معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       دوشنبه 17 بهمن 1390 - 11:33         

       

هانا مونتانا: فیلم سینمایی


معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

اختصاصی سینمای ما – حامد مظفری:
درباره فیلم : زمان کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» حدود 102 دقیقه است اما خط داستانی فیلم بیش از 40 دقیقه نبوده و کارگردان سعی کرده با قرار دادن حدود 62 دقیقه آوازخوانی و پخش صحنه‌های موزیکال، مخاطبان طرفدار موسیقی را هم به سینما بکشاند. همین است که در طول فیلم شاهد این هستیم که نیم‌دو‌جین آهنگ توسط میلی سیریوس خوانده می‌شود، دو آهنگ توسط بیلی ری سیریوس و همچنین آهنگ‌هایی دیگر که توسط تایلر سویفت و راسکال فلتز خوانده می‌شوند. این ویژگی لازمه هر موزیکالی است اما به نظر می‌رسد در اینجا تعادل موسیقایی لازم برای به خدمت گرفتن خوانندگان وجود نداشته است چرا که مثلا راسکال فلتز اگرچه استعداد موسیقایی خوبی دارد اما سبک کاری وی در نقطه مقابل سبک میلی سیریوس است و به همین دلیل نیز تمام توانایی‌های وی در سایه اجراهای به سبک هیپ هاپ کانتری میلی سیریوس قرار گرفته است! البته گروهی از منتقدان هم بر این مساله صحه گذاشته‌اند که پیتر چلسام کارگردان این فیلم قصد داشته فیلمی با محوریت میلی سیریوس بسازد و در حاشیه قرار گرفتن دیگر بازیگران و یا دیگر آواها به همین دلیل بوده است. به نظر می‌رسد کارگردان فیلم تلاش زیادی هم در جهت روایت یک داستان متفاوت به خرج نداده و تنها کوشیده روایتی از یک دگردیسی انسانی را در دل صحنه‌های موزیکال بگنجاند به همین دلیل شاید آن قدر که تمرکز برای ساخت موسیقی صورت گرفته، تمرکزی برای بازیگردانی صورت نگرفته است، و همین امر موجب شده که به جز میلی سیریوس سایر بازیگران ایفاگر تیپ‌هایی باشند که پیش از این بارها از آنها دیده‌ایم. «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» که توسط کمپانی بوئنا ویستا پیکچرز در آمریکای شمالی توزیع شده تنها در هفته اول اکران خود حدود سی و دو میلیون دلار فروش داشت و با فرستادن «سریع و خشمگین» به رده دوم، خود در رتبه اول باکس آفیس جا خوش کرد!

نظرات منتقدان:
پیتر هارتلوب- والدین دوراندیش، در مورد فیلم‌هایی که فرزندان‌شان مشاهده می‌کنند، دقت نظر زیادی دارند و از همین رو مطالب مختلفی که در مورد یک فیلم نوشته شده است را به دقت مرور کرده و سپس فرزند خود را به تماشای یک فیلم خاص می‌برند. اما معمولا هنگامی که فیلمی جدید از محصولات کمپانی دیزنی اکران می‌شود، دیگر این کودکان هستند که برای والدین تکلیف تعیین می‌کنند، چرا که کودکان هر طور شده باید محصول جدید این کمپانی را ببینند و در این شرایط والدین نمی‌توانند کاری کنند مگر همراهی با کودکان! «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» از نظر ساختاری فیلم بدی نیست؛ کاراکترها به درستی چیده شده‌اند، خط داستانی آن‌قدر جذابیت دارد که مخاطب را به سادگی دنبال خود بکشد و همچنین آواها و موسیقی فیلم نیز خیلی خوب به عنوان مکمل داستان به کار رفته‌اند. همین می‌شود که اغلب تماشاگران این فیلم، طی مدت زمان پخش فیلم حتی پلک هم نزده و به تنها چیزی که می‌اندیشند، داستان فیلم است. البته «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» برای کسانی که با هدفی جز فیلم دیدن به سینما می‌روند، نمی‌تواند فیلم ایده‌آلی به شمار رود، منظورم آن دسته از آدمیان است که فقط برای گذران زمان بلیت خریده و وارد سالن سینما می‌شوند. این گروه با این که خیلی زودتر از حد تصور جذب داستان فیلم شده و تا پایان آن را دنبال می‌کنند، اما از آنجا که در سینما وقت کافی برای چرت زدن یا احیانا تفکر درباره زیر و بم زندگی‌شان نداشته‌اند، این فیلم را فیلمی خوب ندانسته و به بدگویی راجع به آن می‌پردازند!... در راس بازیگران فیلم میلی سیریوس قرار دارد؛ میلی را طی سال‌های اخیر در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری دیده‌ایم؛ در برخی از این آثار وی فرصت این را یافته که توانایی‌های بازیگری خود را به نمایش بگذارد؛ «ماهی بزرگ»، «امپراتوری مدرسه جدید» و «داک/پزشک» از جمله چنین آثاری هستند. به جز این میلی سیریوس در فیلم‌های کوتاه و بلند دیگری که غالبا با نگاه تجاری ساخته شده و تنها از توانایی‌های مُدلینگ سیریوس، استفاده کرده‌اند، نیز ظاهر شده است. تجربه نشان داده است که هم کودکان و هم والدین آنها با دسته اول فیلم‌های این بازیگر ارتباط بهتری برقرار کرده‌اند، مثلا فیلمی مانند «ماهی بزرگ» که هم داستان محبوب مخاطبان را روایت می‌کند و هم سیریوس در آن در قالب یک کاراکتر جذاب ایفای نقش کرده است. در «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» هم اوضاع به همین ترتیب است. در اینجا سیریوس هم نقش آفرینی کرده و هم آوازه‌خوان بوده است، ضمن اینکه سعی کرده است با نشان دادن توانایی‌های خود در به تصویر کشیدن دگرگونی شخصیتی کاراکتر اول فیلم، استعدادهای وافر بازیگری خود را نیز به نمایش بگذارد. داستان «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» جذاب است اما گویی سازندگان فیلم کوشیده‌اند در طول روایت ماجراهای مختلفی که برای شخصیت اول داستان رخ می‌دهد، هیچ چیز خارق‌العاده و یا غیرقابل پیش‌بینی وجود نداشته باشد. بد نیست پا را فراتر گذاشته و از این صحبت کنم که برخی قسمت‌های فیلم گرته‌برداری از آثاری نظیر «تنها در خانه» یا «خانه شیرین آلباما» هستند ضمن اینکه بسیاری از سکانس‌های کمیک هم شبیه صحنه‌های فیلم «برادی بانچ» هستند!

