همه چیز درباره رایان گاسلینگ+ ده نکتهٔ مهم و خواندنی از زندگی شخصی و حرفهٔ رایان گاسلینگ: در کودکی دچار بیماری پیش فعالی بود. سعی می‌کرد از مارلون براندو تقلید کند و عاشق رنگ آبی است. :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       يکشنبه 19 آبان 1392 - 6:21         

                       



به بهانهٔ فیلم جدید رایان گاسلینگ «جوخهٔ گنگستر‌ها» در سایت سینمای ما بخوانید:

همه چیز درباره رایان گاسلینگ+ ده نکتهٔ مهم و خواندنی از زندگی شخصی و حرفهٔ رایان گاسلینگ: در کودکی دچار بیماری پیش فعالی بود. سعی می‌کرد از مارلون براندو تقلید کند و عاشق رنگ آبی است.


سینمای ما-یاس قانعی: گویا تنها سینمادوستان ایرانی نیستند که پس از تماشای «والنتاین غم انگیز» و «راندن» به این بازیگر کانادایی تبار علاقه‌مند شده‌اند. رایان گاسلینگ در آن سوی آ بها هم طرفداران خاص خودش را دارد. او یکی از بازیگرانِ ارزشمند این روزهای هالیوود است. روز نوزدهم اکتبر فیلم جدید گاسلینگ «جوخه گنگستر‌ها» به نمایش عمومی درخواهد آمد. در این فیلم او در کنار جاش برولین به نقش آفرینی پرداخته است. به این بهانه به نکات مهم و سیر زندگی شخصی و حرفه‌ای گاسلینگ می‌پردازیم:
رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) پس از معتقد (۲۰۰۱) در «دفترچه خاطرات» (۲۰۰۴) نقش آفرینی کرد و سال گذشته توانست موقعیت مستحکمی در سینمای جریان روزِ هالیوود با «راندن» و «نیمه مارس» کسب کند.

۱-رایان روز نوزدهم نوامبر سال ۱۹۸۰ در شهر لندن ایالت اونتاریو کانادا اچشم به جهان گشود. او پسر تامس فروشنده تور مسافرتی و دانا یک منشی است که مادرش حالا یک آموزگار شده است.

۲-وی دوران کودکی سختی داشت. مادر وپدرش ازهم جداشدند زمانی که رایان خیلی کوچک بود. رایان همراه خواهر بزرگترش «مندی» به مادر سپرده شد. رایان در دوران دبستان ودبیرستان دچار رفتار ستیزه جویانه (Bulling) بود وتا ۱۵ سالگی دوستان انگشت شماری داشت. او همچنین در مطالعه کردن دچار مشکل بود واز بیماری پیش فعالی رنج می‌برد. تا اینکه در مدرسه مخصوص کودکان خاص ثبت نامش کردند. مادرش او را یک سال به مدرسه نفرستاد ودر خانه به او آموزش داد.

۳-در دوران کودکی او که تحت تاثیر تماشای فیلم اولین خون قرار گرفته بود با خودش چاقوی پرتابی به مدرسه برد وآن‌ها را به سمت همکلاسی‌هایش پرتاپ کرد که همین مساله موجب تعلیق او از مدرسه شد.

۴- مادر جاستین تیمبرلیک در سن دوازده سالگیِ رایان مدت شش ماه حامی قانونی اوشد چراکه رایان در تست حضور در برنامه باشگاه می‌کی ماوس پذیزفته شده بود. او بعد‌ها در این برنامه در کنار جاستین تیمبرلیک، کریستینا آگلیریا وبریتنی اسپیرز مدت دوسال همکاری کرد.

۵-علاقهٔ او به اجرا به دوران کودکی او بر می‌گردد به دورانی که او همراه دایی‌اش - مقلد الویس پریسلی -روی صحنه می‌رفت. او که ار لهجه کانادایی خود تنفر داشت سعی می‌کرد در رفتار وسخن گفتن مارلون براندو را الگوی خود قرار دهد. رایان گاسلینگ در سن ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کرد وتمام وقت خود را روی بازیگری گذاشت.

۶-نقطه عطف دوران با زیگری رایان در سال ۲۰۰۴ و حضورش در دفترچه خاطرات رقم خورد. او برای ناین نقش حتی تست هم نداد چون کارگردان فیلم نیک کاساویتیس لزومی برای این کار ندید وازنظر او رایان اصلا معرکه نبود!. نیک به او گفت: «می‌خواهم تو این نقش را بازی کنی چون اصلاشبیه بازیگران جوان هالیوود ی این روز‌ها نیستی. تو خوش تیپ نیستی. معرکه نیستی. شبیه جوانان عادی هستی که کمی کله خراب‌اند.» وبه نظر می‌رسد این ویژگی‌ها حالا به نوعی تحسین و تمجید از رایان گاسلینگ تبدیل شده است.

۷-در سال ۲۰۰۷ قرار شد رایان نقش پدر را در «استخوان‌های دوست داشتنی» ساخته پی‌تر جکسن ایفا کند او که نسبت به سن وسال نقش پدر دچار نگرانی بود پی‌تر جکسن اورامتقاعد کرد ه بود که با چهره‌پردازی این مشکل را  حل می کند. او برای این نقش وزن اضافه کردو وسبیل گذاشت اما بعد‌ها بازیگر دیگری جایگزین اوشد. دراین باره تهیه کننده پروژه فران والش توضیح داد: «رایان با این نقش راحت نبودو نمی‌توانست نقش را جلو ببرد. ما احساس کردیم که او به درد نقش نمی‌خورد. این تقصیر انتخاب غلط ما بود.» پس از این اتفاق رایان گاسلینگ سه سال در هیچ فیلمی حضور نیافت.

۸-او نامزد اوا مندس است و مادران هردو بازیگر بسیار علاقه‌مند هستند که هرچه زود‌تر این دوپیمان زناشویی ببندند.

۹-رایان گاسلینگ یک فعال اجتماعی هم هست. وی با یکی از موسسات خیریه ایی همکاری می‌کند که از رستوران‌های زنجیره‌ای وفست فود‌ها می‌خواهند در ذبح مرغ‌ها روش‌های انسانی تری به کار ببرند.. وی پساز طوفان کاترینا به عنوان یک داوطلب به کمک مردم شتافت. در کنفرانسی به مساله دارفور پرداخت واز اوگاندا و شرق کنگو نیز دیدن کرد.

۱۰-او عاشق رنگ آبی است.

منبع : سینمای ما



به روز شده در : سه‌شنبه 26 ارديبهشت 1391 - 14:22

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

هانا
دوشنبه 23 مرداد 1391 - 3:56
2
موافقم مخالفم
 

بازیش فوق العاده هس,همینطور خودش

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com