تا بیست سال دیگر «کداک تیه‌تر» محل برگزاری مراسم اسکار خواهد بود :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       شنبه 27 خرداد 1391 - 21:42         

                       



مراسم اسکار تا ۲۰ سال دیگر در خانه‌ی‌ فعلی‌اش برگزار می‌شود

تا بیست سال دیگر «کداک تیه‌تر» محل برگزاری مراسم اسکار خواهد بود


سینمای ما-مراسم اعطای جوایز اسکار تا سال ۲۰۳۲ در مکان فعلی آن برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با وجود ورشکسته شدن شرکت «کداک» و برخلاف اعلام قبلی، مراسم اعطای جوایز اسکار تا ۲۰ سال در مکان کنونی برگزار می‌شود، با این تفاوت که بر روی سر در آن به جای نام «کداک تیا‌تر»، از سال آینده نام «دالبی تیا‌تر» نقش خواهد بست.
به گزارش ورایتی، براساس قراردادی که آکادمی اسکار با مالک جدید این سالن منعقد کرده است، مراسم اعطای جوایز اسکار تا سال ۲۰۳۲ در سالن مشهور منطقهٔ «هایلند سن‌تر» شهر هالیوود که در گذشته «کداک» نامیده می‌شد برگزار می‌شود.
پس از ورشکستگی این شرکت تولید فیلم و دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، نام سالن کداک تیا‌تر لس‌آنجلس به سالن «دالبی» تغییر نام یافت.
چند روز قبل از برگزاری مراسم اسکار امسال، شرکت کداک پس از اعلام ورشکستگی توانست موافقت دادگاه را برای لغو قرارداد ۲۰ ساله و ۷۲ میلیون دلاری با بنگاه معاملات املاک «سیم‌اچ‌اند‌اچ» جلب کند و از بنگاه مذکور بخواهد که هرچه زود‌تر نام «کداک» را از سر در سالن کداک حذف کند.
با این وجود، امسال بازهم کداک حضور شاخصی در برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار داشت، چراکه بیش از ۷ فیلم از ۱۰ فیلم منتخب برای دریافت جایز‌هٔ اسکار بهترین فیلم سال با استفاده از فیلم‌های خام محصول کداک ساخته شده بودند.
این سالن مجلل از سال ۲۰۰۲ میزبان مراسم اسکار بود و اکنون مقامان آکادمی اسکار قصد دارند با ارتقای سیستم‌های صوتی آن، امکان نمایش فیلم‌های سه‌بعدی را نیز در آن فراهم کنند.
سالن تئا‌تر کداک در لس‌آنجلس حدود ۳۴۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد و بزرگ‌ترین صحنه را در آمریکا دارد. این سالن در سال ۲۰۰۱ توسط گروه جهانی مهندسی «راکول» با مشورت با بزرگ‌ترین طراحان دنیا و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار طراحی و ساخته شد و در آن از پیشرفته‌ترین سیستم‌های نور و صدا بهره گرفته شده است

منبع : ایسنا



به روز شده در : پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391 - 11:7

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com