وسلی موریس- ((این یک موقعیت حسادت‌برانگیز به شمار نمی‌رود؛ هانا مونتانا چهره شناخته شده‌ای است اما مشکل اساسی انسانی با نام میلی استوارت که در لوای این چهره مشهور پنهان شده است، دروغ است، دروغ‌هایی که وی به خود می‌گوید و رفته رفته موجب افتادن فاصله میان خویشتن خویش و آنچه که مخاطبان از وی انتظار دارند، می‌شود.)) این خط داستانی ساده قرار بوده که به فیلمی حدودا 100 دقیقه‌ای تبدیل شود ولی عدم کشش لازم این خط داستانی موجب آن شده که کارگردان اثر برای جذاب‌تر کردن فیلم خود به شماری از عناصر دیگر نیز پناه ببرد؛ صحنه‌های رویایی برخاسته از ذهن کاراکتر میلی، نماهایی از کنسرت‌های زنده هانا مونتانا، چند موزیک ویدئو، استفاده از وجه ملودرام داستان و همچنین به کارگیری دو هنرمند با نام های تایلر سویفت و راسکال فلتز در نقش خودشان از جمله این عناصر هستند. در توانایی‌های پیتر چلسام تردیدی نداریم اما گویی این کارگردان چنان درگیر نمایش صحنه‌های سطحی کمیک و مونتاژ آنها با موسیقی بوده که یادش رفته همه آنچه مخاطب می‌خواهد فقط موسیقی و خنده نیست بلکه برخی مواقع چرخش داستانی تنها در حضور نمایش یک صحنه اندوهناک است، که رخ می‌دهد!

نکات حاشیه‌ای:
- طراحی گریم این فیلم از جمله نقاط مثبت آن است به خصوص گریم میلی سیریوس که خیلی خوب وی را از شمایل یک دختر سر به هوای پردردسر خارج کرده و یک پرنسیب عالی به وی بخشیده است. ضمن اینکه گریمی که بر روی چهره بیلی ری سیریوس انجام شده هم وجهه‌ای تازه به وی داده است؛ شمایل یک مرد مُسن و کمی ژرف اندیش! میشل بوهلر سرپرستی دپارتمان گریم این فیلم را برعهده داشته و گریم مستقیم میلی سیریوس برعهده برندا بلت بوده است.

- از آنجا که بخش اعظمی از بار فیلم بر پایه صحنه‌های موزیکال نهاده شده است، کارگردان فیلم در بازی گرفتن از بازیگران چندان با دست باز عمل نکرده یا بهتر است بگوییم هیچ اثری از طرز تلقی کارگردان در بازی‌ها به چشم نمی‌خورد، اما در نقطه مقابل انتخاب لوکیشن‌های فیلمبرداری به بهترین شکل توسط پیتر چلسام انجام شده است؛ به خصوص لوکیشن‌های زادگاه کاراکتر هانا مونتانا که واقعا زیبا و چشم نواز هستند.

