حماسه خوب: هري پاتر و يادگارهاي مرگ :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       يکشنبه 20 اسفند 1391 - 15:48         

                       



حماسه خوب: هري پاتر و يادگارهاي مرگ

هري پاتر و يادگارهاي مرگ
Harry Potter and the Deathly Hallows
حماسه خوب
هومن داودي

هري پاتر يك حماسه است و حماسه‌اي خوب است كه خوب تمام شود. قسمت هشتم مجموعه فيلم‌هاي هري پاتر ثابت مي‌كند كه هنر قصه‌گويي خانم رولينگ و البته نوسيندة فيلم‌نامه، تمامي ندارد و آن‌ها مي‌توانند بعد از آن همه فرازونشيب و داستان، يك‌دفعه همه چيز را بر هم بزنند و زاويه‌اي جديد به بيننده بدهند تا اتفاق‌هاي گذشته را از آن ببيند. جالب اين‌جاست كه اين زاوية تازه به تمام قسمت‌هاي قبلي معنايي مي‌دهد كه به دليل جذابيت‌هاي فيلم‌ها، تا به حال خيلي به آن‌ها فكر نمي‌كرديم. قسمت آخر به تمام ابهام‌هاي قبلي جواب مي‌دهد و از آن بهتر، يك رودست بزرگ به تماشاگرش مي‌زند.

خلاصه داستان:
ماجرا از خانه لوسیوس مالفوی آغاز می‌شود. جایی که لرد ولدمورت و مرگخواران نقشه به قتل رساندن هری پاتر را به دلیل بی اثر شدن جادوی باستانی مادرش در هفدهمین سالروز تولد او می‌کشند.

در همین حال هری بهمراه رون و هرمیون به دنبال جان پیچ‌های ولدمورت (گنجینه‌هایی که ولدمورت تکه‌هایی از روح خود را در آن‌ها برای رسیدن به جاودانگی گذاشته‌است) ماجراهایی را دنبال می‌کنند که به کشته شدن بعضی از شخصیتهای اصلی داستان می‌انجامد و در این راه هری به راز وسیله‌های مرگباری که صاحبش را به قدرت ارباب مرگ بودن می‌رساند پی می‌برد که آن‌ها از ۳ چیز تشکیل شده‌اند:

- ابرچوبدستی که به چوب مرگ و چوبدستی سرنوشت نیز معروف است (چوب دستی از چوب درخت اقطی-یاس کبود- که آخرین صاحبش دامبلدور بوده‌است)
- سنگ زندگی مجدد (سنگ انگشتر پدریزرگ ولدمورت که توسط دامبلدور در کتاب ششم، جان پیچ درون آن نابود شد)
- شنل نامرئی اصلی(شنلی که از پدر هری به او ارث رسیده‌است)

در این قسمت درباره گذشته دامبلدور به این حقیقت پی می‌بریم که پدر دامبلدور، «پرسیوال»، جنون مشنگ آزاری نداشته و در «آزکابان» (زندان جادوگرها) مرده‌است. همچنین مشخص می‌شود اسنیپ شخصیت منفوری نیست، بلکه در واقع طرفدار دامبلدور بوده که خود را در میان طرفداران لرد سیاه جازده بوده تا محفل ققنوس را از نقشه‌ها با خبر کنند. اسنیپ به دست لرد ولدمورت برای بدست آوردن مالکیت ابرچوبدستی کشته می‌شود و به هنگام مرگ خاطرات خود را به هری منتقل می‌کند و در اینجاست که هری می‌فهمد اسنیپ علاوه بر اینکه همواره طرفدار او بوده، مادر هری را هم از صمیم قلب دوست داشته و در واقع عاشقش بوده‌است وبعلت عشق به مادر هری سپرمدافع او نیز همشکل با مادر هری یک گوزن ماده بوده‌است. غیر از اسنیپ تعداد زیادی هم در این قسمت کشته می‌شوند از جمله «هدویگ» جغد هری، الستور مودی، دابی جن خانگی، فرد ویزلی، ریموس لوپین، نیمفادورا تانکس و ... فصل آخر ماجراها به رودررویی هری و دشمن اصلیش، لرد ولدمورت، می‌پردازد .

در پایان ۱۹ سال بعد هری و جینی ویزلی ازدواج کرده و سه فرزند با نامهای جیمز، آلبوس-سوروس و لیلی دارند و در کنار آنها هم رون ویزلی و هرمیون گرنجر هم با هم ازدواج کرده و دو فرزند دارند و هری پدر خوانده فرزند لوپین، «تد لوپین» شده‌است.

آخرين کتاب هري پاتر با این جمله تمام می‌شود: «۱۹ سال بود که جای زخم هری درد نگرفته بود.همه چیز عالی بود.»
کارگردان دیوید یتس
تهیه‌کننده دیوید هیمن
دیوید بارون
نویسنده استیو کلاوز
جی گی رولینگ
بازیگران
دنیل رادکلیف
روپرت گرینت
اما واتسون
هلنا بونهام کارتر
رالف فاینس
آلن ریکمن
موسیقی
الکساندر دسپلات
Themes:
جان ویلیامز
استودیو برادران وارنر

منبع : سينماي ما - ويكيپديا



به روز شده در : جمعه 26 اسفند 1390 - 4:12

_pgprintthis |_pgsendthis |


اخبار مرتبط

نظرات

اضافه کردن نظر جدید
:             
:        
:  
:       



استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

 سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
Copyright 2005-2010, cinemaema.com