تام کروز و برایان سینگِر :: پايگاه خبری - تحليلی سينمای ما :: سينمای جهان
     صفحه‌اول     گزارش     گالري‌عكس     تبليغات     درباره‌ما     ارتباط‌ با ما     سينماي ما     
 
   
       يکشنبه 28 خرداد 1391 - 6:11         



تام کروز و برایان سینگِر

«والکری» یک فیلم سرگرم‌کننده است
ترجمه: خاطره آقائیان



اختصاصی سینمای ما - پیش درآمد: در میان تمام فیلم‌های جنجال‌برانگیز ماه‌های اخیر، فیلمی سرگرم‌کننده ساخته شده که توجه بسیاری را به خاطر ستاره‌ی سینمایی‌اش، تام کروز، معطوف خود نموده است. همه بازیگرها پا به میدان سخت صنعت سینما گذاشته‌اند، چه فیلمی ساخته شود و چه نشود، و تام کروز هم همینطور اما او تحت هر شرایطی دوباره به زیر نورافکن‌های صحنه بازگشته است.
همکاری با برایان سینگر، کارگردان «مظنونین همیشگی» و «سوپرمن باز می‌گردد»، هر دوی آنها تبدیل به ستاره‌هایی در رأس «والکری» شده‌اند.
کروز چهره‌ای جهانی در مقام کول را هدایت می‌کند. کلاوس فون اشتافنبِرگ، از مقامات رده‌بالای ارتش آلمان نازی و از طبقه‌ی اشراف که جنبش‌هایی قهرمانانه را هدایت می‌کند اما شکست می‌خورد، این‌که از طریق بمب‌گذاری در دفتر هیتلر به حکومت نازی‌ها پایان ببخشد.
گفتگوی تام کروز و برایان سینگر با بلک فیلم جزئیاتی از همکاری‌شان چه در زمان کار کردن و چه انعکاس رسانه‌ها و تأثیرات آنها بر کار کردن‌شان را ارائه می‌دهد.

● تام، تو روی این فیلم به عنوان یک بازگشت حساب می‌کنی و این همان چیزی بود که در رابطه با کلاوس فون اشافنبِرگ تو را عذاب می‌داد؟
تام کروز: من این‌گونه به قضیه نگاه نمی‌کنم. من فقط در ساختن فیلم مشارکت می‌کنم. دختری داشتم که به دنیا آمد و من هم در حال ساختن چند فیلم بودم، «مدار طوفان».

● نامزدی جایزه‌ی گلدن کلاب؟
کروز: بله. خنده‌دار است. باورنکردنی ست. تو می‌دانی کی و کجا فیلمنامه‌اش را خواندم؟ اول فکر کردم چقدر باورنکردنی و مرموز است، یک تریلر واقعی. برایان کسی بود که از زمانی‌که «مظنون همیشگی»اش را دیدم دلم می‌خواسته با او کار کنم. اولین باری که او را دیدم اولین شب اکران «مأموریت غیرممکن» بود. به او گفتم این حقیقت ندارد. یک چنین داستانی. چقدرش حقیقی است؟ اما زمانی که نشستیم و با برایان راجع به آن حرف زدیم فهمیدم که این داستان، حقیقی ست و فکر کردم چقدر داستان بزرگی هم هست. اما قبلا یک چنین چیزی نشنیده بودم. این شد که تصمیم گرفتم با او کار کنم.

