سینمای ما - نسخه بلو ـ ری فیلم سینمایی «گلادیاتور» به کارگردانی ریدلی اسکات هشت سال پس از بردن جایزه اسکار از روز هفتم سپتامبر وارد بازارهای بینالمللی میشود.
ورایتی اعلام کرد شرکت یونیورسال پیکچرز پخش نسخه جدید فیلم برنده اسکار را از بازار بریتانیا آغاز میکند و امیدوار است این حرکت باعث افزایش محبوبیت فرمت بلو ـ ری در میان مخاطبان عادی شود. نسخه جدید «گلادیاتور» در قالب دو دیسک عرضه میشود و حاوی 11 ساعت تصاویر اضافی است.
دیسک اول شامل نسخههای سینمایی و تدوین مجدد «گلادیاتور»، تفسیر صوتی، صحنههای حذفشده و یک آیتم جدید است که به کاربران امکان میدهد فهرستی از صحنههای مورد علاقه خود تهیه کنند و اطلاعات مربوط به آن را در دیسک دوم بیابند. دیسک دوم هم شامل مستندی درباره نحوه تولید فیلم و تاثیر آن بر دنیای سینما است.
ادی کانینگام از مدیران ارشد یونیورسال پیکچرز اینترنشنال درباره عرضه بینالمللی نسخه جدید «گلادیاتور» گفت: "این فیلمی مهم در استراتژی بلو ـ ری یونیورسال است و میتواند مخاطبان را به استفاده بیشتر از این قالب ترغیب کند. عرضه «گلادیاتور» بهترین فرصت برای ما است تا در شلوغترین فصل سال قابلیتهای خارقالعاده قالب بلو ـ ری را نشان دهیم."
فیلم سینمایی «گلادیاتور» به کارگردانی اسکات سال 2000 با بودجهای 103 میلیون دلاری تولید شد و در بازار آمریکای شمالی 188 میلیون دلار فروخت. فروش این فیلم در بازارهای بینالمللی 258 میلیون دلار بود. «گلادیاتور» سال 2001 نامزد 12 جایزه اسکار شد و در نهایت توانست پنج جایزه اسکار را از آن خود کند.
راسل کرو برای بازی در نقش اصلی این فیلم جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برد و «گلادیاتور» بهترین فیلم اسکار 2001 شد. اما فیلم نصیبی از جوایز بخشهای بهترین بازیگر مرد مکمل (جواکین فینیکس)، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین موسیقی متن (هانس زیمر)، بهترین تدوین و بهترین فیلمبرداری نبرد.