درباره راسل کرو و فیلم تازه‌اش «گلادیاتور 2»، عکس‌هایی از «رابین هود» و یک مصاحبه خواندنی :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       پنجشنبه 21 آذر 1392 - 1:50         


راسل کرو در «رابین هود»


درباره راسل کرو و فیلم تازه‌اش «گلادیاتور 2»، عکس‌هایی از «رابین هود» و یک مصاحبه خواندنی

سینمای ما - نگارش فيلمنامه «گلادياتور 2» با حضور راسل کرو آغاز شد. نيک کاو پس از آماده کردن نسخه اوليه فيلمنامه «گلادياتور 2» و ارسال آن به ريدلي اسکات و راسل کرو کارگردان و بازيگر «گلادياتور»، از آنان خواسته مقدمات ساخت دنباله اين پروژه سينمايي را فراهم آورند. ريدلي اسکات در سال 2000 ميلادي «گلادياتور» را با حضور سينماگراني چون راسل کرو و يواکين فينيکس روانه اکران کرد.

مصاحبه با راسل کرو
راسل کرو تاکنون در زندگی خود شغل‌ها و سمت‌های گوناگون داشته است. یک خواننده، متصدی بار، گاوچران و غیره .... وی همچینن در سینما نیز خوش درخشیده است. فیلم بعدی راسل کرو «رابین هود» به کارگردانی ریدلی اسکات است که بعد از مدت‌ها تاخیر اکنون کار فیلم‌برداری آن شروع شده است. راسل کرو در این مورد می‌گوید: "برای شروع کار من احساس می‌کنم که ما همگی در پائین قله اورست هستیم و از آنجا به بالا خیره شده‌ایم ولی من امیدوارم که اگر این پروژه را محکم بگیریم کار بسیار زیبا و ارزشمندی خواهد شد".
کرو از زمان کناره‌گیری براد پیت وارد پروژه «موقعیت بازی» به کارگردانی کوین مک‌دونالد شد. این فیلم که بازسازی از مینی‌سریال پخش شده در شبکه B.B.C لندن است داستان راز قتل همسر یکی از نمایندگان گنگره آمریکا را بازگو می‌کند. نقش کال (روزنامه‌نگار) در ابتدا به براد پیت پیشنهاد شده بود ولی بنا به دلایلی براد از این پروژه کناره گرفت و راسل برای این نقش انتخاب شد. کرو در این باره می‌گوید: "خوب من هم در ابتدا به خاطر وضع ظاهری این نقش تمایلی به حضور در این فیلم نداشتم. به استرالیا برگشته بودم. خورشید در حال درخشیدن بود و به دنبال لحظه‌ای برای حضور دوباره در خانه‌ام بودم که از استودیو با من تماس گرفته شد و به من گفته شد که براد از این پروژه کناره‌گیری کرده آیا حاضر به ایفای این نقش هستی؟ من فیلم‌نامه را خواندم. اگر فیلم‌نامه بتواند مرا تحت تاثیر قرار دهد نقش فیزیکی خوبی در آن داشته باشم و اگر بتواند در چشمان من قطرات اشک جمع کند من فیلم‌نامه را قبول خواهم کرد و تمامی این موارد در این فیلم‌نامه دیده می‌شد و این دلیلی بود که پذیرفتم".

در میان هنرمندان حاضر کرو هرگز به دنبال غرور نبوده. او فقط در شغل خود ایفای نقش می‌کند همان طور که راسل در مصاحبه اخیر خود به این نکته اشاره کرده و می‌گوید: "بسیاری از هنرمندان سعی دارند از خود یک شمایل بسازند ولی من یک شمایل نیستم. من فقط و فقط یک هنرپیشه هستم و این شغل من است. یک روز این نقش و روز بعد نقش دیگری را ایفا می‌کنم".
کرو اضافه می‌کند: "بعضی از مردم گمان می‌برند که من یک انسان انعطاف‌ناپذیر هستم ولی من فقط در کار خود مصمم هستم".
کرو می تواند در یک لحظه مردی خشمگین باشد و در لحظه‌ای دیگر مردی دوست‌داشتنی دلربا و افسونگر. در مصاحبه‌های اخیر راسل بیشتر از خانواده سخن می‌گوید تا از حرفه خود. کرو در مورد فیلم «موقعیت بازی» می‌گوید: "این یک بحران و تنش در روزنامه‌نگاری است. بحرانی که خود روزنامه‌نگاران برای خود به وجود آورده‌اند."