● فکر می‌کنی اهمیت این فیلم آنقدر هست که همزمان با چنین فیلم‌های جنجال‌برانگیزی اکران شود؟ وجه داستانی این فیلم خیلی متفاوت است.
کروز: این فیلم داستان مهمی دارد چون..، منظورم این است که..، خوب، البته من چیز زیادی راجع به آن نمی‌دانم اما دلم می‌خواهد بیننده با آن سرگرم شود. این برای یک فیلم اصل است، خوراکش است. بیننده را تغذیه می‌کند. این چیزی بود که من و برایان و البته همه‌ی ما راجع به آن حرف می‌زدیم. دانستن چنین نکته‌ای خیلی مهم است و البته برای همه هم میسر نیست. افراد زیادی هستند که ایدئولوژی نازی‌ها را می‌فهمند و درک می‌کنند. تو تا به حال با پیتر هافمن صحبت کرده‌ای؟ چیزی که برای من خیلی شگفت‌انگیز بود. من جوری بزرگ شده بودم که می‌خواستم سر به تن نازی نباشد. می‌خواستم هیتلر را بکشم. مثل یک بچه به قضیه نگاه می‌کنی و با خودت فکر می‌کنی چرا کسی به او شلیک نکرد؟! برای درک این داستان، داستانی چنین برجسته و فراگیر می‌توانستیم 5 ساعت برایش وقت بگذاریم یا حتی از آن یک مینی‌سریال ده ساعتی بسازیم. برای برایان این فیلم خیلی خاص بود، اینکه چطور خواهد شد. این فیلم یک تریلر هیجان‌انگیز راجع به کشته شدن هیتلر است.

سینگر:
این فیلم یک فیلم جنجال‌برانگیز نبود. فیلمی که در پی کسب چنین جایگاه‌های خاصی باشد، حول محور داستان‌هایی که این روزها زیاد به آنها پرداخته می‌شود. این داستان داستانی تطبیقی است اما با یک فیلم جنجال‌برانگیز خیلی متفاوت است. تریلری ست راجع به توطئه، درباره‌ی ترور هیتلر. همان‌طور که تام گفت، اصل این بود که جوری اتفاق بیافتد که واقعی و اثرگذار باشد. قانون فیلم این است که اینجوری باشد، همان‌گونه که ممکن است شما هم فکر کنید. قوانین هالیوودی در این فیلم رعایت شده‌اند، چرخی می‌زنند و بر می‌گردند، چیزی که واقعا اتفاق افتاده است.

کروز: ما برای این فیلم چندین ماه وقت گذاشتیم. برایان که از ما هم بیشتر وقت صرف کرد. اما زمانی که برایان از من خواست برای شروع کار کشور را ترک کنم و کار کردن با کریس (مک‌کواری)، برایان و ناتان (الکساندر) را شروع کردیم، هر زمانی که راجع به هولوکاست و دیگر شخصیت‌ها حرف می‌زدیم و وقت زیادی می‌گذاشتیم تا داستان را خوب تجزیه و تحلیل کنیم، برایان به ما یادآوری می‌کرد: "یادتان باشد. این یک داستان سرگرم کننده است." یک تریلر تعلیق‌برانگیز راجع به ترور هیتلر. پس علی‌رغم چیزهای زیادی که شما حین دیدن فیلم از تاریخ دستگیرتان می‌شود، لحظات بسیاری وجود دارند که می‌توانید به خوبی با آنها ارتباط برقرار کنید؛ با بچه‌هایش؛ لحظه‌‌ای که دخترش دارد او را می‌کشد. یا در آن روز، بیستم جولای، وقتی متوجه این موضوع می‌شوید که پسرش به شدت تحت تأثیر دوران جوانی هیتلر است، زمان شناختن اشتافنبرگ، کسی که در مقام پدر افکار نازی‌ها را پست و خوار می‌داند. مثل آن است که برایان برای تک تک این لحظات کوتاه خیلی تحقیق و بررسی کرده اما هرگز از آنچه می‌خواسته به تصویر بکشد فاصله نگرفته است. دخترش او را می‌کشد و به خانواده‌اش نگاهی می‌اندازد اما قادر نیست با آنها حرف بزند، تنشی عمیق در هر دوی آنها که به والکری فکر می‌کنند به وجود می‌آید. او مجبور است این ایده را مطرح کند اما برای آنهایی که تاریخ را خوب می‌شناسند لحظات کوتاهی ست. فکر می‌کنم بیشتر آلمان‌ها هستند که داستان آن را خیلی خوب می‌دانند و آن را درک می‌کنند. اما فیلم تمام تلاشش را می‌کند که با دیگر مخاطبان هم ارتباط برقرار کند.