مشخصات فیلم:
کارگردان: پیتر چلسام
فیلمنامه: دنیل برندسن
مدیر فیلمبرداری: دیوید هنینگز
تدوین: دیوید مورتیز
طراح صحنه: الیوت گیلیک
موسیقی: الن سیلوستری، جان دبنی
بازیگران: میلی سیریوس، بیلی ری سیریوس، امیلی آزمنت، جیسون ایرلس، پیتر گان، تایلر سویفت، ونسا ویلیامز، میشل تاتی موسو، لوکاس تیل
مدت: 102 دقیقه
ژانر: کمدی، خانوادگی، موزیکال، هنری
محصول 2009 آمریکا

داستان فیلم :
شهرت فراگیر هانا مونتانا (با بازی میلی سیریوس) زندگی این دختر را که نام اصلی‌اش میلی استوارت است، تحت تاثیر خود قرار داده است، میلی استوارت که به واسطه اجراهایش در تلویزیون، محبوبیت فراوانی یافته است، رفته رفته در حال دوری از ریشه‌های حقیقی خویش و از بین بردن هویت واقعی‌اش است اما در همین وضعیت میلی به درخواست پدرش رابی ری (با بازی بیلی ری سیریوس) به زادگاهش در کرولی کورنرز واقع در تنسی مسافرت می‌کند و حین این سفر دو هفته‌ای است که میلی استوارت به کمک پدر و همچنین مادربزرگ پر شر و شورش با تصویری واقعی از خودش، علایقش و توانایی‌هایش روبه رو می‌شود، ضمن اینکه عشق هم آرام آرام از راه می‌رسد!


منبع: سایتهای یاهوموویز و آی.ام.دی.بی

منبع : سینمای ما



       
       
به روز شده در : چهارشنبه 16 ارديبهشت 1388 - 3:52

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

نادر علوی
چهارشنبه 16 ارديبهشت 1388 - 22:30
2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

بایست فیلم باحالی باشه. از عکساش که اینجور برمیاد البته داستانش یه ذره ساده اس ولی خوب جوونا این تیپ داستانا رو دوست دارن

ندا
جمعه 18 ارديبهشت 1388 - 14:37
0
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

داستانش معرکه اس..صحنه های آوازخونیش هم جذابن البته رابطه میلی و پسرمحبوبش هم خوب از آبدراومده. فیلم شسته رفته و خوبیه

مریم
جمعه 18 ارديبهشت 1388 - 17:11
6
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

همونطور که تو نکات حاشیه ای گفتین، لوکیشن های فیلم واقع زیبا و جذاب هستن.ضمن اینکه موسیقی فیلم هم قشنگه.ممنون به خاطر معرفی این فیلم تین ایجری

ماندانا
جمعه 18 ارديبهشت 1388 - 22:0
1
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

ماهی بزرگ میلی سیریوس رو دیدم.فیلم جالبیه و خنده دار. فکر کنم اینم مثه اون باشه. خلاصه داستانش که خیلی جالبه و البته ساده.

محبی-دبیر ادبیات-تهران
شنبه 19 ارديبهشت 1388 - 0:37
-2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

سلام. مثل همیشه کامل، گویا و جامع...من به دانش آموزام بخش خارجی سایت رو پیشنهاد کردم برای انجام مسابقه. گفتم اگه کسی بتونه از یکی از قسمتهای مختلف فیلم روز یا گپ هفته یا سینمادیگران غلط املایی یا انشایی بگیره به ازای هر غلط نیم نمره به نمره پایان ترمش اضافه میکنم. الان یه هفته است که این مسابقه راه افتاده اما هنوز کسی نتونسته ایراد بگیره. ایشالا همیشه همینجوری باشه!

نسرین
شنبه 19 ارديبهشت 1388 - 15:5
-3
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

یه فیلم تین ایجری تمام عیاره. پر بزن بکوب و رقص و آواز...آهنگهایی که واسه فیلم انتخاب شدن، خیلی جذاب و قشنگ هستن!!!

پرتو
شنبه 19 ارديبهشت 1388 - 15:48
-1
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

واقعا همون طور که گفتین محور اصلی فیلم میلی سیریوسه. اگه این فیلم، این بازیگرو نداشت، به هیچ دردی نمیخورد. چون نه داستان بکری داره نه تعلیق درست حسابی.همه اش میلی سیریوسه که آواز میخونه و بالا پایین میبره تا نوجوونای همسن و سالش حال کنن!