راسل بیشتر وقت آزاد خود را در مزرعه خود در نانا گلن در شمال شهر سیدنی به همراه خانواده‌اش می‌گذراند. راسل بعد از ازدواج با دانیله اسپنسر خواننده و بازیگر استرالیایی (گفتنی است که 6 سال از ازدواج آنها می‌گذرد و این دو همدیگر را در فیلم «تقاطع» ملاقات کردند) در آنجا زندگی می‌کند و هم اکنون صاحب دو فرزند پسر به نام‌های چارلی (5 ساله ) و تنیسون (2 ساله ) می‌باشد. او در مورد کشورش می‌گوید: "کشور من مکان بسیاری خوبی برای من و خانواده است و من برای زندگی و نفس کشیدن در آنجا بسیار راحت‌تر هستم."

راسل متولد نیوزلند است. وقتی او بسیار خردسال بود والدینش تصمیم به مهاجرت به کشور استرالیا می‌گیرند و این در حالی بود که راسل جوان فقط 4 سال داشت. هم‌اکنون راسل پدر دو فرزند است او تصمیم دارد فرزندانش را با تعادل بزرگ کند. کرو در این باره خاطره‌ای را به یاد می‌آورد: "روز نخستی که چارلی به مدرسه رفت از او در مورد مدرسه سوال کردم و او در جواب به من گفت: اسباب بازی زیادی در آنجا وجود نداشت."
کرو در این مورد وظیفه سختی را بر دوش خود احساس می‌کند و می‌گوید: "اکثر وقتی که در خانه هستم من و مادرشان سعی بر این داریم تا به آنها یاد دهیم که چگونه باید با مردمانی که شرایط زندگی آنها را ندارند همدلی کنند."

راسل کرو به یاد می‌آورد زمانی که او و همکارانش در مراحل تولید فیلم رابین هود بودند و این خبر به گوش چارلی رسید (پسرش) خوشحالی بسیاری را از بابت این فیلم از خود نشان داد و در بعضی از مراحل کاری نظیر انتخاب لباس همراه پدر بود.
راسل می‌گوید: "پسرم فقط یکی از فیلم‌های مرا دیده است. فیلمی به نام «اسب نقره‌ای» (Silver Brumby). فیلمی برای کودکان و نوجوانان که راسل چندین سال قبل در آن ایفای نقش کرده بود. کرو می‌افزاید: "من در این فیلم در نقش یک شکارچی اسب بودم (رام‌کننده اسب‌های وحشی ) و مرتبا سوار بر اسب. من رام‌‌کننده اسب‌ها بودم ولی وقتی اسبی را از مزرعه‌‌ام صدا می‌زدم به طرف من می‌آمد."

کاری که راسل را جهانی کرد فیلم «محرمانه لس‌آنجلس» در سال 1997 بود. وی در سال 1999 با بازی در فیلم «خودی» (Insider) توانست اولین اسکار خود را دریافت کند و در سال 2000 با فیلم به‌یاد‌ماندنی «گلادیاتور» جایزه اسکار بهترین هنرپیشه مرد را تصاحب کرد. بعد از این فیلم رابطه دوستی او با اسکات (کارگردان گلادیاتور ) شکل گرفت کارگردانی که بعدها فیلم‌هایی چون «یک سال خوب» (2006)، «گنگستر آمریکایی» (2007) و «مجموعه دروغ‌ها» (2008) را با همکاری کرو به روی پرده سینما ببرد. و همچنین فیلم در دست تهیه «رابین هود».
کرو در مورد اسکات می‌گوید: "من قصد ندارم به این گفته کارگردان دیگری را مورد توهین قرار دهم ولی می‌خواهم بگویم من فقط از شیوه فیلم‌سازی اسکات لذت می‌برم."
کرو از همکاری‌های متعدد با اسکات ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید که بسیار خوش‌شانس است که اسکات بازی وی را دوست دارد.
اسکات معتقد است که راسل توانایی درخشیدن در هر نوع نقشی را دارد. وقتی که اسکات تصمیم به ساختن یک درام رومانتیک به نام «یک سال خوب» را می‌گیرد بدون تردید با سراغ راسل می‌رود. او هرگز پروژه‌ای را شروع نمی‌کند مگر اینکه در موردش 100 درصد مطمئن باشد.
راسل همچنین از رابطه دوستی و همکاری‌های خوب خود با ران هاوارد سخن می‌گوید. کارگردان فیلم‌های بی‌نظیری به نام‌های «ذهن زیبا» (2001) و «مرد سیندرلایی» (2005).

