جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره در موعد خود برگزار می‌شود :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       يکشنبه 15 مرداد 1391 - 9:30         

                       



پس از دادگاه شش ماهه و لغو در سال 2012

جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره در موعد خود برگزار می‌شود


سینمای ما-مسئولان وزارت فرهنگ مصر اعلام کرده‌اند جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره پس از دادگاه شش ماهه و لغو در سال 2011، امسال در موعد خود برگزار می‌شود.
 به نقل از روزنامه مصری الدستور، حسن خلاف رئیس دفاتر وزارت فرهنگ مصر اعلام کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره در موعد خود و به بهترین شکل ممکن برگزار می‌شود.
بنابر این گزارش، وی اعلام کرده است که به حکم قضایی اعلام شده درباره جشنواره بین‌المللی قاهره مبنی بر بازگرداندن برگزاری این جشنواره به «جمعیت نویسندگان و منتقدان سینمای مصر» التزام دارد.
وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ مصر آماده برگزاری این جشنواره است، تاکید کرد: ما آماده‌ایم تمام آنچه که لازم است از لحاظ مالی برای برگزاری این جشنواره تامین کنیم.
بنابر این گزارش در طول شش ماه گذشته دادگاهی در مصر برگزار شد که در پی آن اقدام «مرکز ملی سینمای مصر» در اعطای مسئولیت برگزاری جشنواره فیلم قاهره به موسسه جدیدی به نام «موسسه جشنواره سینمایی قاهره» به ریاست یوسف شریف رزق‌الله بررسی شد.
این دادگاه در پی شکایت ممدوح اللیثی، رئیس جمعیت نویسندگان و منتقدان سینمای مصر تشکیل شده بود که معتقد بود جمعیت متبوعش برای برگزاری جشنواره فیلم قاهره لایق‌تر است و نهایتا رای دادگاه نیز بر این امر صحه گذاشت.
جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در منطقه است که در سال گذشته میلادی به دلایل امنیتی و سیاسی پس از انقلاب در مصر لغو شد.
برپایه این گزارش قرار است سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره از 27 نوامبر تا 6 دسامبر 2012(6 تا 16 آذر) برگزار شود.

منبع : فارس



به روز شده در : پنجشنبه 12 مرداد 1391 - 18:6

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com