● می‌توانی راجع به موفقیت حرف بزنی؟ به عنوان چهره‌ای برجسته و موفق در هالیوود، به مسائل مالی برمی‌گردد یا نوع کار؟
سینگر: آزادی شغلی که هر آنچه می‌خواهید انجام بدهید، بتوانید. گاهی این هدف با پول میسر می‌شود، آزادی مالی. گاهی هم با اعتماد کردن همراه است، اینکه بتوانی به کسانی که با آنها کار می‌کنی اعتماد داشته باشی، به گروه خلاقه‌ات. همه‌ی اینها به شما آزادی خلاقانه می‌دهد. اگر شما در جایگاه یک کارگردان ظاهر می‌شوید، نمی‌توانید در مقام یک بازیگر حرف بزنید، فقط باید در مقام کارگردان حرف بزنید اما اگر در مقام آن کسی ظاهر شوید که بتواند آنچه خلاقانه باشد انجام دهد آن موقع است که موفقید، واقعا موفقید و این تحسین‌برانگیز است.

کروز: من حرف‌های برایان را قبول دارم، از همان زمانی که فیلم ساختن را شروع کردم، در تمام زندگی‌ام به آن عمل خواهم کرد و همان چیزی را خواهم ساخت که توانایی ساختنش را داشته باشم و با آن کسانی کار خواهم کرد که واقعا بتوانم با آنها کار کنم. من عاشق فیلمم. این چیزی است که پیش از این به مردم می‌گفتم، زمانی که «تجارت خطرناک» را ساختم، لحظاتی وجود دارد که شما آنجایید و با خودتان فکر می‌کنید، می‌خواهم از این لحظات لذت ببرم چون نمی‌دانم همان جایی تمام خواهد شد که باید بشود یا نه. بعد از آن فرصت‌هایی دست داد تا بتوانم با پل نیومن کار کنم یا داستین هافمن و جن کافمن و (مارتین) اسکورسیزی و الیور استون واستیون اسپیلبرگ، کسانی که واقعا توانستم با آنها کار کنم -برایان سینگر- و دیگر آزادی‌های خلاقانه که داشتن‌شان میسر شد، بدست بیاورم. چیزی که باعث افتخار من است. می‌دانم مطالبی نوشته شده، چیزهایی در مورد این فیلم، قبل از آن که مردم آن را ببینند، به غیر از عده‌ای (می‌خندد). بارها این مقالات را دیده‌ام و چقدر اینترنت به راحتی آنها را منتشر می‌کند. اما مشاهداتی خلاف این هم بوده، منعکس‌‌کننده‌ی کار هنرمندانه‌ای که ما ارائه کرده‌ایم. فکر می‌کنم زمانی که همه‌ی مردم یا حتی دوستان‌مان فیلم را ببینند با خود خواهند گفت: "اوه" این واقعا یک تریلر تعلیق‌برانگیز است. نمی‌دانم چه بگویم اما در زندگی شخصی‌ام بارها مردم گفته‌اند: "خوب، چرا اینطوری کار کرده‌ای؟" خیلی قبل از آن که «متولد چهارم جولای» را کار کنم یا کارهایی که با داستین هافمن برای «مرد بارانی» انجام دادیم. برای آن ما میان چهار کارگردان سرگردان بودیم و ساختنش هم دو سال طول کشید. درست است، «مصاحبه با خون آشام» چیز دیگری بود. من همواره در پی انتخاب چیزی بودم که چالش‌برانگیز باشد اما هدف اصلی‌ام سرگرم کردن بیننده بوده. این همان چیزی است که به گمانم فرصت دست داد تا انجامش دهم. فکر می‌کنم خیلی خوشبخت بودم که چنین شانس‌هایی در خانه‌ام را زد. منظورم این است، موفقیت‌های شخصی‌ام بزرگ‌کردن بچه‌هایم است و خانواده‌ام. بعد از آن، از زمانی که عاشق سینما شدم، پیش‌قدم بوده‌ام و خوشحالم که خانواده‌ی شاد و سالمی دارم و درست عمل می‌کنند و این خودش خیلی مهم است. چیزی که همیشه داشته‌ام.

