فیلم تحسین‌شده‌ی‌ «سزار باید بمیرد» ساختهٔ برادران تاویانی به بخش رقابتی جشنوارهٔ فیلم سیدنی راه یافت. :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       دوشنبه 29 خرداد 1391 - 17:42         

                       



برندهٔ خرس طلای برلین به جشنوارهٔ سیدنی دعوت شد

فیلم تحسین‌شده‌ی‌ «سزار باید بمیرد» ساختهٔ برادران تاویانی به بخش رقابتی جشنوارهٔ فیلم سیدنی راه یافت.



سینمای ما -برگزارکنندگان جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم سیدنی اعلام کردند، ‌ فیلم «سزار باید بمیرد» ساختهٔ برادران تاویانی که در جشنوارهٔ فیلم برلین جایزهٔ خرس طلا را کسب کرد در بخش رقابتی نامزد جایزهٔ اصلی خواهد بود.

این فیلم که در اسکار سینمای ایتالیا موفق به کسب پنج جایزه‌ شد، اثری مستند و داستانی و اقتباسی مدرن از تراژدی بزرگ شکسپیر «جولیوس سزار» است. «سزار باید بمیرد» تماما در زندان فیلمبرداری شده و بازیگران آن، زندانیان عادی با جرایم سنگین از مواد مخدر تا قتل و محکومیت‌هایی از ۱۴ سال تا حبس ابد داشتند.

فیلم به طریق سیاه و سفید فیلمبرداری شده و داستان آن دربارهٔ اجرای یک نمایشنامه است. این فیلم مستندگونه تمرین و اجرای زندانیان یک زندان در ایتالیا را که می‌خواهند اثری از شکسپیر را در تالار زندان به روی صحنه ببرند نشان می‌دهد.

به گزارش اسکرین دیلی، «یورگوس لانتیموس»، کارگردان سر‌شناس یونانی با فیلم «آلپس» در بخش رقابتی جشنوارهٔ سیدنی حضور خواهد داشت. «لانتیموس» با فیلم قبلی خود «دندان سگ» موفق به کسب جوایز معتبر جهانی از جمله جایزه‌ی نوعی نگاه جشنواره‌ی کن شد و نامزد جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی بود.

فیلم «موسیو لازار» ساختهٔ «فیلیپ فالاردو» از کانادا که رقیب ناکام «جدایی نادر از سیمین» برای کسب جایزهٔ اسکار بهترین فیلم خارجی بود، دیگر اثر سر‌شناس خواهد بود.

جشنوارهٔ فیلم سیدنی روز ۶ ژوئن با نمایش فیلم ««برای کودکان مناسب نیست» از استرالیا افتتاح خواهد شد و روز ۱۷ ژوئن با نمایش فیلم «امنیت تضمین نیست» از آمریکا پایان خواهد یافت.

منبع : ایسنا



به روز شده در : چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 - 13:13

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com