حضور دیوید کراننبرگ وپسرش در جشنواره کن و اعلام فهرست بخش فیلمهای کوتاه این جشنواره :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       جمعه 26 خرداد 1391 - 18:12         

                       



خبرهای جدیدی از جشنواره کن

حضور دیوید کراننبرگ وپسرش در جشنواره کن و اعلام فهرست بخش فیلمهای کوتاه این جشنواره

سینمای ما-فیلم‌های نامزد جایزه نخل طلای بهترین فیلم کوتاه جشنوارهٔ کن با حضور یک اثر از سینمای سوریه معرفی شد. سینمای ما
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برگزارکنندگان جشنوارهٔ کن فهرست ۱۰ فیلم که از میان ۴۵۰۰ متقاضی حضور در بخش فیلم‌های کوتاه انتخاب شدند را اعلام کردند.
امسال برای اولین‌بار فیلم‌هایی از سوریه و پورتوریکو در بخش فیلم‌های کوتاه معتبر‌ترین رویداد سینمایی جهان نمایش خواهند یافت.
فیلم «در انتظار صندوق پستی» ساختهٔ «بسام چکس» از سوریه یکی از ۱۰ اثری خواهد بود که در بخش فیلم‌های کوتاه جشنوارهٔ کن نمایش خواهد یافت.
فیلم «صندلی» از آمریکا، «شیفت شب» از نیوزلند، «سرآشپز ناشنوا» از کانادا، «کوکائین» از بلژیک به همراه آثاری از استرالیا، آلمان، فرانسه، پورتوریکو و ترکیه در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره کن نمایش خواهند یافت.
برگزارکنندگان جشنوارهٔ کن همچنین فهرست ۱۵ فیلم حاضر در بخش سینه‌فونداسیون را اعلام کردند. امسال ۱۷۰۰ اثر از ۳۵۰ مدرسهٔ فیلم از سراسر جهان متقاضی حضور در این بخش از جشنوارهٔ کن بودند.
«آن‌سوی درختان زیتون من» از لبنان، ‌ «آرایشگر» از ژاپن، «شکاف‌ها» از فرانسه، «ماتئوس» از بلژیک، «کمپ رازورا» از رمانی، «سرزمین» از ایتالیا، «میزبان‌ها» از کوبا و «خوشحال در ابر‌ها» از انگلستان از جمله فیلم‌های حاضر در بخش سینه‌فونداسیون جشنوارهٔ کن هستند.
شصت‌وپنجمین جشنوارهٔ فیلم کن به عنوان معتبر‌ترین رویداد سینمایی جهان طی روزهای ۱۶ تا ۲۷ می‌(۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد) برگزار خواهد شد. امسال «نانی مورتی»، کارگردان سر‌شناس ایتالیایی رییس هیات‌داوران بخش بین‌الملل برای اعطای نخل طلا خواهد بود. وی در سال ۲۰۰۱ با فیلم «اتاق پسر» جایزه نخل طلا و فیپرشی را از کن گرفت.
امسال فیلم «قلمروی طلوع‌ ماه» ساختهٔ «وس اندرسون» در افتتاحیهٔ جشنوارهٔ کن نمایش خواهد یافت. این فیلم با نقش‌آفرینی «بروس ویلیس»، «تیلدا سوئینتون» و «بیل مورای» داستان زوج جوانی است که از محل زندگیشان متواری می‌شوند و ساکنان محلی را وامی‌دارند تا به دنبال آن‌ها بگردند.

-حضور همزمان «دیوید کراننبرگ» در بخش رقابتی و پسرش «براندون» در بخش نوعی نگاه جشنوارهٔ کن به جذابیت‌های این رویداد سینمایی معتبر خواهد افزود.

، برگزارکنندگان شصت‌وپنجمین جشنوارهٔ فیلم کن در حالی فهرست فیلم‌های حاضر در این رویداد سینمایی را اعلام کردند که امسال دیوید کراننبرگ به همراه پسرش چشم به جوایز بر‌تر دوخته‌اند.

«براندون کراننبرگ»، پسر فیلمساز بزرگ هالیوودی با فیلم «آنتی ویروس» در بخش نوعی نگاه جشنوارهٔ فیلم کن حضور دارد. این در حالیست که پدرش امسال یکی از نامزدهای دریافت نخل طلا محسوب می‌شود.

بخش نوعی نگاه جشنوارهٔ فیلم کن امسال ۱۷ اثر از کارگردانان جوان کشورهای مختلف را نمایش خواهد داد.

یکی از سرشناسترین فیلم‌های حاضر در این بخش از جشنواره «هفت روز در هاوانا» است که اثری مشترک از کارگردانان بزرگ سینما چون «پابلو تراپرو»، «الیا سلیمان»،» بنسیو دل‌تورو»، «گاسپار نوئه» و «لاورنت کانته» است.

«خاویر دولان»، کارگردان سر‌شناس مکزیکی نیز امسال با فیلم «به هر صورت لاورنس» در جشنوارهٔ کن حضور دارد. «پابلو تراپرو» در اثر جداگانهٔ دیگری با عنوان «فیل سفید» به بخش نوعی نگاه جشنوارهٔ کن آمده است.

فیلم «چهارپایان حیات‌وحش جنوب» که در جشنوارهٔ ساندنس موفق به کسب جایزه‌بزرگ هیات داوران شد در این بخش از جشنوارهٔ کن نمایش خواهد یافت.

منبع : ایسنا



به روز شده در : شنبه 2 ارديبهشت 1391 - 18:45

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com