● این فیلم، فیلم خوبی است. برایان سینگر و تام کروز در کنار هم. پس چرا به عنوان اکران دسامبر بیرون نیامد و به عنوان فیلمی مهیج مورد بحث قرار نگرفت؟
سینگر: در ابتدا برنامه این بود که کار تا آن موقع تکمیل شود. برنامه همان‌گونه پیش رفت، حتی زودتر از موعد هم تمام شد اما بعد از آن مراحل دیگری هم بود. مرحله‌ی تونس که خیلی وقت‌گیر بود. مرحله‌ی آلمان را خوب پیش بردیم، برای جا و اینجور کارها و سپس اسپانیا و دو جای دیگر که کارکرد نداشتند، همه را تمام کردیم، هم به لحاظ زیباشناسی و هم به لحاظ اقتصادی. بعد از آن نشستیم و هر آنچه به عنوان فیلم گرفته بودیم دیدم، تدوینش کردیم و بعد به کالیفرنیا رفتیم، جایی که بسیار شیبه تونس بود. آنجا ما ابزار لازم و منابع داشتیم. همین شد که روز اکران به تعویق افتاد. بعد هم که به شلوغی کریسمس برخوردیم و در پایان فیلم نمی‌دانستیم کجای کار واقع شده‌ایم. یادت که می‌آید؟

منبع : سینمای ما



       
       
       
به روز شده در : سه‌شنبه 1 ارديبهشت 1388 - 10:17

_pgprintthis |_pgsendthis |
گپ
  •   گفت‌و‌گو با آسا باترفیلد و کلویی مورتس
  •   مي‌دانم كه آدم خوش‌شانسي هستم
  •   جان تراولتا
  •   راسل کرو
  •   دنزل واشنگتن و تونی اسکات
  •   روی اندِرسون
  •   لئوناردو دی کاپریو
  •   میلی سیریوس
  •   سث روگن
  •   وین دیزل
  • آرشيو



    اخبار مرتبط

    نظرات

    نیلوفر
    سه‌شنبه 1 ارديبهشت 1388 - 15:21
    -3
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    ای ول، تام کروز جون.

    شایان
    پنجشنبه 3 ارديبهشت 1388 - 14:44
    13
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    من تمام فیلمهای برایان سینگر رو دوست دارم. حتی بازگشت سوپرمن که خیلی ها بد و بیره بهش گفتن.

    آرش نامداری
    پنجشنبه 3 ارديبهشت 1388 - 16:31
    -7
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    فکر نمی کردم برایان سینگر که داره این همه سال فیلم می سازه اینقدر جوون باشه.

    خاطره معروف نژاد
    شنبه 5 ارديبهشت 1388 - 16:4
    7
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    مصاحبه جالبی بود. اینجور مصاحبه های زوج و جفتی رو ظاهرا خیلی باید علاقه داشته باشین. البته انصافا جذاب هم هستن. به هر حال دستتون درد نکنه.

    فریبرز اتحاد الحق
    شنبه 5 ارديبهشت 1388 - 16:26
    -2
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    تام کروز و فیلم و نقش تاریخی؟ خیلی مسخره ست. حیف از همچین نقشی که حرام شد.

    اشکان آتشکار
    شنبه 5 ارديبهشت 1388 - 16:34
    -3
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    جالبه برام. خیلی هم جالبه. اشتافن برگ شباهت خیلی زیادی با تام کروز داره.

