«مثل یک عاشق» در جشنواره فیلم کن به نمایش در خواهد آمد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       پنجشنبه 1 تير 1391 - 23:34         

                       



نمایش فیلم عباس کیارستمی در کن

«مثل یک عاشق» در جشنواره فیلم کن به نمایش در خواهد آمد

سینمای ما- فیلم‌ سینمایی «مثل یک عاشقی» به کارگردانی عباس کیارستمی یک شنبه ۲۰ می‌فردا ـ ۳۱ اردیبهشت ماه ـ برای خبرنگاران در جشنوارهٔ فیلم کن به نمایش در می‌آید. این فیلم در ساعت ۱۹ و ۳۰ در سالن «دبوسی» به روی پرده می‌رود و در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه نیز در سالن «بازین» تکرار می‌شود.

نشست رسانه‌ای جدید‌ترین ساختهٔ کیارستمی نیز ساعت ۱۴ و ۳۰ روز دوشنبه ـ ۲۱ می‌ـ اول خرداد ـ برگزار خواهد شد.

مدت زمان آخرین ساخته عباس کیارستمی یک ساعت و ۴۹ دقیقه است.

عباس کیارستمی ـ کارگردان سینمای ایران ـ امسال در جشنوارهٔ کن ۲۰۱۲ با فیلم «مثل یک عاشق» برای دریافت جایزهٔ نخل طلا رقابت می‌کند.

امسال ۱۷۰۰ فیلم از کشورهای مختلف برای حضور در این فستیوال معتبر بین‌المللی متقاضی حضور بوده‌اند و فیلم «مثل یک عاشق» آخرین ساختهٔ «عباس کیارستمی» در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارد و با سینماگرانی مانند «کن لوچ»، «میشائیل هانه که» و «جف نیکولز» رقابت می‌کند.

تهیه‌کنندهٔ فیلم «مثل یک عاشق» فرانسوی است و کیارستمی فقط به‌عنوان یک سینماگر ایرانی در کن حضور خواهند داشت و نمایندهٔ سینمای ایران محسوب نمی‌شود.

تا کنون عباس کیارستمی و فیلم‌هایش حضورهای متفاوتی در جشنوارهٔ کن داشته‌اند که مهم‌ترین حضور به سال ۱۹۹۷ برمی‌گردد که عباس کیارستمی نخل طلای بهترین فیلم جشنوارهٔ کن را برای «طعم گیلاس» گرفت. او امسال هم در سال ۲۰۱۲ با فیلم «مثل یک عاشق» دهمین حضورش را در کن پشت سر می‌گذارد.

نگاهی به حضور سال‌های گذشتهٔ عباس کیارستمی در جشنوارهٔ کن نشان می‌دهد که او با فیلم «زندگی و دیگر هیچ» در بخش نوعی نگاه دو جایزه معتبر «جایزه روسلینی» و جایزهٔ «بهترین فیلم بخش نوعی نگاه» را دریافت کرده است.

عباس کیارستمی در سال ۱۹۹۳ بر مسند داوری جشنوارهٔ کن نشست و سال بعد، فیلم «زیر درختان زیتون» را در بخش مسابقهٔ کن به نمایش گذاشت.

در سال ۲۰۰۱ فیلم «ای بی‌سی آفریقا» در بخش خارج از مسابقه حضور داشت و در سال ۲۰۰۲، فیلم «ده» کیارستمی در بخش مسابقه به نمایش درآمد. سال بعد نیز این هنرمند سر‌شناس ایرانی داوری بخش فیلم‌های کوتاه و سینه فوندانسیون را برعهده داشت و سال ۲۰۰۴ فیلم «پنج» را به کن ارائه کرد.

ریاست هیأت داوری جایزهٔ دوربین طلایی و نمایش فیلم سه دقیقه‌یی «گریه‌ها» در سال ۲۰۰۷ در یک مجموعهٔ فیلم به مناسبت شصتمین دورهٔ جشنوارهٔ کن از جمله‌ حضورهای پررنگ عباس کیارستمی در جشنوارهٔ فیلم کن بوده است.

سال ۲۰۱۰ «رونوشت برابر اصل» اولین اثر کیارستمی که در خارج از ایران ساخته شده است، در بخش رسمی کن به‌نمایش درآمد.

«مثل یک عاشق» (Like Someone in Love) یک فیلم ژاپنی-فرانسوی محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی عباس کیارستمی است و رین تاکاناشی و تاداشی اوکونو و ریو کاسه بازیگران اصلی آن هستند.

منبع : ایسنا



به روز شده در : شنبه 30 ارديبهشت 1391 - 18:38

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com