نادیا
يکشنبه 20 ارديبهشت 1388 - 1:6
-2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

پرتو جان اینکه گفتی هیچی نداره زیاد درست نیست چون خداییش آهنگهای خوب و فشنگی داره اونم تو سبک کانتری که تخصصه میلی سیریوسه!

تاجر ونیزی
دوشنبه 21 ارديبهشت 1388 - 21:27
4
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

وسلی موریس میگه چون خط داستانی ساده بوده، کارگردان رفته سراغ رقص و آواز اما من گمون کنم این فیلم از اول هم قرار بوده یه موزیکال باشه و واسه همینم بوده که یه داستان ساده روواسه فیلم انتخاب کردن!

میلاد
جمعه 25 ارديبهشت 1388 - 19:12
-2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

این فیلم دقیقا باید موزیکال ساخته میسد چون بر اساس سریال هانا مونتانا ساخته شده البته بگم تین ایجی های ایرانی خیلی این سریال رو نمیشناسن به جز معدمدی البته تو آمریکا خیلی طرفدار داره من در این مورد یه وبلاگ دارم البته خیلی وبلاگ هست ولی خب وبلاگ منم هست

این فیلم مثل خیلی از فیلم های دیزنی مثل کمپ راک دبرستان موزیکال

یه داستان سیندرلایی دیگه

چیتا گرلز...

که هرکدوم چندین ادامه دارن ساخته شده وطرفدارای خودشو داره راستی شما ها از کجا فیلم رودیدین؟

من دانلود کردم

تاجر ونیزی
شنبه 26 ارديبهشت 1388 - 23:49
6
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

میلاد جان، فیلمش میدون هفت تیر بغل کیوسک روزنامه فروشی کنار مانتو علی پروین تا دلت بخواد هست.تازه فیلم جدید راسل کرو هم هست... گفته تا آخر هفته ایکس من رو هم میاره. دیگه چی میخوای داش؟؟

سيد سعيد موسوى
يکشنبه 10 خرداد 1388 - 20:59
-2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم <<هانا مونتانا: فیلم سینمایی>> - حامد مظفری

من اين فيلم رو نديدم ولى از اونجايى كه ميلى جون رو خيلى دوست دارم بايد گيرش بيارم و از ديدنش لزت ببرم

از معرفى اين فيلم متشكرم!

امیر
سه‌شنبه 16 تير 1388 - 2:0
10
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

من عاااااشق مایلی سایرس هستم تماام آهنگاشو و عکساشو دارم تقریبا 10گیگ ازش چیزی دارم.سریال هانا مونتانا رو هم هر روز از شبکه جتیکس نگاه میکنم. باید سریالشو دیده باشد تا موضوع اصلی فیلم رو متوجه بشید.این کسانی که میگن موضوع درست حسابی نداره اگه سریالشو ببینن موضوع فیلمو متجه میشن که واقعا فیلم موضوع داری هستش.

من با خود مایلی ارتباط دارم از طریق ایمیل.خیلی آدم خاکیی هستش واقعا خوشم میاد ازش.حتی شماره تلفنشم بهم داده.

امیر
سه‌شنبه 23 تير 1388 - 0:4
2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

در ضمن فامیلش هم سیریوس نیستش.سایرس هستش به معنیه کوروش

امیر
سه‌شنبه 23 تير 1388 - 0:6
3
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

اسمشم مایلی هستش نه میلی


پنجشنبه 25 تير 1388 - 20:4
2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

فیلم خیلی خوبیه.

پیشنهاد می کنم ببینید

سعید
يکشنبه 8 شهريور 1388 - 13:30
2
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

من فیلمشو میبینم.خیلی باحاله!

ghazal
يکشنبه 8 شهريور 1388 - 18:50
4
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

فیلمش قشنگه ولی من از خود مایلی زیاد خوشم نمی یاد...

afshin
جمعه 13 شهريور 1388 - 18:52
0
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

توصيه مي كنم نگاه كنين_شايد موضوعش تقريبا تكراري باشه_ولي انتخاب كاراكترها و انتخاب صحنه هاش جالبن_فيلم خوب و احساسييه

اميدوارم خوشتون بياد.

گل آرا
چهارشنبه 18 شهريور 1388 - 15:1
0
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

واقعا" که فیلم باحالیه من تازه دیدمش ولی خیلی قشنگه و من واقعا" عاشق مایلی هستم.

ياسمين
دوشنبه 23 شهريور 1388 - 12:8
3
موافقم مخالفم
 
معرفی کامل فیلم «هانا مونتانا: فیلم سینمایی» - حامد مظفری

چطور ميتونم فيم - پوستر و ... از هانا مونتانا تهيه كنم. لطفا راهنمايي كنيد.

با تشكر

ياسمين

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com