    سارا استنلی/ سارا
    شنبه 5 ارديبهشت 1388 - 19:0
    2
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    وای خدای من. چه شباهتی داره تام کروز با این آقای فون اشتافن برگ. تام کروز آدم نازیه کلا. برایان سینگر هم که بچه ست. از این به بعد سینگر رو هم دوست دارم.

    علیرضا برادران
    شنبه 5 ارديبهشت 1388 - 19:28
    -1
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    مصاحبه جالبیه. از این نظر که نشون میده همه کاره این فیلم تام کروز بوده نه سینگر.

    مصطفی اله یاری
    يکشنبه 6 ارديبهشت 1388 - 4:26
    -3
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    ممنون بابت این ترجمه ی خوبتون

    اگه کسی شاگرد خوب رو دیده لطفا بهم بگه چجور فیلمیه؟؟؟؟؟؟؟

    ماتیس میناسیان
    يکشنبه 6 ارديبهشت 1388 - 15:43
    -4
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    تام کروز رو چه به اینجور نقش ها آخه. یکی جلوی این پسر رو بگیره که نمی خواد بزرگ شه.

    پوریا پورزند
    دوشنبه 7 ارديبهشت 1388 - 16:1
    -1
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    انتظار داشتین چه کسی در نقش اشتافن برگ بازی کنه؟ راسل کرو؟ خب، به نظرم خیلی به لحاظ چهره به اشتافن برگ نزدیکه. تلاش خودش رو هم کرده.

    سارمن کشیش زاده
    دوشنبه 7 ارديبهشت 1388 - 16:26
    4
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    سلام. مصاحبه خیلی خوبیه.

    نادر بنایی
    دوشنبه 7 ارديبهشت 1388 - 16:37
    -1
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    تام کروز. نه بابا بزرگ شده. خیلی وقته. یک نگاهی به فیلم های این چند سالش بنداز ماتیس خان!

    پویان
    دوشنبه 7 ارديبهشت 1388 - 16:56
    -5
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    جل الخالق. غیبت تام کروز کردیم اما اینجا خیلی شبیه اون یارو افسر آلمانیه هست که!

    احسان
    سه‌شنبه 8 ارديبهشت 1388 - 14:47
    2
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    اینجور مصاحبه ها رو خیلی دوست دارم. دستتون درد نکنه.

    علیرضا رئیسی
    سه‌شنبه 8 ارديبهشت 1388 - 17:16
    -4
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    برایان سینگر رو من هم دوست دارم. کارگردان باشخصیت و کاربلدیه. اتفاقا چند روز پیش نشستم یکبار دیگه "مظنونین همیشگی" رو دیدم. شاهکاره به نظرم. تام کروز هم تو این چند سال اخیر خیلی پیشرفت کرده و به فهم و شعورش اضافه کرده.

    ندا آرمند
    چهارشنبه 9 ارديبهشت 1388 - 18:20
    0
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    آره. تام کروز داره پسر خوبی میشه. یک چند سالیه داره فیلمهای جدی بازی میکنه. ضمنا مصاحبتون هم حرف نداره.

    ستار
    چهارشنبه 9 ارديبهشت 1388 - 19:17
    -3
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    مصاحبه خیلی جلبی بود. عکس هاشم دیگه حرف ندارن. ممنون.

    اویتسا افشارطوس
    چهارشنبه 9 ارديبهشت 1388 - 19:39
    -1
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    انصافا تام کروز دیگه تام کروز سابق نیست. میشه بهش اعتماد کرد و پای فیلمهاش نشست. توی این مصاحبه هم نشون داده که خیلی تغییر کرده.

    کیانوش زند
    چهارشنبه 9 ارديبهشت 1388 - 19:53
    -1
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    مصاحبه خیلی خوبیه. با جازتون میزامش رو وبلاگم.

