندیده است: به دنیای درون مغز انسان
-آیا قرار است با نسخه انیمیشنی «فضای درون» روبه رو شویم؟ ویا یک «اسموسیس جونز» دیگر؟ ویا قرار است با عملکرد ادراکی مغز شبیه آنچه در مجموعهٔ «مغز هرمن» دیده‌ایم، روبه رو شویم؟ شاید هم انیمیشنی کاملا متفاوت روی پرده خواهیم دید. همگی ما از طرفداران داک‌تر و کارمن هستیم به ویژه به خاطر کارهایی که در «بالا» انجام دادند ما از تجربه منحصر به فرد تماشای «وال- ایی» هم لذت برده‌ایم. ما بسیار علاقه مندیم تا ببینیم ان‌ها چه مسیری را طی خواهند کرد چراکه قبلا نشان دادند بلدند تا با مهارت ما را وارد دنیاهای جدید و کوهستان تیپوی (در انیمیشن بالا) کنند ویا به دنیایی ببرند که روبات‌ها تنها ساکنانش هستند ویک جورهایی زندگی آن دنیایی دارند.. از آنجایی که یک باور «Concept» را می‌توان به انیمیشن تبدیل کرد، پس کارهایی زیادی می‌توان درمورد بیولوژی انسان وبخش‌ها ونقاط مختلف مغز انسان انجام داد. شاید هم این انیمیشن خیلی آبستره و کمتر قابل تشریح باشد. چون قرار است ااز کارخانهٔ پیکسار بیرون بیایید قطعا بیش از هر چیزی تخیلات را قلقلک خواهد داد.


*پروژهٔ بی‌عنوان کمپانی پیکسار دربارهٔ دیا دی لوس مورتس (به زبان اسپانیایی به معنی روز مردگان است، در مکزیکدر یک روز خاص و تعطیل برای مردگان، غذای می‌پزند و...)
*زمان نمایش: هنوز باید تصمیم گیری شود اما زود‌ترین تاریخ پنجم ماه مه ۲۰۱۶ خواهد بود.
*کارگردان: لی آنکریچ (اسباب بازی ۳)
*تهیه کنندگان: دارلا اندرسن (ماشین‌ها؛ زندگی یک حشره)

*توضیح رسمی: یک انیمیشن پیکساری اریژینال که به تعطیلات دیا دی لوس مورتس می‌پردازد.
- کنکاش فرهنگی دیگر از پیکسار، شبیه آنچه در «شجاع» برای اسکاتلند (روز نمایش بیست دوم ماه ژوئن۲۰۱۲) ودر «راتاتویی» برای کشور فرانسه و غذادوستان در سال ۲۰۰۷ انجام داد. پیش بینی می‌شود که در این انیمیشن انسان‌ها هم حضور داشته با شند اما شاید به زندگی پس از مرگ، روح‌ها، مردگان و حتی تناسخ هم اشاراتی شود. دیا دی لوس مورتس، یک روز تعطیل مدرن مکزیکی است اما تاریخچه‌اش به دوران قدیم و «ازتک‌ها» بر می‌گردد. که احتمالا نقطه آغاز فیلم هم از همین جا خواهد بود. بسیاری از فرهنگ‌ها در اسیا واروپا هم چنین آیینی دارند. پس روز مردگان یک سنت جهانی است. ارتباط یا تلاش برای ارتباط برقرار کردن با مردگان به نظر تم اصلی داستان خواهد بود. موفقیت یا شکست این انیمیشن وابسته به پیوندهای فرهنگی و سوژه‌اش دارد. مدت هااست که صحنهٔ آشپزی توسط موش‌ها را در انیمیشن‌های پیکسار ندیده‌ایم قطعا در اینجا یکی دونما به سوژه آشپزی اختصاص خواهد داشت

منبع : سینمای ما



به روز شده در : دوشنبه 11 ارديبهشت 1391 - 13:28

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com