«یک ببر» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند شد :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       شنبه 30 دي 1391 - 4:36         

                       



سلمان خان در اوج است

«یک ببر» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند شد

سینمای ما-«یک ببر» فیلم جدید سلمان خان - بازیگر مسلمان سینمای هند - در پایان چهارمین هفته نمایش عمومی خود، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند شد.

این اکشن ماجراجویانه و خانوادگی با یک فروش 203 کروری توانست این لقب را از آن خود کند و فیلم «3 احمق» را به ردیف دوم براند.
تا قبل از این «3 احمق» با بازی عامرخان لقب پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای این کشور آسیایی را در اختیار خود داشت.
این کمدی انتقادی خانوادگی و اجتماعی، در طول مدت زمان کلی اکران عمومی خود در هند (حدود دو ماه و نیم)، موفق به فروش کلی 202 کروری شد.
اما «یک ببر» سلمان خان توانست در مدت زمان کمتری (حدود یک ماه) این رقم فروش را کسب کرده و مقام اول جدول کل گیشه نمایش سینمای هند را از آن خود کند.
فروش هفتگی این فیلم در حال حاضر به حدود 8 کرور رسیده و تحلیل‌گران اقتصادی سینما پیش‌بینی می‌کنند فروش کلی آن به حدود 250 تا 270 کرور برسد.
به همین دلیل است که آنه‌ا بسیار بعید می‌دانند در آینده دور یا نزدیک، فیلم سینمایی دیگری بتواند به رقابت با این فیلم برخیزد و لقب پرفروش‌ترین فیلم کل تاریخ سینمای هند را بگیرد.

رسانه‌های گروهی هند و منتقدان و تحلیل‌گران سینمایی این کشور آسیایی، موفقیت کلان «یک ببر» را پیروزی بزرگ هنرمندان مسلمان هند در جامعه سینمایی این کشور می‌دانند.

تاران آدارش تحلیل‌گر معروف سینمای هند در این رابطه می‌گوید: «این یک افتخار برای مسلمانان هند است که فیلمی از یک بازیگر مسلمان، چنین لقبی را از آن خود می‌کند. هنرمندان مسلمان بخش مهمی از سینمای هند و بالیوود را تشکیل می‌دهند و همه می‌دانند که بخش بسیار مهمی از موفقیت سینمای کشور، مرهون فعالیت‌ها و تلاش‌های آنان است.»

سلمان خان هم با انتشار بیانیه‌ای از هواداران خود و مسلمانان هند که حامی او و فیلم‌هایش بوده‌اند، تشکر ویژه‌ای کرد.

«یک ببر» هم‌زمان با تعطیلات عید فطر - که امسال با روز جشن استقلال هند هم همراه شد - به روی پرده سینماهای هند رفت و با یک افتتاحیه رکوردشکن و کلان 100 کروری، اکران عمومی خود را آغاز کرد.

در قصه فیلم، سلمان‌خان نقش یک مامور با تجربه و وظیفه‌شناس را بازی می‌کند که باید تحقیقاتی پیرامون دانشمندی انجام دهد که گفته می‌شود اطلاعات محرمانه را در اختیار کشورهای خارجی قرار می‌دهد.

منبع : فارس



به روز شده در : جمعه 24 شهريور 1391 - 15:31

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com