    حمید افلاطه
    چهارشنبه 9 ارديبهشت 1388 - 20:7
    -3
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    فیلم والکیری رو که ندیدم اما همیشه از طرفداران کارگردانهایی مثل سینگر بودم. تام کروز هم بعضی از فیلمهاش رو دوست دارم.

    فرزاد گلستان
    چهارشنبه 9 ارديبهشت 1388 - 20:11
    2
    موافقم مخالفم
     
    كيمبرلي پيرس

    سینگر می خواسته فیلمش رو یسازه. ساختن اینجور فیلمها و جور کردن سرمایه خیلی سخته. توی همچین موقعیتی کی بهتر از تام کروز..

    شهاب
    پنجشنبه 10 ارديبهشت 1388 - 13:59
    4
    موافقم مخالفم
     
    دیوید مامت

    تام کروز سعی داره، و خیلی هم سعی داره تا بتونه از اون قالب پسر خوش چهره بیرون بیاد اما خیلی سخته. اما به نظرم یک پیشرفت هایی داشته. اما نقش اشتافن برگ هنوز برای کروز زود بود. باید چند سال دیگه اون رو بازی میکرد.

    شهرام حقیقت
    پنجشنبه 10 ارديبهشت 1388 - 16:58
    1
    موافقم مخالفم
     
    دیوید مامت

    مصاحبه خوبیه اما همین که همش کروز صحبت کرده نشون میده والکیری بیش از اینکه فیلم سینگر باشه فیلم تام کروزه.

    نسرین
    پنجشنبه 10 ارديبهشت 1388 - 23:16
    -2
    موافقم مخالفم
     
    دیوید مامت

    خیلی بی انصافیه که بگیم برای تام کروز زوده که بخواد توی این فیلم ها بازی کنه کسی که بازی های زیبایی مثل فیلم کوبریک (چشمان کاملا بسته ) ، مانگولیا و متولد چهارم جولای و جری مگ وایر داشته و چند تا فیلم دیگه که اسمشون یادم نمی آد. بازی تام کروز انصافا توی این فیلم خوبه قبل از اومدن فیلم فیلم همه میگفتن این فیلم شکست میخوره چون تام کروز پیر شده و طرفداران سابق رو نداره اما وقتی فیلم اومد فروش فیلم و نقد نقادای بزرگ دنیا چیز دیگه ای رو میگفت

    حمید رضا پورارجمند
    شنبه 12 ارديبهشت 1388 - 19:22
    8
    موافقم مخالفم
     
    دیوید مامت

    اگه آدم باانصافی باشیم باید بگیم تام کروز عالی نیست اما زحمت زیادی داره میکشه که بازیگر خوبی باشه. توی والکیری هم با نسرین موافقم. خوب بازی کرده اما توی نماهای نزدیک به نظر می رسه کمی برای نقش اشتافن برگ جوون باشه.

    mahjabin
    دوشنبه 22 تير 1388 - 23:57
    0
    موافقم مخالفم
     
    کوین کاستنر

    دنیای سینما بدون کروز نه جذابیتی دارد نه معنایی.او برجسته ترین بازیگر هالیوود وجهان است.

    اضافه کردن نظر جدید
    :             
    :        
    :  
    :       



    استفاده از مطالب و عكس هاي سينماي ما فقط با ذكر منبع مجاز است | عكس هاي سايت سينماي ما داراي كد اختصاصي ديجيتالي است

    كليه حقوق و امتيازات اين سايت متعلق به گروه مطبوعاتي سينماي ما و شركت`پارسیس است.

    مجموعه سايت هاي ما : تهران ما ، مشهد ما ،  سينماي ما ، تئاترما ، خانواده ما ، اينترنت ما

     سينماي ما : صفحه اصلي :: اخبار :: سينماي جهان :: نقد فيلم :: جشنواره فيلم فجر :: گالري عكس :: سينما در سايت هاي ديگر :: موسسه هاي سينمايي :: تبليغات :: ارتباط با ما
    Copyright 2005-2010, cinemaema.com