سالن نمایش مثل یک عاشق ساخته عباس کیارستمی پر از تماشاگر بود. :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       سه‌شنبه 22 اسفند 1391 - 9:0         

                       



گزارشی از نمایش فیلم مثل یک عاشق در جشنواره کن

سالن نمایش مثل یک عاشق ساخته عباس کیارستمی پر از تماشاگر بود.



سینامی ما-
علي رغم بارش شدي باران در جشنواره‌ي فيلم كن، تماشاگران از جديدترين فيلم عباس كيارستمي با نام «مثل يك عاشق» استقبال كردند.
 «مثل يك عاشق» محصول فرانسه و ژاپن كه در بخش اصلي جشنواره حاضر است در اولين نمايش اش ساعت 19:30 عصر روز گذشته ـ 20 مي ـ 31 ارديبهشت ماه ـ در سالن «دبوسي» جشنواره‌ي فيلم كن براي خبرنگاران به نمايش درآمد كه سالن كاملا پر شد.
اين فيلم به مدت يك ساعت و 49 دقيقه به زبان ژاپني با زيرنويس انگليسي و فرانسه به نمايش درآمد.
پايان اين فيلم تشويق ضعيف حاضران را در پي داشت.
كيارستمي امروز ـ 21 مي ـ اول خرداد ماه ـ با عوامل فيلمش به نشست مطبوعاتي مي‌آيد و شب نيز قبل از نمايش اين فيلم در سالن اصلي جشنواره‌ فيلم كن (لومير) به روي فرش قرمز مي‌رود.
عباس کیارستمی ـ کارگردان سینمای ایران ـ امسال در جشنواره‌ی کن 2012 با فیلم «مثل یک عاشق» براي دريافت جايزه‌ي نخل طلا رقابت مي‌كند.
امسال 1700 فيلم از كشورهاي مختلف براي حضور در اين فستيوال معتبر بين‌المللي متقاضي حضور بوده‌اند و فيلم «مثل یک عاشق» آخرین ساخته‌ي «عباس کیارستمی» در بخش مسابقه اين جشنواره حضور دارد و با سينماگراني مانند «كن لوچ»، «ميشل هانكه» و «جف نيكولز» رقابت مي‌كند.
تهیه‌کننده‌ي فیلم «مثل یک عاشق» فرانسوی است و كيارستمي فقط به‌عنوان یک سینماگر ایرانی در کن حضور خواهند داشت و نماینده‌ی سینمای ایران محسوب نمی‌شود.
تا كنون عباس كیارستمی و فیلم‌هایش حضورهای متفاوتی در جشنواره‌ی كن داشته‌اند كه مهم‌ترین حضور به سال 1997 برمی‌گردد كه عباس كیارستمی نخل طلای بهترین فیلم جشنواره‌ي كن را برای «طعم گیلاس» گرفت. او امسال هم در سال 2012 با فیلم «مثل یک عاشقی» دهمین حضورش را در کن پشت سر می گذارد.
نگاهی به حضور سال‌های گذشته‌ي عباس كیارستمی در جشنواره‌ي كن نشان می‌دهد كه او با فیلم «زندگی و دیگر هیچ» در بخش نوعی نگاه دو جایزه معتبر «جایزه روسلینی» و جایزه‌ي «بهترین فیلم بخش نوعی نگاه» را دریافت كرده است.
عباس كیارستمی در سال 1993 بر مسند داوری جشنواره‌ي كن نشست و سال بعد، فیلم «زیر درختان زیتون» را در بخش مسابقه‌ي كن به نمایش گذاشت.
در سال 2001 فیلم «ای بی سی آفریقا» در بخش خارج از مسابقه حضور داشت و در سال 2002، فیلم «ده» كیارستمی در بخش مسابقه به نمایش درآمد. سال بعد نيز این هنرمند سرشناس ایرانی داوری بخش فیلم‌های كوتاه و سینه فوندانسیون را برعهده داشت و سال 2004 فیلم «پنج» را به كن ارائه كرد.
ریاست هیأت داوری جایزه‌ي دوربین طلایی و نمایش فیلم سه دقیقه‌يی «گریه‌ها» در سال 2007 در یك مجموعه‌ی فیلم به مناسبت شصتمین دوره‌ی جشنواره‌ي كن از جمله‌ حضورهای پررنگ عباس كیارستمی در جشنواره‌ی فیلم كن بوده است.
سال 2010 «رونوشت برابر اصل» اولین اثر كیارستمی كه در خارج از ایران ساخته شده است، در بخش رسمی كن به‌نمایش درآمد.
«مثل یک عاشق» (به انگلیسی: Like Someone in Love) یک فیلم ژاپنی-فرانسوی محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی عباس کیارستمی است و رین تاکاناشی و تاداشی اوکونو و ریو کاسه بازیگران اصلی آن هستند

منبع : ایسنا



به روز شده در : دوشنبه 1 خرداد 1391 - 15:12

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com