کاهش ۲۳ درصدی فروش در آمریکای شمالی / یک فیلم پلیسی و یک فیلم ترسناک به طور مشترک اول شدند :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       يکشنبه 27 مرداد 1392 - 19:52         

                       



گزارش فروش هفتگی فیلم های روی پرده

کاهش ۲۳ درصدی فروش در آمریکای شمالی / یک فیلم پلیسی و یک فیلم ترسناک به طور مشترک اول شدند

سینمای ما- برای چهارمین هفته پیاپی فروش هفتگی فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا در مقایسه با سال قبل کمتر بود.
از روز جمعه چهار فیلم به طور گسترده در آمریکای شمالی اکران شدند که در میان آن‌ها فروش سه فیلم نزدیک هم بود.
درام پلیسی «مرگ در حین انجام وظیفه» («End of Watch») با بازی جیک جیلنهال، مایکل پنا و آنا کندریک و فیلم ترسناک «خانه انتهای خیابان» با بازی جنیفر لارنس، هر یک از جمعه تا یکشنبه حدود 13 میلیون دلار فروختند و به طور مشترک در رده اول جدول فروش قرار گرفتند.
درام بیسبالی «دردسر قوس» با بازی کلینت ایستوود هم تقریبا 12.7 میلیون دلار فروخت که تقریبا در حد فیلم‌های قبلی ایستوود، اما همچنان ناامیدکننده است. پارسال این هفته درام بیسبالی «مانیبال» با بازی براد پیت با 19.5 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد.

از سوی دیگر «مرشد» به کارگردانی پل تامس اندرسن که با الهام از ساینتولوژی ساخته شده، در هفته دوم اکران تعداد سینماهای خود را به 788 رساند و با پنج میلیون دلار در رده هفتم قرار گرفت. مجموع فروش داخلی فیلم در 10 روز 6.1 میلیون دلار شده است.

«مرشد»‌ با بازی فیلیپ سیمور هافمن و واکین فینیکس هفته پیش در پنج سینما در نیویورک و لس آنجلس اکران شد و با 145.949 هزار دلار رکورد بیشترین فروش متوسط هفته اول یک فیلم بلند زنده در هر سینما را جابجا کرد. این هفته متوسط فروش «مرشد» در هر سینما 6.345 هزار دلار بود.


فیلم علمی تخیلی و سه‌بعدی «دِرِد» به کارگردانی پیت تراویس به عنوان چهارمین فیلمی که از این هفته به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا روی پرده رفته، به فروش ناامیدکننده 6.4 میلیون دلار دست پیدا کرد.

«مرگ در حین انجام وظیفه» به کارگردانی دیوید آیر با بودجه‌ای حدود هفت میلیون دلار ساخته شده است. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به این فیلم نمره A داده‌اند که بیشتر از دیگر فیلم‌های تازه اکران‌شده است. منتقدان هم از فیلم استقبال کرده‌اند.

داستان «مرگ در حین انجام وظیفه» درباره دو افسر جوان اداره پلیس لس آنجلس است که پس از کشف و ضبط کمی پول و چند سلاح‌ گرم، مورد هدف یک کارتل مواد مخدر قرار می‌گیرند.


آیر فیلمنامه‌نویس فیلم‌هایی چون «یو-571»، «سریع و خشمگین» و «روز آموزش» است و در مقام کارگردان فیلم‌های «دوران سخت» و «سلاطین خیابان» را هم در کارنامه دارد.


«خانه انتهای خیابان» را مارک توندرای کارگردانی کرده و بجز لارنس، الیزابت شو و مکس تریو هم در آن بازی می‌کنند.


جنیفر لارنس در فیلم ترسناک «خانه انتهای خیابان» بازی می‌کند


داستان درباره یک مادر و دختر است که به شهری جدید نقل مکان می‌کنند و کنار خانه‌ای که در آن دختری جوان پدر و مادرش را به قتل رسانده، مستقر می‌شوند. وقتی دختر با پسر پدر و مادر مقتول دوست می‌شود به حقایقی تکان‌دهنده پی می‌برد. این فیلم در سینمااسکور نمره B گرفته‌اند.


«دردسر قوس» را رابرت لورنز دستیار ایستوود در فیلم «پل‌های مدیسن کانتی»، کارگردانی کرده است.

این فیلم درباره یک آنالیزور بیسبال به نام گاس (ایستوود) است که با بالا رفتن سن به تدریج بینایی خود را از دست می‌دهد. او تصمیم می‌گیرد همراه دختر خود میکی (ایمی آدامز) برای آخرین بار به آتلانتا برود تا درباره جانی فلانگان (جاستین تیمبرلیک) که یک استعداد جدید در بیسبال است، تحقیق کند.


کلینت ایستوود پس از چهار سال در فیلم «دردسر قوس» نقش‌آفرینی کرده است

فیلمنامه «دردسر قوس» را رندی براون نوشته است. جان گودمن هم در این فیلم بازی می‌کند و اسکات پسر ایستوود نیز به نقش یک بازیکن بیسبال ظاهر شده است.


«دردسر قوس» اولین فیلم بلند سینمایی لورنز و اولین نقش‌آفرینی ایستوود در یک فیلم پس از «گران تورینو» در سال 2008 است. این فیلم همچنین اولین فیلم پس از «در خط آتش» در سال 1993 است که ایستوود در آن بازی کرده، اما آن را کارگردانی نکرده است.

فیلم بریتانیایی «دِرِد» بر مبنای یک کتاب مصور معروف ساخته شده است.


داستان فیلم در آینده، زمانی که دنیا در اثر جنگ‌های اتمی نابود شده، در شهری بزرگ با 800 میلیون جمعیت روی می‌دهد، جایی که پلیس اختیار دارد همزمان در قالب قاضی، عضو هیئت منصفه و مامور اعدام عمل کند.

در این بین، زنی به نام ما-ما (با بازی لنا هدی) کنترل خرید و فروش نوعی مواد مخدر معروف به «اسلو-ماو» را به عهده دارد که باعث می‌شود زمان برای مصرف‌کنندگان آن آهسته‌تر به نظر برسد. زمانی که کنترل شهر از دست خارج می‌شود، قاضی دِرِد (با بازی کارل اربن) با همراهی یک پلیس تازه‌کار (اولیویا ثرلبی) می‌کوشد امپراتوری ما-ما را ویران کند.


فیلم علمی تخیلی و سه‌بعدی «دِرِد» شروعی ناامیدکننده در گیشه‌های فروش داشت

شخصیت قاضی دِرِد سال 1995 مبنای فیلمی به نام «قاضی دِرِد» به کارگردانی دنی کانن با بازی سیلوستر استالونه شد. «دِرِد» هم مانند آن فیلم با اقتباس از کتاب مصور «2000 سال بعد از میلاد» ساخته شده، اما ارتباطی با فیلم استالونه ندارد.

«شر موجود: مکافات» با بازی میلا یوووویچ که هفته پیش پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی بود، این هفته با 6.7 میلیون دلار به رده پنجم سقوط کرد. نسخه سه‌بعدی «پیدا کردن نیمو» تولید دیسنی و پیکسار با 9.4 میلیون دلار فیلم چهارم شد.


مجموع فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی مقایسه با پارسال چنین هفته‌ای 23 درصد کمتر بود.

ترجمه:علی افتخاری

منبع : خبرآنلاین



به روز شده در : سه‌شنبه 4 مهر 1391 - 8:5

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com