همراه با بزرگان سینمای جهان در مراسم یادبود نورا افرون+گزارش تصویری :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       دوشنبه 2 مرداد 1391 - 14:55         

       



مراسم يادبود «نورا افرون» با حضور ستاره‌هاي هاليوود برگزار شد

همراه با بزرگان سینمای جهان در مراسم یادبود نورا افرون+گزارش تصویری

سینمای ما-مراسم يادبود «نورا افرون»، كارگردان و فيلمنامه‌نويس سرشناس هاليوود با حضور ستاره‌هاي سينماي جهان برگزار شد.

 در مراسمي ويژه‌اي كه براي يادبود «نورا افران»، فيلمنامه‌نويس و كارگردان فقيد نامزد اسكاري در نيويورك برگزار شد، 800 نفر از جمله ستاره‌هاي هاليوود «تام هنكس» و «مريل استريپ» حضور يافتند.

«نورا افران» كه در 26 ژوئن و در سن 71 سالگي به دليل ابتلا به ذات‌الريه درگذشت، خودش اين مراسم را برنامه‌ريزي كرده بود و سخنگويان را انتخاب و آن را در يك پوشه گذاشته بود.
«مارتين شرت»، اولين سخنگوي اين مراسم بود كه به تمجيد از «نورا افران» پرداخت و پس از آن «تام هنكس» كه در فيلم «بي‌خوابي در سياتل» با اين بازيگر فقيد همبازي بود، به روي سن آمد.
به گزارش هاليوود ريپورتر، «مريل استريپ»، ديگر بازيگر سرشناس و اسكاري هاليوود كه در دو فيلم با «افران» همكاري كرده بود از او به عنوان يك دوست واقعي ياد كرد.
«مريل استريپ» در دو فيلم «جولي و جوليا» و فيلم «حسادت» كه براساس داستان زندگي واقعي «افران» و جدايي او است نقش‌آفريني كرده است.
«استريپ» در اين مراسم خطاب به حضار گفت: چگونه مي‌توان درباره‌ي يك فيلمنامه‌نويس افسانه‌اي صحبت كرد و چگونه درباره‌ي دوستي كه هرچه در ذهن شما مي‌گذرد را به روايتي بهتر و جالب مي‌گفت مي‌توان صحبت كرد.
«افرون» در طول سال‌ها فعاليت سينمايي هشت فيلم بلند را كارگرداني كرد كه آخرين آن‌ها در سال 2009 با نام «جولي و جوليا» با بازي «مريل استريپ» به پرده‌ي سينماها آمد.

وي به عنوان فيلمنامه‌نويس افتخارات متعددي به دست آورد و براي آثار سرشناسي چون «بي‌خوابي در سياتل»،‌ «چوب ابريشمي» و «وقتي هري سالي را ديد» نامزد جايزه‌ي اسكار بهترين فيلمنامه شد.

او اولين‌بار در سال 1984 براي نگارش فيلمنامه‌ي «چوب ابريشمي» كه مريل استريپ در آن ايفاي نقش داشت،‌ نامزد جايزه‌ي اسكار شد. پس از آن در سال 1990 براي كمدي رمانتيك «وقتي هري سالي را ديد» كه در گيشه‌ي فروش نيز موفقيت چشمگيري به دست آورد براي دومين‌بار نامزد جايزه‌ي اسكار شد. او با اين فيلم جايزه‌ي بافتا بهترين فيلمنامه را گرفت.

«نورا افرون» در سال 1994 براي نگارش فيلمنامه «بي‌خوابي در سياتل» با بازي «تام هنكس» براي سومين‌بار نامزد جايزه‌ي اسكار بهترين فيلمنامه شد.

وي در زمان مرگ چند پروژه‌ي فيلم ديگر در دست ساخت داشت كه موفق نشد آنها را به پايان برساند. پروژه‌ي فيلمي كه او درباره‌ي خواننده معروف «پگي لي» نوشته بود و خودش نيز قصد داشت آن را كارگرداني كند قرار بود با بازي «ريس ويتراسپون» مقابل دوربين برود.

وي همچنين در ماه آوريل قرارداد ساخت فيلم «گمشده در آستن» را به امضا رساند كه اثري اقتباسي بود و قرار بود براي كمپاني سوني ساخته شود.

منبع : سینمای ما-ایسنا



       
       
به روز شده در : چهارشنبه 21 تير 1391 - 21:12

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com