جدایی نادر از سیمین» اسکار سینمای ایتالیا را هم گرفت :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       دوشنبه 29 خرداد 1391 - 2:28         

                       



موفقیت جهانی دیگری برای جدایی نادر از سیمین

جدایی نادر از سیمین» اسکار سینمای ایتالیا را هم گرفت



سینمای ما-فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساختهٔ «اصغر فرهادی» عنوان بهترین فیلم خارجی را از جوایز فیلم «دیوید دوناتلو»، معروف به اسکار سینمای ایتالیا به دست آورد.

پنجاه‌وششمین مراسم اعطای جوایز فیلم «دیوید دوناتلو» که معتبر‌ترین جایزهٔ فیلم در ایتالیا محسوب می‌شود، شب گذشته در حالی در شهر رم برگزار شد که فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق به کسب یک جایزهٔ بین‌المللی دیگر شد.

«جدایی نادر از سیمین» درحالی به عنوان بهترین فیلم خارجی جوایز «دیوید دوناتلو» معرفی شد که کارگردانان سر‌شناسی چون «مارتین اسکورسیزی» (هیوگو)، ‌ «ترنس مالیک» (درخت زندگی) و «جرج کلونی» (عید مارس) از دیگر نامزدهای جایزهٔ این بخش بودند.

«جدایی نادر از سیمین» که در جوایز اسکار ۲۰۱۲ موفق به کسب جایزهٔ بهترین فیلم خارجی شد، برندهٔ جایزهٔ سزار فرانسه و گلدن‌گلوب برای بهترین فیلم خارجی است.
به گزارش هالیوود ریپور‌تر، فیلم «سزار باید بمیرد» ساختهٔ جدید برادران تاویانی موفق به کسب پنج جایزه‌ از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین شد.
این فیلم که در ماه فوریه خرس طلای جشنوارهٔ برلین را کسب کرد، اثری مستند و داستانی اقتباسی مدرن از تراژدی بزرگ شکسپیر «جولیوس سزار» است. «سزار باید بمیرد» تماما در زندان فیلمبرداری شده و بازیگران آن، زندانیان عادی با جرایم سنگین از مواد مخدر تا قتل و محکومیت‌هایی از ۱۴ سال تا حبس ابد داشتند. فیلم به طریق سیاه و سفید فیلمبرداری شده و داستان آن دربارهٔ اجرای یک نمایشنامه است. این فیلم مستندگونه تمرین و اجرای زندانیان یک زندان در ایتالیا را که می‌خواهند اثری از شکسپیر را در تالار زندان به روی صحنه ببرند نشان می‌دهد.

فیلم «ما یک پاپ داریم» ساختهٔ «نانی مورتی» جایزهٔ بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر مرد را برای «می‌شل پیکولی» به همراه آورد. فیلم انگلیسی‌زبان «اینجا باید باشد» ساختهٔ «پائولو سورنتینو» جایزهٔ بهترین فیلمبرداری، بهترین چهره‌آرایی و بهترین موسیقی را کسب کرد.

همچنین کمدی فرانسوی «دست نیافتنی‌ها» به کارگردانی مشترک «الیور ناکاچ» و «اریک تالدانو» به عنوان بهترین فیلم اروپایی جوایز دیوید دوناتلو معرفی شد.

منبع : ایسنا



به روز شده در : شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 11:3

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

محمد
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 23:17
0
موافقم مخالفم
 

این جایزه واقعا من روخوشحال کرد چون هرچهاررقیبش هالیوودی بودن تبریک وتشکرازآقای فرهادی بی صبرانه منتظرفیلم بعدیتون هستم

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com