استیون اسپیلبرگ:تحت تاثیر این فن آوری قرار گرفتم/دوست دارم «برخورد نزدیک از نوع سوم» را به صورت آیمکس دوباره نمایش دهم :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       سه‌شنبه 14 آبان 1392 - 7:22         

               



نمایش ایندیانا جونز و مهاجمان صندوقچه گمشده به صورت آیمکس

استیون اسپیلبرگ:تحت تاثیر این فن آوری قرار گرفتم/دوست دارم «برخورد نزدیک از نوع سوم» را به صورت آیمکس دوباره نمایش دهم

سینمای ما-مهناز اسماعیلی:چند روز پیش اعلام شد که قرار است به مدت یک هفته از نهم ماه سپتامبر فیلم ایندیانا جونز ومهاجمان صندوقچه گمشده ساخته استیون اسپیلبرگ به طریقه آیمکس به نمایش درآید.در گفت و گویی تلفنی استیون اسپیلبرگ به پرسش های خبرنگاری دراین باره پاسخ داد
 قرار است  صدا و تصویر این فیلم به صورت دیجیتالی دوباره مسترینگ شود تا کیفیتی بیش از پیش پیدا کند.استیون اسپیلبرگ اعتقاد دارد که نسخه تبدیل شده ی ایندیانا جونز و مهاجمان صندوقچه گمشده چنان کیفیتی دارد که عیب جو ترین تماشاگران سینما را راضی خواهد کرد.

نخست اسپیلبرگ نسبت به این کار شک داشت.او می گوید:اطمینان نداشتم که نسخه یی سال 1981 را بتوان بی نقص به فرمت آیمکس تبدیل کرد.در نتیجه توقع تماشای فیلمی با کیفیت تصویری مشبک مشبک  کدر ویا در نهایت با ابعاد بزرگتر از نسخه ایی داشتم که سی ویک سال پیش نمایش داده بودم.ولی تحت تاثیر این مساله قرار گرفتم که نسخه آیمکس به مراتب بهتر از فیلمی است که سی ویک سال پیش ساختم.»
او در ادامه تصریح کرد که از ترفند های دیجیتالی در صحنه های  ایندیانا جونز و مهاجمان صندوقچه گمشده استفاده نکرده تا خطاها واشکالات نسخه اصلی فیلم را رفع کند.
ظرف چند سال گذشته بسیاری از فیلمهای خاطره انگیز چون انیمیشن شیر شاه ،جنگ های ستاره ای :اپیزود اول و یا تایتانیک به صورت سه بعدی نمایش دوباره داشته اند.اما نظر اسپیلبرگ چیست؟
«من علاقه ایی به نمایش سه بعدی مهاجمان صنوقچه گمشده ندارم چون واقعا مهاجمان صندوقچه گمشده فیلم مدرنی نیست....»

تنها فیلمی که اسپیلبرگ به بازنمایش ان به طریقه سه بعدی رضایت داده فیلم پارک ژوراسیک است که سال آینده به مناسبت بیستمین سالگرد تولید آن ،این اتفاق خواهد افتاد.
 اسپیلبرگ فعلا برنامه ایی برای تبدیل کردن بقیه آثارش به فرمت های چون آیمکس یا سه بعدی ندارد ولی شخصا  علاقه مند است که یکی دیگر از فیلم هایش را هم به طریقه ایمکس به نمایش درآورد.این فیلم برخورد نزدیک از نوع سوم است.

در ضمن اسپیلبرگ فاش کرد که چندان بدش نمی آید فیلم بعدی اشRobopocalypse را به صورت سه بعدی بسازد.او گفت که می خواهد دوربین فیلمبرداری سه بعدی و دو بعدی  وآ ـیمکس را برای ساختن این فیلم تست کند.اما هنوز مطمئن نیست که فیلم چه فرمتی داشته باشد.»
گفتنی است که فیلم جدید اسپیلبرگ بر اساس کتاب Robopocalypse است .درو گدار فیلمنامه را نوشته است.داستان در آینده نزدیک روی می دهد که روبات ها جزء لاینفک زندگی آدم ها شده اند.نمایش این فیلم سال 2014 خواهد بود.

منبع : سینمای ما



       
به روز شده در : پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 5:22

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com