چه مرد خانواده و چه در حرفه خود راسل همچنان ما قوانین و اخلاق خاص خود ادامه کار می‌دهد و می‌افزاید: "من قبلا شغل‌های زیادی داشته‌‌ام و از میان آنها هنرپیشه شدن را انتخاب کردم و انجام دیگر کارها برایم کسل‌کننده بود. کار غلط در این میان آن است که به دنبال کاری بروی که انجام آن باعث رنجیدن تو می‌شود. این ممکن است خنده دار باشد ولی بخشی از شخصیت من است. وقتی متصدی بار بودم از بهترین متصدی بودن خسته شدم و وقتی یک گاوچران بودم از بهترین بودن خسته شدم ولی وقتی در فیلمی رابین هود می‌شوم و یا نقش یک روزنامه‌نگار را بازی می‌کنم سعی خود را برای بهترین شدن می‌کنم و هرگز خسته نمی‌شوم."

منبع : وبلاگ هواداران راسل کرو (www.russellcrowe.blogfa.com)



       
       
       
به روز شده در : سه‌شنبه 22 ارديبهشت 1388 - 0:10

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

private.ryan
سه‌شنبه 22 ارديبهشت 1388 - 23:59
-7
موافقم مخالفم
 
راسل کرو جایگزین براد پیت بدنام می‌شود

اره این اقا که اصلا غرور نداره فقط یه سری سر دعوا با خانمش موبایلش رو پرت کرد به گارسون نتیجه راسل 70000$ داد به گارسون قضیه تموم شد ایشون جز نقش زیبای گلادیتور چیزی دیگه ازش ندیدیم فیلم هایی بازی کردن که در حد یه بازیگر معمولیه

مريم
چهارشنبه 3 تير 1388 - 23:54
9
موافقم مخالفم
 
راسل کرو جایگزین براد پیت بدنام می‌شود

با سلام خدمت شما

من خوشحالم که دست نوشته هاي خودم رو توي سايت هاي ديگه ببينم

ولي واقعا اين يه کم بي رحمي نيست . که به دنبال مطالب يه نويسنده اسم نويسنده رو نياريد و لااقل اگر اسم من رو نياريد مي تونستيد لينک بزاريد .

من از شما اين درخواست رو دارم . مي شه لطفا رسيدگي بشه

چون من واقعا براي همه اين مطالب وقت زيادي مي زارم تقريبا مي شه گفت از تمام وقت زندگي خودم .

با تشکر

مريم

از وبلاگ راسل کرو

www.russellcrowe.blogfa.com

علیرضا
شنبه 6 تير 1388 - 17:17
-7
موافقم مخالفم
 
راسل کرو جایگزین براد پیت بدنام می‌شود

من خودم از طرفدارای همین وبلاگ راسل کرو هستم و بنظرم

خیلی کار خوب و جالبی انجام شده که باید حمایت بشه و از

سایت سینمای ما و آقای امیر قادری عزیز هم توقع میره که این

قبیل تلاشها رو با توجه به کمبودهای زیادی که وجود داره تو ایران وجود داره بیشتر حمایت کنه تا باعث دلگرمی و ادامه این تلاش ها گردد.

همینجا از مریم عزیز بابت همه انرژی و تلاشش برای سایت قدردانی می کنم.

مريم
شنبه 6 تير 1388 - 17:39
1
موافقم مخالفم
 
راسل کرو جایگزین براد پیت بدنام می‌شود
خيلي از شما ممنونم که پي گيري کرديد و من رو مي بخشيد که تند بودم شايد دوست نداشتم که راسل کرو اين جور اينجا مورد اهانت قرار بگير چون واقعا درست نبوده منظورم نظر اين خواننده عزيزه که کاملا اشتباه فکر مي کنن به هر حال خيلي خيلي ازتون ممنون که منبع رو نوشتيد.

- دوست بسیار عزیز. وبلاگ بسیار خوبی دارید و مطالب جالبی جمع آوری می کنید. منبع را هم قبلا ذکر کرده بودیم اما با تذکر شما لینک وبلاگ تان را به آن اضافه کردیم تا حق مطلب ادا شده باشد. باز هم از مطالب خوب تان تشکر می کنیم و منتظر مطالب بعدی هم هستیم. می توانید آن ها را به آدرس من (Ghaderi.Vahid@gmail.com) هم بفرستید تا مستقیما و به نام خودتان در این جا استفاده کنیم. موفق باشید.
اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com